Resetråden som aldrig tar slut
Jag tror att du kommer hitta massa fina saker i barcelona- vi var nog på fel ställen.
Jag tror att du kommer hitta massa fina saker i barcelona- vi var nog på fel ställen.
Hej Mlle M
Vilka bra städer du väljer emellan för en weekend. Jag skall ta med min mamma på en weekend till Rom men det blir först i höst. Om du åker dit hoppas jag du lämnar bra tips till oss andra
Jag gillar Baracelona och Madrid. Att Barcelona är trevligt tog jag för givet- närhet till havet, historia, arkitektur- men Madrid överraskade mig mycket. Trevligt, vackert, suverän shopping, fantastisk mat. Vi bodde på ett riktigt mysigt designhotell inte långt från Prado- Vincci Soho. www.vinccihoteles.com/en/hotels/spain/madrid/vincci_soho
jag var där i maj för två år sen. Vackert och inte för varmt ännu. Gröna parker, lagom varmt för en frusen svensk att sitta på uteserveringar
Efter en helg i Stockholm är man åter i det dimmiga o grå Göteborg. Fika på Frantzen o Lindberg (klart mysigt), middag på Scudetto på Kommendörsgatan (gott) o föreställning på Stadsteatern (Charlotte Löwensköld)
Piggelin- grattis till lägenhetsförsäljningen. Skönt med ett problem mindre. Lycka till med huset.
Har jag din mejladress? Inboxa mig den så skickar jag DK-länken
I morgon skall jag till Barcelona. Förvisso för jobb men en middag på stan blir det åtminstone
Appropå tågresor.. läste en annons i Svenskan i helgen. Tåg från Syrien till Turkiet. Damaskus- Ankara? Det lät verkligen spännande
Wow... det låter som en underbar tågresa *aningens grön av avund*
www.historiskaresor.se/resor.asp
anne på grönkulla skrev 2009-03-16 16:10:31 följande:
Vi tågluffade i augusti- så himla mysigt. Lite bekvämare har man ju blivit än när jag senast var ute... 1987 eller så
Vi åkte från Köpenhamn till Paris, Epernay, Bryssel och Hamburg. Tror vi betalade 2300 för ett tio-dagarskort (varav fem resdagar.) Det finns en massa varianter av tid på korten o zoner om jag inte minns fel
Piggelin
nu har jag mejlat dig en liten beskrivning av vad vi gjorde på väninneresan till Sjaelland. Hoppas du får nytta av den
Förresten... Barcelona var alldeles underbart idag. Sol o 16 grader värmde ett kallt svenskt hjärta