• pavar

Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?

Hej alla blivande brudar!

Jag och min m2b kommer att åka på bröllopsresai juli eller Augusti 2009. Vi skulle väldigt gärna vilja ha tips på vart vi kan åka. Vi skulle kunna tänka oss en kritvit strand och turkost vatten, och där maten är ljuvlig. Sen vill vi även kanske kombinera resan men att sista vecka av resan kanske åka till någon storstad.

Någon som redan bokat sin sommar bröllopresa? Vart och vad ingår?

Kom gärna med tips. Tusen tusen tack!!

• Svar på tråden Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?
  • MiaAnd

Jag funderar på om Kroatien skulle kunna vara ett prisvärt alternativ. Någon som har erfarenheter därifrån? Annars funderar jag på Grekland eller Italien. Har inte hunnit diskutera så mycket med min sambo än, då vi är mitt i en flytt och allt är ganska rörigt... Men så fort grejerna är på plats ska vi börja bläddra i resekataloger! :) (Vi gifter oss 25 juli och vill åka strax efter)

• älskarlivet

Jag har hört att Kroatien ska vara fantastiskt fint! Själva ska vi till Samos i Grekland.

• älskarlivet

ok, jag var i Nessebar och avskydde stället, skitigt, opålitligt väder, dålig mat etc.. Jag vill inte ligga på stranden hela dagen heller, det ger mig ingenting.. Åker jag utomlands vill jag uppleva landet och kulturen..

anja1661 skrev 2009-01-17 14:44:02 följande:
    jodå, vi har varit där tidigare och vi bara ÄLSKAR sunny beach!!vi har tittat på ett hotell som ligger på stranden! både jag o m2b älskar att steka på beachen hela dagen och sen promenera in till stan för en mysig middag och shopping! stannar gärna till någonstans och tar en drink eller tre
  • lecaroline

Miavanilla
    Om du vill ha lite tipps om Parisså kan du hojta, älskar den staden!

• matildaochniklas

Vi ska nog dra till Brasilien, men det blir först i januari 2010. I sommar tar vi en sväng till Tunisien tror jag för att stilla vår längtan efter sol lite

• pavar

Tunisien verkar jättefint. Har du nån länk till hotellet ni valt?

matildaochniklas skrev 2009-01-19 14:32:30 följande:
    Vi ska nog dra till Brasilien, men det blir först i januari 2010. I sommar tar vi en sväng till Tunisien tror jag för att stilla vår längtan efter sol lite
  • Snäckan4
    miavanilla skrev 2009-01-15 19:21:39 följande:
    Eftersom jag och min blivande åker till Thailand i 3 veckor nu ska vi ta en kortare tur precis efter bröllopet och då tänkte vi åka ett par dagar till Paris...har aldrig varit där men jag ror at det är den mest romantiska staden att åka till om man ska hålla sig innom Europa....någon som håller mé
    Hej, jag håller helt med EmMA09 om att Rom är mycket mer romantiskt än Paris. Fransmännen är inte direkt supertrevliga och personligen tycker jag maten är mycket godare i Italien. Paris är väldigt turistigt.

Såg även att det pratades om Kroatien, ett land jag tycker är jättehärligt. Dock borde jag säga att Grekland inte är ett favoritland för mig så ni som gillar Grekland mycket kanske inte håller med mig om Kroatien.

Vi har valt Malta som bröllopsresa, mycket pga att det ska vara väldigt klart vatten så man kan snorkla mycket samt att det verkar finnas massor av saker att se, mycket kultur. Min m2b klarar inte av att ligga på en strand alltför länge.
  • MiaAnd

Jag tycker oxå att Malta verkar spännande, men har fått för mig att det är ganska dyrt där? Jag måste framstå som ganska pengafixerad... :) Men vi har en rätt tajt budget, eftersom jag fortfarande studerar.

• mion

Vi kommer att resa runt lite på Bali och shopping i Singapore. Knappa 2 veckor i slutet av juli kostar strax under 2500 euro per person.

Svar på tråden Ni som åker på bröllopsrea i Juli-Augusti 2009 vart åker ni och vad får ni betala?