Ahhh, Telis - vad stolt jag blev nu, att jag faktist mindes Dessa två namnen poppade upp i skallen, men kändes osäkert om det var rätt. Skyller på att det var aug-98 vi var där, loooong time ago...!
Året innan (vi pratar '97 alltså ) dejtade jag en amerikan (som bodde i Sthlm några år) & han hade bott en massa år i North Beach (fast kom ursprungligen fr Newport Beach i LA) & pratade sig så himla lyrisk om detta området. Speciellt som han hävdade "I'm Italian", fastän han inte kunde ett ord italienska. Lite samma sak som mannens släktingar i Rhode Island, ursprunget är så himla viktigt för dem, även om de inte kan ett ord svenska/polska/italienska...
AbFab - lät kul med den där Gastro-rundan i Berlin förresten! Annars är Berlin en sån där stad som jag varit i två (eller är det tre?) gånger, men fortfarande har jag inte anammat den som ngn favorit/ngt speciellt. All historia är ju superintressant osv, men ändå är det ngt som hindrar mig från att gilla den staden. Fast det som inverkar, när jag tänker efter, är nog till viss del det faktum att jag bott så pass mkt i Tyskland (München, Pforzheim & Stuttgart) & sen rest dit miljarder ggr i jobbet, så att jag rent generellt tröttnat på det landet, eller kanske mest tyskarna. Fast det får man väl egentligen inte säga Hmmm... Kanske för att det känns lite fööör "hemma", tappat tjusningen liksom? Jaja, nog filosoferat om det!
Lappis - förstod att Normandie inte längre var lika aktuellt, men att Champagne finns kvar i planen? Om det "bara" blir Champagne, så måste jag ju tipsa om det lilla supermysiga hotellet som vi bodde på, i en liten by utanför Epernay.
Återkommer, ska bara leta upp länken...