Inlägg från: Lapinette |Visa alla inlägg
  • Lapinette

Resetråden som aldrig tar slut

Rosen - vad är mangoraja?

• Lapinette

Jag gillar discodängor så jag röstade inte för vinnarlåten men tycker den är helt ok och så mycket bättre än af Ugglas. Inget fel med af Ugglas men inte riktigt en låt som jag tror lyckas i schlagersammanhang.

Annars ... tack joji för tipset med erbjudanden på hotels.com. Det fanns en hel del smått och gott i SF så jag tror jag har fått ett nytt favorithotell där (jämförde självfallet mot Tripadvisor). Los Angeles däremot så står jag nog fast vid det jag hade funderingar på uppe i Brentwood. Det blev ca 300 kr/natten billigare på hotels.com . Som sagt, ska kolla upp alla erbjudanden innan vi väljer sätt att boka.

En fråga joji - har ni bokat bil än och i sådana fall genom vilken firma? Maken undrar, det är alltid han som är ansvarig för bilen ... jag fixar resten .

• Lapinette

Nu är hotellen för påsken bokade och självfallet så blev det nästan 2 000 kr dyrare för 4 nätter än vad jag hade kollat in från början. Det första hotellet hade inte rum med dusch för 2 nätter ... med badkar kostade det 500 kr mer per natt och bed & breakfast stället i Amsterdam var fullt. Sen orkade jag inte leta fler b&b utan det blev ett större hotell istället ... som då självfallet kostar mer. Nåja, det blir säker jättebra!

Kalifornien är nästa färdigplanerad också. Ska checka lite mer med hotellen och sen är det nog dags att börja boka även där.

• Lapinette

Ahhh.. är det japanen som hade ute i Brunflo tidigare! Har självfallet varit där och t o m fått skjuts "hem" av honom. Suveränt att han öppnar igen för förra stället brann väl ned?

• Lapinette

Anne - spännande!

Piggelin - vi har gps så förhoppningsvis visar den åt vilket håll vi ska köra.

• Lapinette

E11a - så nyfiken på er Namibia resa. Hur länge kommer ni att stanna där och vilka ställen kommer ni att se?

• Lapinette

Tåg är härligt! Har själv tågluffat ett par gånger i Europa och åkt tåg istället för buss ned till alperna när det varit dags för skidåkning. Maken är dock inte lika förtjust ... förstår inte varför.

• Lapinette

Ab fab - berätta lite mer. Vilka resmål besökte ni? Telis åkte ju också tåg i somras, ned till Grekland, genom Italien. Hur mycket kostar ett interrail numera?

• Lapinette

Ahhhh... just det, minns att ni var i Bryssel och Hamburg. Gällande Epernay, har du några tips? Det blir två nätter där i april för oss.

2 300 kronor var ju inte alls dyrt! Nu är årets semester redan planerad men ska ha det i åtanke.

Svar på tråden Resetråden som aldrig tar slut