Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Pappa som ger bort?

Tjejen (oftast) tänker 1000000 ggr mer på sitt bröllop än vad mannen gör.. Och detta från barndomen.

Killar är i regel mindre brydda om hur upplägget är. För tjejen är det ofta mycket viktigare!!

Därför tror det per automatik blir tjejen som "glänser" mer på dagen D!

• MulleNuh

Njae det blir väl inget problem eftersom killen inte bryr sig!

Jag älskar att planera och hålla på medans Micke gärna slipper!

feministbrud skrev 2009-01-12 19:42:47 följande:
    Detta är synd och jag gjorde allt för att mitt bröllop inte skulle bli så. Varför är det så? Är inte det ett problem att det är så?
  • MulleNuh

Det är ju inte bröllopet, VIGSELN dom skiter i, men dom skiter i om det är ljusrosa eller mörkrosa sockerbitar!!

(vilket jag iofs också gör, men du kanske hajjar vad jag menar?)

feministbrud skrev 2009-01-12 20:01:27 följande:
    Det kanske inte är ett problem i sig, men att män skulle bry sig mindre om bröllop är väl ett problem eller?
  • MulleNuh

haha ja där ser man.

Men iaf.. Jag hoppas du förstod vart jag ville komma?

feministbrud skrev 2009-01-12 20:32:30 följande:
    Inte min man! Han bytte ut alla servetter i sista sekund för att jag hade köpt blå (frågat honom och han sa ja) och han ville ha rosa. Eftersom jag inte brydde mig så fick det bli så
  • MulleNuh

Handlar ju bara om intressen..
    Om vi ska köpa ny stereo så är inte jag så brydd i den tekniska biten..

Samma sak

feministbrud skrev 2009-01-12 20:38:51 följande:
    Jo absolut, men jag kan inte hjälpa att jag tycker att det är lite sorgligt när könsroller frodas. Jag är glad över att vi har lyckats bryta dem lite i alla fall.
  • MulleNuh

Jag sitter o läser allt, men kan inte komma på något att skriva alls!!

Ni bara irriterar varandra här inne nu!! Och så skriver ni exakt samma saker!

• MulleNuh

Förstår faktiskt inte varför NI här inne måste ha argument för det heller..
    NI är väl ingen gud som måste veta allt om andras tankar?

Tycker ingen ska behöva försvara sig för er..

Stardusty skrev 2009-01-13 10:44:16 följande:
    Håller med i det du skriver. Något som också förbryllar mig är att de som är för brudöverlämning inte kan ge något argument öht för varför deras man inte behöver bli överlämnad. Om nu fallet är att ni inte vill se varann förrän vid altaret, varför skulle inte du som brud kunna stå och vänta och din blivande man ledsagas in av sin mamma/pappa? För min del tycker jag att varken man eller kvinna behöver en tredje part som stöd/överlämnare/whatever för att ingå äktenskap. Det är i mina ögon något man beslutar om som ett par och som man fullföljer i en duo.
  • MulleNuh

Att sitta och säga att folk är helt off är ju jävligt onödigt!!!

Fy fan..

Jag har börjat tycka mycket illa om detta forum faktiskt. Även om min syn på detta med överlämning har ändrats så AVSKYR jag vissa här inne och deras sätt att trampa på andra. Blir spyfärdig!

• MulleNuh

Detta inlägg måste nog ha varit det som irriterat MINST här inne.
    Nej jag drar! See ya!

Stardusty skrev 2009-01-13 11:12:28 följande:
    Det är ingen som tvingar dig att delta i debatten eller att följa den om du inte gillar utgången av den.Inlägg som detta tillför ingenting förutom irritation!
Svar på tråden Pappa som ger bort?