Inlägg från: Piggelin1 |Visa alla inlägg
  • Piggelin1

Resetråden som aldrig tar slut

Ser att du är här med Nenne - kram till dig med

• Piggelin1

Gosnosen - mednade förstås JOY på Bickley House, inget annat...

• Piggelin1

Jag finns här, men tiden vill inte riktigt räcka till. På jobbet går dagarna numera i en himla fart (men roligare än på läääänge!) & igår kväll när jag äntligen hade tänkt skriva lite, så var min laptop segare än segast & efter en timme lackade jag ur & lade ner skiten
    Jädrar vilken massa skit du åker på hela tiden, Lappis Lilla kaninen förtjänar att må BRA!

• Piggelin1

Hej igen, kikar in lite till Har inte hunnit läsa om era Californienplaner ordentligt ännu - Lappis & Telis, men ska så snart jag hinner - såg iaf att Hearst Castle var nämnt, där var vi med. Såååå superamerikanskt & turistigt så ini bängen, men lite kul att komma dit & förundras/förfäras

Ab Fab - näpp, I'm still working at Hisingen Island, däremot är jag för tillfället i princip minst en gång i veckan på möten hos en leverantör som ligger precis intill där du jobbar! Varje gång jag traskat dit från parkeringen i nordstan & jag mött ngn som skulle kunna vara runt 40, så funderar jag på om det är du
    Imorgon ska jag vara med vid en filmning av vår VD som vi ska ha som intro i en utbildning & de som ska filma huserar också i dina jobbtrakter

Gosnosen - tänkte väl att det var Joy som assisterat! När vi var där i okt-nov 2006 så bokade ju hon allt vårt boende (utom safarin, som vi bokade själva direkt med CC Africa) & enligt henne var det allra första gången då, hon gjorde en sån grej åt gäster på Bickley. Minns att vi hade en del mailkontakt efteråt, för att ge henne feedback om de ställen hon hade bokat, eftersom hon inte hade full koll på allihopa på förhand.
    Hur många nätter var det ni ska bo där? När vi träffade Jonas Sandström på TUR-mässan i mars, då berättade han att han skulle bygga ut Bickley House plus att han nyss köpt ett annat hus, som han skulle renovera till ett guest house också. Undras hur det gått med det?! Du får rapportera efter att ni varit iväg! När är det ni åker?
    Om ni spanar i deras gästbok när ni är där, så kan ni nog hitta oss ngnstans runt 16-25 okt 2006 (har inte datumen exakt i huvudet, det var 2-3 nätter), minns att vi skrev en lång utläggning & en massa tack till Joy

• Piggelin1

Ab Fab igen - ang lgh-försäljningen så ledsnade vi på vår mäklare häromveckan & har nu bytt till en annan.
    Det kom hyfsat med spekulanter, flera var seriöst intresserade, men ingen verkade våga lägga första budet. Ngn ska sälja huset först, en annan hade precis börjat kolla runt osv. Sen kändes det väl inte som om förtroendet för mäklaren var på topp - han var helt enkelt slarvig & förmodligen en kille som tidigare inte behövt anstränga sig för att sälja sina objekt. Tror han jobbat som mäklare i fyra år & under dessa åren har ju objekten sålt sig själva... Nu är det ju trots allt andra tider. Nya mäklaren känns det jättebra med, de hade förslag på ett upplägg/en strategi redan när de kom till oss i förra veckan. Så mkt proffsigare! Känns som en välbehövlig nytändning, för jag är övertygad om att lgh kommer att säljas, bara att det tar längre tid just nu. Men med deras strategi nu framöver, så borde det absolut gå vägen. Halkade in på Tv4+ innan ikväll på programmet "Såld på hus" & då var ena tjejen (som vi träffade förra veckan) från den firman med i veckans program

• Piggelin1

Telis & Lappis - det var precis den strategin som brorsan & jag körde när vi var där -98! Uppleva allt superamerikanskt! Vi satt ju tom med som publik i en talkshow i LA Speciellt som det var första besöket ngnsin i Staterna, både för brorsan & mig, då körde vi hela racet! Det enda vi missade/snålade med var att inte hyra en cab när vi körde Highway One

• Piggelin1

haha, Lappis nu fick jag konstiga associationer när jag läste Kuekenhof - om jag ska vara messerschmitt så tror jag det heter Keukenhof. Fast det är ju iofs nästan samma sak...

Jag röstar för Champagne-turen!!

Tooticki - har för mig att Tinga inte var sådär jätteimpad av Mauritius, men kikar hon in här, så kan hon ju berätta själv.

Af Fab - jag var en jättesnabb vända i krokarna senast igår Till veckan blir det nog ingen vända dit, men kanske veckan därpå. Ofta har jag med mig en kollega i släptåg & då är det lite svårt att komma loss, men jag har det absolut i åtanke! Hör av mig om tillfälle dyker upp!

Ja, jag håller tummarna att det ska gå vägen nu! Fotografen var hemma igår, blir intressant att se de nya bilderna!
    ...och nu till veckan ska vi kolla in huset igen - spännande!

• Piggelin1

Kul med San Fransisco bokat - Lappis!

• Piggelin1

Lappis - när jag var på stan i lördags så såg jag en ny bok & kom direkt att tänka på dig Rickard Juhlin har precis kommit ut med en ny bok, Champagne Guide, där han tipsar om utvalda vingårdar, boende, restauranter, butiker att shoppa bubbel i (bla Madame Salvatores butik i Epernay, som jag nämnt här innan)
    Jag tror att det är den här, men är nästan säker på att den var på svenska i butiken.
    www.adlibris.com/se/product.aspx

*testar att googla*
    www.wownews.se/

Sen slog det mig att detta med att du skrev om Keukenhof - jag har ju varit i Amsterdam minst 15 ggr vid det här laget, men aldrig på Keukenhof Däremot brukar jag alltid kvista förbi blomstermarknaden vid Singel (inne i A'dam) & shoppa stora fång blommor som jag tar hem på flyget. Fast det är ju lite svårt om man kör bil...

• Piggelin1

Möjligen också att jag tyckt att det är lite "panchis-varning" att åka till Keukenhof Men nu sen brorsan fick barn för några år sen, så har det ju inte blivit så mkt uteliv i A'dam längre, så då skulle ju Keukenhof rentav vara OK

En helt annan grej, Lappis! I lördags lagade mannen, min väninna (Miss X) & jag middag tillsammans (en jättefräsch förrätt med pilgrimsmusslor & salsa - Leilas recept - & så ett nytt recept med lammfilé till huvudrrätt). Till lammet så korkade vi upp en flaska Masi Amarone Costasera, som jag fick när jag slutade mitt förra jobb för lite drygt två år sen. Den låg på den "kryssmärkta hyllan" hela graviditeten & sen blev det inte av att vi öpppnade den förrän i lördags. Noterade att den kostar 260 spänn på bolaget. MEN, i ärlighetens namn, såååå himla fantastiskt tyckte jag inte att vinet var Visst var det gott, men spontant tyckte jag att detta smakade som ett vin runt hundralappen, inte mer. Så jag anöker ödmjukast om medlemskap i din klubb "inte så jätteimpad av amarone"

Rosen - tänkte på dig i torsdags, när det var Årets Kock-tävlingen! Såg en snabb glimt av tv-sändningen på kvällen.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut