Resetråden som aldrig tar slut
Vad har ni tänkt er att använda tiden till längs HW1? Om man mest vill se saker behövs det max två övernattningar skulle jag vilja säga, för så himla mycket intressant fanns det inte att se där. Om man däremot vill hinna med några timmar i en solstol på stranden också känns det lagom med fyra övernattningar.
Om ni ska ha en natt mellan Los Angeles och Yosemite skulle jag rekommendera att ni tar den närmare Yosemite än LA så att ni hinner fram till Yosemite i god tid på eftermiddagen, för att planera vandringstur till dagen efter och få klarhet i hur allt funkar där, med parkering, transportbussar, osv. Det går ganska fort en hel del tid till alla sådana där praktiska göromål annars, och minst en rejäl heldag vill jag rekommendera i Yosemite. (Gärna två, eftersom jag vet att ni gillar att vandra. ) På sommaren kan det bli ganska varmt där och då är det skönt att komma igång tidigt på morgonen med vandringen, så kan man hellre ta det lite lugnare senare på dagen. Om man ska ge sig upp i bergen (vilket jag absolut tycker) och inte bara gå i dalen så har man ju den jobbigaste delen av vandringen först och har möjlighet att ta den när det inte är så himla varmt.