• ogiftnickenyfiken

Han vill inte ha ringen på sig...

Vet inte under vilken rubrik jag ska lägga detta... men jag prövar här...

Min plan var att vi skulle förlova oss här hemma på vår 10-årsdag.
    Det är en vanlig torsdag och min m2b ska iväg och jobba kväll. Alltså blir det inget märkvärdigt...

Drygt en vecka senare åker vi iväg för att vigas borgerligt i smyg. Och det är väl då vi får fira både förlovning och giftemål.
    Förmodligen komemr folk att tro att vi ska åka iväg och fira förlovningen.

Men nu när vi pratade har han inte fattat vad jag menar.
    För han vill inte ha sin förlovningsring på sig förrän efter giftemålet (han ska bara ha en ring).
    För han menar på att folk på jobbet mm kommer fråga om vi förlovat oss men ingen kommer se att vi gift oss. Inte förrän de ser att jag har två ringar.
    Och han är verkligen inte den som säger det bara sådär, att vi gift oss.

När ngn ser ringen och frågar om vi förlovat oss, vill han nog kunna säga att vi gift oss (vilket jag iofs tycker är gulligt )

Men jag vill ju ha på mig min f-ring fr o m den dag vi byter ringar.
    Men på mig kommer ju våra nära och kära se att jag har två ringar efter ytterligare en vecka.

Hur ska man göra?
    Blev sur på honom till att börja med, samtidigt som jag tycker att det är roligt att han vill säga att vi gift oss. Då detta inte har betytt nåt för honom innan...

• Svar på tråden Han vill inte ha ringen på sig...
  • ogiftnickenyfiken
    Miafiahallonfjärt skrev 2009-01-07 15:54:40 följande:
    Tycker du kan ha din ring och han kan vara utan. Är ju ganska vanligt att ringar ändå inte passar och behöver justeras. Nog ingen som reagerar..
    Nä vi får väl göra så och är det ngn som frågar så säger vi att de justerar den
  • passionsblomman

HUR många människor kommer egentligen ens att se er båda samtidigt under en vecka undrar jag?

Vi springer så om varandra i vardgen i vårt liv att det är då väldigt sällan någon annan ser oss båda samtidigt länge nog för att hinna kolla in händerna. Jag garanterar att inte en mänska skulle märka något i vårt fall.

• ogiftnickenyfiken
    passionsblomman skrev 2009-01-07 16:03:13 följande:
    HUR många människor kommer egentligen ens att se er båda samtidigt under en vecka undrar jag? Vi springer så om varandra i vardgen i vårt liv att det är då väldigt sällan någon annan ser oss båda samtidigt länge nog för att hinna kolla in händerna. Jag garanterar att inte en mänska skulle märka något i vårt fall.
    Du menar att de inte kommer se om han har f-ring eller inte???
  • thildamy

En ring passar ju perfekt!
    Det är vad vi har tänkt...

inte ens jag vill ha 2 ringar
    vi ska köpa ringar nu strax... och vi gifter oss 090909
    så i ringarna så graverar vi in en liten text vi valt ut tillsammans inte våra förnamn..(jo jag e lite motsträvig till det trad.)
    och när vi ska gifta oss graverar vi in det datumet. ENKELT!

Ett tips bara!!!

• Lapinette

Min man hade ingen förlovningsring under 1 år dvs fram tills han fick en vigselring. Vi körde på den seden (han är fransman) och jag funderade faktiskt inte ens över vad andra skulle säga när de såg att han inte hade någon ring. Kommer faktiskt inte ens ihåg att vi fick några frågor om det.

• Ore
    ogiftnickenyfiken skrev 2009-01-07 16:19:54 följande:
    De som du träffar under den veckan, och som ser att du har förlovningsring, kanske ändå inte träffar honom, och således inte kommer se att han inte har någon ring på sig.

De som träffar honom kommer visserligen inte se att han är förlovad. Är det någon som genom dig får reda på att ni är förlovade, och som talar om det för någon som känner honom, som kommer hinna träffa på honom och notera att han inte har någon ring, så är det ju bara att säga att hans ring behövde justeras eftersom den inte var helt rätt storlek...

Men sannolikheten kanske inte är överhängande???
  • ogiftnickenyfiken
    Ore skrev 2009-01-07 16:40:59 följande:
    De som du träffar under den veckan, och som ser att du har förlovningsring, kanske ändå inte träffar honom, och således inte kommer se att han inte har någon ring på sig. De som träffar honom kommer visserligen inte se att han är förlovad. Är det någon som genom dig får reda på att ni är förlovade, och som talar om det för någon som känner honom, som kommer hinna träffa på honom och notera att han inte har någon ring, så är det ju bara att säga att hans ring behövde justeras eftersom den inte var helt rätt storlek... Men sannolikheten kanske inte är överhängande???
    Nä det är ju sant...

Det tråkiga är bara att vi ska på släktkalas helgen efter förlovningsdatumet...
    Vi kommer förlova oss på torsdagen och vigseln är 9 dagar senare...
    Så typiskt att kalaset är då och inte helgen innan

Annars får han väl ha ringen på då vi träffar släkten men inte ha den på jobbet och träningen.
    Och skulle ngn där fått veta, får han väl dra vilken lögn han vill
  • passionsblomman

ja typ...

ogiftnickenyfiken skrev 2009-01-07 16:19:54 följande:
    [/citat]
    ogiftnickenyfiken skrev 2009-01-07 18:57:56 följande:
    [citat]
    Nä det är ju sant... Det tråkiga är bara att vi ska på släktkalas helgen efter förlovningsdatumet...Vi kommer förlova oss på torsdagen och vigseln är 9 dagar senare...Så typiskt att kalaset är då och inte helgen innan Annars får han väl ha ringen på då vi träffar släkten men inte ha den på jobbet och träningen.Och skulle ngn där fått veta, får han väl dra vilken lögn han vill
    ...eller så stoppar du ringen i fickan de dagarna kalaset är...
  • PL080802

Förstår att du vill berätta för alla men 9 dagar är ingen evighet så varför inte vänta precis som din blivande? Jag kan sedan några månader inte ha mina ringar överhuvudtaget pga allergi/överkänslighet och min man bär sin ring och ingen har frågat som inte vet att vi är gifta. Tjejer bär ju oftare smycken än killar så om du väljer att ha ringen är det kanske ingen som ens reagerar.

• Pippirull

Tycker som fler här att låt honom vänta med ringen och använd din. Min blivande friade för snart ett år sen och då hade han bara köpt en ring till mig. Han ville vänta med ring till honom tills Bröllopet eftersom han bara vill ha en ring. Så jag har snällt fått vänta ett år tills jag får se ring på hans finger men nu är det bara drygt en månad kvar. Tiden flyger iväg....Lycka till!

Svar på tråden Han vill inte ha ringen på sig...