Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Till er som varit i Death Valley är det värt en "omväg" för att se en liten hörna av den eller är det bättre att dra direkt ned till Los Angeles (vi kommer från Yosemite) och ta en extra natt på något annat ställe?

Planen just nu är att från Yosemite åka och se Bodie och Mono Lake och sen köra ytterligare ett par timmar, stanna för natten. Därefter kommer just möjligheten att antingen:

1.) dra in mot Death Valley och köra en sväng där och sen övernatta ytterligare en natt på något motell innan vi kommer till Los Angeles

2.) skita i Death Valley och dra direkt ned mot LA

Tycker det är jättesvårt och har kollat avstånd, googlat och läst om Death Valley ... från sängen hemma med feber och halsfluss.

• Lapinette

Adamia - grattis på 1-års dagen!!! Inte ett dugg avis på sol och varmt. Här i Stockholm är det åter vinter efter att massor av snö anlände i början av veckan.

• Lapinette

Har nu åter igen ändrat mig gällande Death Valley vara eller inte vara då jag insett att det inte tar så mycket längre tid att köra till Las Vegas än min lilla tur i ena hörnet av dalen och ut mot Los Angeles. Så nu lär det bli en natt i Las Vegas istället . Shit, börjar bli riktigt nöjd med trippen och ser så fram emot den!

• Lapinette

Tinga det blir bara en natt i Las Vegas mer har vi inte tid med ... eller rättare sagt vi prioriterar annat men jag kan tänka mig att det är just kvällen/natten där som är häftig.

• Lapinette

Joji - vad har ni bokat i SF? Tyckte hotellen var dyra även där så det vi har hittat för typ 1 4000 kr/natten är max 3-stjärnigt hotell.

De hotell vi tittar på i Los Angeles ligger det ena i Hollywood och det andra i Brentwood. Tycker det är svårt att hitta något prisvärt närmare havet.

Vi tänkte lägga lite mer pengar på våra sista nätter (2 nätter i Carmel respektive 2 nätter i Sonomadistriktet). Ja, sen är ju inte Yosemite gratis direkt.

• Lapinette

Ahhh... sitter och suktar på Bellagio för natten i Las Vegas för endast 129 USD.

• Lapinette

Rosen ska kolla in vart hotellen i SF ligger men jag tror de är något "högre upp", närmare Union Square.

Att sitta och planera en resa är verkligen halva nöjet... vilket många inte alls verkar förstå.

Har bokat hotellet i Champagne (maken ringde igår) och väntar svar från B&B i Amsterdam (jag som ska boka).

• Lapinette

orchidsuites.com/ Det är inget "speciellt" hotell men har fått mycket goda omdömen på Tripadvisor (my best friend).

• Lapinette

Det märks att Piggelin har varit här !

• Lapinette

Piggelin - hotellet vi bokat i Champagne är no 1 på Tripadvisor och inte alls dyrt. www.villa-eugene.com/accueil_uk.htm

B&B i Amsterdam ligger inte mitt i smeten vilket vi tycker är bra då vi kommer med bil. Det ska gå en spårväg precis utanför dörren. www.the-collector.nl/ Har dock inte hört något från dem (mailade sent igår och frågade om de hade rum till oss).

Rosen - härligt med en helg utan planer och helt rätt att avnjuta den med god mat i trevligt sällskap.

Själva har vi suttit på Riche hela eftermiddagen och tjattrat med en väninna till mig. Har precis kommit hem med lite god mat och ska snart sätta igång och steka oxfilé med haricot vert inlindade i bacon till. Har sedan en skvätt vin över sen igår, en Brolo di Campofiorin. Det blir nog bra!

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut