Pappa som ger bort?
jag ser absolut inget fel med att pappa överlämnar sin dotter, själv ska jag bli överlämnad av bror eftersom vi har en sådan tradition.
tycker man ska göra precis som man vill:)
jag ser absolut inget fel med att pappa överlämnar sin dotter, själv ska jag bli överlämnad av bror eftersom vi har en sådan tradition.
tycker man ska göra precis som man vill:)
jag ska ha en kyrklig bröllop, men jag tillhör inte svenska kyrkan.
Vår tradition är att brodern ska lämna över bruden, men om inte det finns en broder, kan farbror eller far lämna över den. Dock kan bruden välja att inte bli överlämnad. Men de flesta väljer attr göra det för dem anser att det är fint:)
jag kommer välja min bror eftersom jag är gudmor till hans döttrar, och då vill jag gärna att han överlämnar mig.
brudöverlämning*
bravo!
bra svar!
min bror ska föra mig fram och jag ska inte ta min fästmans efterman:)
Min fästman bad om min hand till min far, tyckte det var så romantiskt:) Jag hade som krav att min fästman måste be om min hand, inte för att min far tycker det är så vikigt, men för mig betyder det respekt för mina föräldrar. Mina föräldrar har uppfostrat mig och gett mig all kärlek jag behöver, och det minska jag kan göra är att fråga om deras åsikt inför äkenskap.
Jag har aldrig sett min far så glad då min fästman frågade om min hand...:)
Brudöverlämning är en fin gest, låt dem som vill ha de så få det utan att känna sig skyldiga som jämlikhetsmotståndare.
min fästman frågade självklart mig, men jag bad honom fråga om min hand till min far. Nej. självklart skulle far aldrig säga nej, utan det är en fin gest och inget mer.
För mig betyder det respekt för mina föräldrar, Och samtigt tycker jag det är romantiskt.
jag tror det har mkt med hur man är uppfostrad. Vi alla har ju olika uppfostran, och det är ju väll spännande:)
påverkar andra människor?
varför ska jag bry mig vad andra tycker? jag gör exakt som jag vill eftersom det får MIG att kännna mig bra! skulle jag ta hänsyn till andras åsikt så skulle jag troligen aldrig gifta MIG!
Tycker det är egoistiskt av dig att kasta ut sådana argument för att få oss att känna oss sämre. Det låter lika dumt som att säga: varför ha sprit på bröllopet? Är inte det skadligt för kroppen? Ska man inte ta hänsyn till andras hälsa? nå?????
Ni som mår dåligt av att se andra vara för brudöverlämning. Blunda nästa gång ni är på sådan bröllop. så slipper ni huvudvärk!