Pappa som ger bort?
Nej
Nej
prästämbetet är inte något vi kan uppfatta i termer som ?yrke? eller ?jobb?, något som en kvinna skulle kunna utföra lika väl som en man, något som hon har ?rätt? till. Ännu mindre ska prästämbetet uppfattas i termer makt och överlägsenhet, som om det vore ett privilegium som kvinnan orättvist utestängts ifrån. ?Så skall det inte vara bland er
citat en en präst som förklarar varför vår församling inte tillåter kvinnliga präster.
Du har läst på:)
Ni som är intresserade av varför vår församling inte tycker att kvinnor ska vara präster kan läsa följande...
www.soku.org/talmide/sju_sakramenten_prastambetet_kvinnor_prastambetet.asp
nu ska jag tvätta kläder...tjingeling:)
Visst kan det kännas konstigt att vissa som inte är troende men som absolut vill gifta sig i kyrkan, men det är ju samma sak med homosexuella, kyrkan är emot detta, men endå är det många homosexuella som vill gifta sig i kyrkan..Inte alls logiskt!
jag följer den ortodoxa läran.
katolikerna tycker väl samma sak.
okey, låter intressant.
Men mitt syfte med detta är att, hur kan man ändra kyrkans regler/lagar?
mkt intressant, får den ortdoxa läran som även betyder den sanna/rätta läran har aldrig ändrat sina regler.
men har den svenska kyrkan alltid tyckt det är okey med att homosexuella gifter sig, eller är det något nytt?
jo sant. det finns olika kyrkor, vissa emot, andra inte alls.
bra poäng..
om jag hade varit emot den ortodoxa läran/reglerna, så hade jag också lämnat kyrkan då. Varför ska man vara kvar om man inte är troende eller vill följa kyrkans regler?
inom den ortodoxa kyrkan har båda två en krona under vigseln.
Man ber en bön över båda två när man sätter kronan på huvudet.
Men båda måste ha en krona.
ishtar, är det inte kopplad till den assyriska/babyloniska historian?