Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Resetråden som aldrig tar slut

Tänkte förresten på Bickley House bara precis häromdagen, det är ju TUR-mässan här i stan nu & jag scannade utställarna lite snabbt & såg att Bickley House fanns representerat även denna gång Mannen & jag ska börja flyttpacka i helgen, men en liten sväng till mässan blir det nog ändå eftersom vi bor som himla nära. Då kan vi nog inte hålla oss borta från SA-montern, misstänker jag!

Ab Fab - du som bor i Götet (ok, i närheten, men jag räknar det som Götet ) - läste du resebilagan i GP i söndags, inför TUR-mässan? Blev så himla full i skratt, det var reportage om Kapstaden, Normandie, Amalfi, Gent (Belgien), norra Skottland (whisky typ), Venice Beach i LA & kanske ngt mer, men mannen & jag konstaterade att vi varit på precis alla ställena som de hade reportage om OK, jag har inte varit i Skottland (men mannen har varit där med grabbgänget några ggr) & mannen inte varit i Amalfi (vilket däremot jag har) - så vi täckte in alltihopa Fniss!

E11a - din Namibia-resa låter ju grym! Sååå häftigt! Coolt med det där tältet ovanpå Defendern också! Jag kopierar också & sparar för framtida bruk!

• Piggelin1

Kul diskussion ni hade igår om ex på FB förresten! Jag har sökt på en del ex i FB, men de som jag hittat har jag inte skickat några förfrågningar till, kan inte riktigt med, känner jag. Lite nyfiken kan jag ju i ärlighetens namn erkänna att jag är, eftersom jag sökt på några av dem, men sen har jag låtit det stanna vid det.

Lappis - låter vettigt att inte försöka klämma in både San Diego & Las Vegas. Jag tyckte att vi bilade en hel del när vi var där (tror det var ca 10 dgr vi var iväg), men vi skippade både San Diego & Las Vegas för att hinna med mer på varje ställe & slippa sitta i bilen hela tiden alt bara hoppa ur bilen, kolla in en sevärdhet & sen dra vidare direkt när man "bockat av" den. Hade jag gjort om samma resa idag hade nog upplägget varit ett annat, men då 1998 var vi supernöjda med den rutten vi körde då. Det var nog tur att inte internet var så utbrett då, hade förmodligen jag hamnat i total beslutsvånda för att bestämma vilka ställen vi skulle prioritera...

• Piggelin1

Ab Fab igen - det blir nog inte Gilleleje Badehotel - iaf inte under detta årets tjejresa. Valutakursen DKK vs SEK är ju inte speciellt gynnsam för tillfället, så önskemålet är att vi ska hålla oss inom Sverige. Men nu har jag sparat ner din fil, så den finns tydligt sparad bland alla andra resetips!

• Piggelin1

Japp - ljudbok eller nerladdade Sommarpratare är vår specialitet under långa bilresor! Fast sommarpratarna är ju lite svåra att förstå för din make, Lappis Men till alla andra kan jag verkligen rekommendera det! Lagom långa & många intressanta människor.

• Piggelin1

...och så spammar jag tråden precis som vanligt

• Piggelin1

Ab Fab - vilken mysig morgon! Jättelängesen jag var på Hagabadet, men det är så mysig stämning där.
    Kul med TUR-mässan & lyllos dig som slipper trängas med den "vanliga pöbeln" Vi funderar på att gå dit ett par timmar före stängningsdags imorgon & hoppas att folk hunnit börja tröttna då...
    Ska strax stoppa dottern i vagnen & gå ut i solen en sväng, vem vet, vi kanske möts på vägen om du ska till mässan

Det är verkligen VÅR i luften nu! Min mammas snödroppar % krokusar blommade för fullt när vi var där igår! ...och så är det ju vårdagsjämningen idag! Var iväg & handlade på fm (dotttern, undertecknad & en massa panschisar...) & då kunde jag inte motstå ett knippe sparris!
    Rosen - några bakpotatisar fick följa med hem också - sugen på att testa det där kryddsmöret du skrev om förra helgen!

Ok, nu är dottern otålig & kommer med sina skor - dags att dra ut i solen & njuta av dessa få veckorna hemma!

• Piggelin1

En måhända väldigt fånig, men lite kul grej som jag tänkte att jag skulle dela med mig av - inte minst till Gosnosen
    Mannen hade sprungit ihop med våra bekanta som kom hem från SA häromdagen - de var jättenöjda med resan (som väntat!) & likaså med Bickley House. Den ena mannen var lite extra nöjd eftersom rummet där han & hans fru hade bott, där hade prinsessan Madeleine bot precis nätterna innan

På tal om SA - läste precis på nätet att SA inte ger Dalai Lama visum till den fredskonferens (med nobelfredstagare) som skulle äga rum till helgen. Vad pysslar den nya regeringen därnere med egentligen?? Kan inte låta bli att undra lite då & då hur det ska gå för SA i framtiden? Redan när vi var där fanns ju farhågor att SA kunde bli det nya Zimbabwe, & de farhågorna lär ju tyvärr inte vara mindre idag

Åt förresten säsongens första sparris i helgen som gick! Kokade dem i buljong & hade sen bara smält smör, pressad citron, parmesan, salt & peppar till - yummie!
    Vinet till blev en vääääldigt oväntad men god kombo - Periquita Reserva! Det var sådär så att jag riktigt hoppade till - men oj, vad GOTT det var ihop, trodde inte alls att det skulle funka Konstiga smaklökar månne?!

• Piggelin1

Tjing!
    Mitt uppe i flyttpackartagen - är man en kokboksnörd eller kokboksnörd Plockade ner alla kokböcker & några vinböcker från hyllorna i köket idag - de fyllde fyra stora papperskassar...
    Kom i samma veva på att vi inte vet vart vi ska göra av alla böckerna i nya köket - där finns ingen hylla på samma sätt som vi har idag...
    Hmmm, lyxproblem att grunna på

Var på efterbesiktning idag, nu är det såååå nära, imorgon fm får vi nycklarna!! Sista tapeten hade kommit upp - fick en sån där känsla a´ la WOW, vad bra det blev!! Vääääldigt randigt, men häftigt, tycker vi!

Ab Fab - tänkte på dig igen igår - vi var nämligen på banken intill där du jobbar igår fm för att lösa byggnadskreditivet/skriva på köpebrevet

• Piggelin1

Hej hej,
    kul att läsa om era Kalifornien-planer!!

Ang att boka hotell på nätet, så hittade jag denna sajten för ett par-tre år sen www.venere.com/ Fördelen med Venere jämfört med hotels.com är att man inte betalar i förväg. Av princip är jag emot det där att betala för ngt som man inte kommer att utnyttja förrän kanske ett halvår senare (snacka om att att hotels.com tjänar pengar på räntan...). Så då tyckte jag att Venere var kanon. De tog numret till kreditkortet, men det var ju bara för att ha utifall att man inte dyker upp som planerat, som jag tror att de flesta gör.
    Tror att Venere ursprungligen är en italiensk sajt, så de har massor av ställen i Italien, Frankrike etc. Verkar som om det finns en hel del i USA med. Sökte precis på LA & fick upp 127 olika hotell. Kanske kan vara ngt för er som planerar era USA-trippar?!

Gosnosen - kul med köksrenovering! Själv stod jag & packade upp lådor i vårt sprillans nya kök i lördags & även en sväng igår. Kul att fundera/planera lite "Hmmm, vad ska man ställa var? Vad blir mest optimalt osv"
    Fast vi har inte flyttat in "på riktigt" ännu - kört en massa grejor/lådor nu i helgen & på lördag kommer flyttfirman & tar möblerna. Spännande!

Ella - lät som en underbar resa som vännerna varit på! Har en kompis där båda tog långledigt (också konsulter) efter deras bröllop & drog till SA, Australien, NZ, ngn ö i söderhavet & så avslut på Hawaii

• Piggelin1

Ab Fab - Sankt Jörgen lät ju helt OK! Brorsan var där på seminarium för några månader sen & pratade gott om stället - fast han utforskade ju förstås inte spaet, men en allmän uppfattnimg kan man ju alltid få & jag vill minnas att den var väldigt positiv!

• Piggelin1

Ab Fab - danska kronan är verkligen svindyr just nu Därav att vi skippar Danmarksturen på tjejresan i år. Istället lutar det åt Halltoprs Gästgiveri på Öland! www.halltorpsgastgiveri.se/
    Har varit där ett par ggr förut, men det var minst tio år sen senast. Hoppas på att det är lika bra nu som då!
    Lite glasrikesshopping på vägen dit/hem, & så måste vi ju kvista förbi www.paradisverkstaden.se/ när vi är på Öland också! De har så himla mkt fint där!

• Piggelin1

Ab Fab,
    kul!
    Blev lite nyfiken & spanade precis vart Ekerum ligger (har nämligen aldrig hört talas om detta innan), såg att det ligger rätt nära Halltorp.

Jag tror att jag ska ha lite tips, men jag får rota lite i minnet, det var länge sen jag var där senast, närmare tio år sen skulle jag tro.

• Piggelin1

Himmelsberga by - ligger det på Öland tro?
    Långe Jan, fyren på sydspetsen?
    Eketorps borg - ngn slags uppbyggs sten-/bronsåldersby - om man är sugen på sådant... Eller var det på Gotland? Hmmm, minnet är inte riktigt hundra.

ja just det, Karin Fransson! Var det inte hennes ställe som brann ner för några år sen?

• Piggelin1

Tänkte bara säga snabbt hej från förorten/husägaren
    Såååå kul att äntligen få bo i nya huset!

Lappis - jag tror att tråden snart stängs, öppnar du en ny som vanligt?!

Tinga - lova att rapportera om Barcelona - hoppas att det inte var idel ösregn under era dagar där!

Kram på er håller på med Operation Organisera Nya Garderoben & om en halvtimme ska jag hämta Amanda från inskolningen, så jag skriver mer vid ett senare tillfälle!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut