Adamia - tack för tipset, men Mauritius känns inte heller aktuellt. Funderade faktiskt på om jag skulle ta upp det i "inte-listan", för maken och jag var där ifjol och blev inte imponerade. Det var ganska smutsigt och stökigt där, och restaurangutbudet var inte heller särskilt stort. Den här gången hade vi kanske satsat på något mer resortaktigt och det är möjligt att det är ett bättre alternativ, för att bo på lägenhetshotell som vi gjorde var inte så lyckat. Jag håller med om att det ser jättefint ut på bilderna, men vi tyckte inte att de stämde överens med verkligheten.
Det vi är ute efter den här gången är framför allt sol och värme, och ett hyfsat bekvämt boende. Det får gärna finnas möjlighet till utflykter, men helst sådana där barnen kan följa med. Eventuellt gör maken något en dag och jag något en annan för att tillfredsställa vår äventyrslusta något, men i huvudsak vill vi vara tillsammans alla fyra. Vi har funderat lite på Florida, men det känns inte lika tilltalande nu när dollarn kostar över 8 kronor, jämfört med runt 6 kronor i somras.
Lappis - schysst! Vad bra att ni redan har ? på ett konto och slipper göra växlingsförluster. Europasemestrar var ju inte billiga innan heller, men nu är det ju ännu värre.