Inlägg från: Tinga |Visa alla inlägg
  • Tinga

Resetråden som aldrig tar slut

Lappis - tack för tipset om DV! Vi får väl se vad det slutar med för resmål; just nu är våra småttingar usla på att äta, så det känns inte jättekul att lägga en massa pengar på en resa, där man ska ägna mesta tiden åt att mata små busfrön.

• Tinga

Såg i tidningen idag att det är 14 grader och sol i Barca, så Lappis har tajmat fint väder.

Vi har ju funderat på att åka till Guadeloupe nu i slutet på mars, men de senaste dagarna har det dykt upp en del information om strejk och stök där, så nu tvekar vi verkligen. Langley, som vi funderade på att åka med, har också fått en del kritik för hur de hanterat situationen, så det känns inte så kul.

Faktum är vi de senaste dagarna istället funderat på om vi skulle åka till Barcelona några dagar, då i slutet av mars. Enligt DMI är medeltempen ca 18 grader då, så det känns helt OK, om det nu bara blir så. Egentligen är det säkert mer lagom för barnen än 30-35 grader och Barcelona är en vit fläck även på min och makens resekarta, så det vore kul att komma dit.

• Tinga

Rosen - god morgon kl. 14.30; vad hittade du på inatt?

Mrs B - sorry; noll koll på Fuerteventura!

• Tinga

Rosen - ja, man kan behöva en rejäl sovmorgon ibland.

Lappis - nej, Guadeloupe kändes inte alls bra längre, så igår kväll bokade vi faktiskt flygbiljetter till Barcelona. Den 1-6 april kommer vi att vara där.

Som vanligt är jag då intresserad av era bästa tips om Barcelona. Telis bästa tips kanske är att inte åka dit alls, men det är redan för sent. Boende, restauranger, sevärdheter - allt ni kan komma på är jag intresserad av. Ska se till att ta mig till biblan också och låna en guidebok, så att man kan förbereda sig lite.

Åh, jag är så glad att vi äntligen ska resa igen - det är exakt ett år sen senast när det bär av till Barcelona (för ett år sen var vi i Paris), så det är verkligen på tiden att komma iväg igen.

• Tinga

Fab & Lappis - ser fram emot era tips.

• Tinga

Ab fab & Lappis - tusen tack för era sköna tips! Jättebra med personliga tips som den där trånga baren och det bästa tapasstället. Ska försöka komma loss med hotellbokning de närmaste dagarna, så att det är gjort. Satt och kollade lite på hotell igår och det retar mig att de aldrig inkluderar frukosten i rumspriserna, för det sticker fort iväg ganska mycket pengar på det, utöver själva boendet. De hotell ni tipsat om tar mellan 11 och 15 euro plus VAT för frukost, så det blir ju en del pengar det med. Å andra sidan är frukosten det bästa med att bo på hotell tycker jag, så det får gärna kosta litet.

• Tinga

Lappis & Fab - har ni koll på någon bra skoaffär i Barcelona? Min bror ska gifta sig i sommar och jag tänkte att det kunde vara kul med ett par nya skor. (När är det inte det, förresten? ) Jag ska ha en röd klänning på bröllopet och vill gärna ha röda skor till, men tycker att utbudet på andra färger än svart och brunt oftast är uselt i det här landet.

• Tinga

Nästa fredag har maken och jag ordnat barnvakt till våra små killar, så då ska vi gå ut och äta på Bantorget 9 här i Lund. (www.bantorget9.se). Jag har lite beslutsångest kring huruvida jag ska äta deras avsmakningsmeny eller en vanlig 3-rätters. Jag är väldigt sugen på att testa slätvaren, fast å andra sidan ingår den i avsmakningsmenyn också, så jag missar den ju inte oavsett. Fast är den väldigt god vore det ju trevligt att äta en hel portion. Ja ni hör - velig är bara förnamnet! Fast det är ju ett i-landsproblem av klass.

• Tinga

Lappis - om jag skulle gå efter vad jag redan spenderat på skor och kläder i år skulle jag inte få göra några fler inköp före midsommar, så den "regeln" struntar jag i.

Jaha, då var det olika bud - Fab tycker att utbudet är kass i Barca och Lappis har uppenbarligen hittat ett par fina. Får väl se vad jag lyckas med. (På en tredagarsresa till Tyskland (av alla ställen ) häromåret lyckades jag iallafall köpa fyra par, så jag har kapacitet för storshopping av skor.

• Tinga

Lappis - jag tyckte att Carmel var jättemysigt; lite gammaldags atmosfär. Stranden var fin också. Santa Barbara blev jag inte så imponerad av.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut