Inlägg från: MulleNuh |Visa alla inlägg
  • MulleNuh

Pappa som ger bort?

*tar fram popcornskålen*

MV85 skrev 2009-01-15 13:57:11 följande:
    hahaha jag är helt fel person att göra det, eftersom jag inte ser mig som jämställd med min blivande och inte heller så önskar vara *oj vilket hysteri det kommer bli nu*O ja.. jag är svensk.. med svenska föräldrar... o han är svensk... med svenska föräldrar...
  • MulleNuh

Men kan inte det också vara åt andra hållet? Alltså att kvinnan är dominant? Eller är det alltid mannen som bestämmer?

MV85 skrev 2009-01-15 16:37:24 följande:
    Mörk Ängel skrev 2009-01-15 16:32:56 följande:
    Mina föräldrar är/var helt jämställda. De har dock inte levt tillsammans sedan jag var 13 år, så det är inte från dem jag fått denna bild det är jag på det klara över. :)bdsm = Bondage, Dominans, Sadism, Masochism
  • MulleNuh

NÄr dom rider på deras ryggar..

Hammerman1 skrev 2009-01-15 16:41:05 följande:
    MulleNuh skrev 2009-01-15 16:40:12 följande:
    Det kan vara kvinnan också. Man har väl sett Outsiders på kanal 5!
  • MulleNuh

haha, ja men erkänn att det är lite skoj när dom rider så där!?

MV85 skrev 2009-01-15 16:46:48 följande:
    hahaha det du refererar till där heter ponyplay och är långt från något alla inom bdsm pysslar med..Men jo, ni har rätt... It goes both ways.. :) Finns även individer som är switch - alltså som byter och ibland är dominanta och ibland undergivna
  • MulleNuh

haha ok.. Nej jag kan förstå att du inte vill uttala dig!

Inget är fel eller konstigt!! Vi gör säkert superskumma grejer i sängen som du skulle rynka på näsan åt!!

• MulleNuh

jag har aldrig testat nåt annat än "vanligt" sex.. Kanske jag är tråkig!!

• MulleNuh

Han/hon kommer ju träffa er för ett samtal och då tar man väl upp sina tankar och idéer.

JennyoPatrik skrev 2009-01-15 22:30:32 följande:
    Jag vill gärna att min pappa lämnar över mig. Måste man alltså fråga prästen om det?
  • MulleNuh

Fast som jag förstår det så brukar de ALLRA flesta präster fråga paret hur dom tänkt sig!! Iaf alla de jag känner som gift sig.

På dig låter det som präster är arga och bestämmer som en buffalo! (kom inte på något annat ord)

En till präst skrev 2009-01-15 22:33:20 följande:

En vigsel i kyrkan är en gudstjänst, och den som bestämmer över vad som sker i en gudstjänst är tjänstgörande präst, som följer Svenska kyrkans ordning. Vill man ha en vigsel där man får göra precis vad man vill och bestämma allt själv bör man välja en borgerlig vigsel.
  • MulleNuh

Ja självklart! Men faktiskt.. Du har ändrat min syn på präster iaf..

En till präst skrev 2009-01-15 22:38:18 följande:

Det är klart man frågar paret och vill göra en vigselgudstjänst som är så fin och riktig som möjligt för dem. Det gör även en fanatisk brudöverlämningsmotståndare som jag Men vad jag vill få fram är att i slutänden så är det faktiskt prästen som bestämmer vad som får ske i en gudstjänst som h*n ansvarar för.
  • MulleNuh

Jag skulle aldrig vilja att en präst sålde ut sin kyrkas tro!
    Men nu känns det som att "präster" BARA tycker vi brudar är sååå himla jobbiga och att vi mest förpestar era liv i kyrkan. Ja, iaf vi som kanske har en önskan. (menar nu INTE brudöverlämning)

Och det är ju inte så skoj direkt.

• MulleNuh
    JennyoPatrik skrev 2009-01-16 09:21:34 följande:
    En till präst skrev 2009-01-16 09:02:51 följande:
    Jag tror inte att hon är så trångsynt och kan förmodligen förstå mig på ett bättre sätt en en gammal kärring/gubbe som håller hårt på traditionerna.
  • MulleNuh

Mmm självklart om det handlar om orimliga önskningar så som ta bort psalmer osv.

Men jag kommer iaf va rädd för att fråga om saker..
    En till präst skrev 2009-01-16 09:24:31 följande:

Som jag sagt förut: De flesta brud(p)ar är vettiga.Det är _mycket_ ovanligt att man har önskemål som är stötande, och därför kan man som präst nästan alltid tillmötesgå önskemålen.Men det är ju inte det som diskuteras i den här tråden.Så länge brudparens önskemål inte strider mot kyrkans tro och prästen kan säga "ja" är det ju inga problem.
  • MulleNuh

Ja det är lite såna präster jag pratar om.. Såna man är rädd för.

Hoppas vi får en sådan präst ni hade!

Troll1 skrev 2009-01-16 09:26:41 följande:
    Vår präst är helt underbar, han var mkt hos oss när jag var barn. Jag frågade om han ville viga oss fast det inte var i hans församling. Det gjorde han gärna. Han är positiv, humoristisk och lyhörd. Vi gick in tillsammans och jag har ingen aning om vad han har för åsikt i brudöverlämningsfrågan. Tyvärr har jag träffat flera präster som verkar uppstigna ur första mosebok. Det är de som skrämmer bort människor från kyrkan.

• MulleNuh

Hon menade nog garanterat inte att dom ska köra över henne utan snarare att hon tänker mer LIKA eftersom dom är i samma ålder.
    En till präst skrev 2009-01-16 09:28:47 följande:

Oj oj oj...Ja, ni får väl se. Att man är ung och kvinna betyder inte automatiskt att man inte står för någonting och är lätt att köra över.
  • MulleNuh

Det tror jag faktiskt också. Ja att yngre kvinnliga präster är "hårdare".

MolsonCanadian skrev 2009-01-16 09:37:00 följande:
    Åldern är ganska ovidkommande, så jag gissar att hon kommer att bli besviken. Som nämnts, unga kvinnliga präster har som regel kämpat och kämpar för att behandlas jämlikt män, så med mindre hon tummar på sin tro, kommer hon med största sannolikhet säga nej. Och då är återigen åldern ovidkommande. Vad som spelar roll är tron. Eller, åldern kan ju spela roll om hon pga ung ålder känner sig så osäker att hon vill vara folk till lags och därför tummar på tron.
  • MulleNuh

tack.. Ja jag kan absolut ta ett nej! Jag är inte 3 år.
    Jag vill inte tala om enskilda personer här. Men jag fick en annan bild av "präster" efter att ha pratat med henne iaf.

Men det ska bli kul att tråffa "vår" präst.

Aleta skrev 2009-01-16 12:07:37 följande:
    Så tror jag inte att de menar. De flesta brudar och brudgummar är säkert jätteroliga att ha att göra med, det är ju en underbar dag för alla.Det jag har uppfattat är att prästerna reagerar mot de som inte kan acceptera ett nej om de ber om något som inte fungerar i kyrkan. Det kan ju inte vara så kul att möta en sådan person som inte respekterar kyrkan utan bråkar och letar efter en annan präst eller en annan kyrka tills de får som de vill. Så'n är ju inte du alls MulleNuh! Du är ju trevlig även när vi tycker olika.
  • MulleNuh

Jaha!! Trodde inte du störde dig på mig ang det! Det lät iaf inte så när vi pratade förut.. Men ok, då vet jag det..

feministbrud skrev 2009-01-17 23:48:31 följande:
    En till präst skrev 2009-01-17 19:08:03 följande:
    Haha, ja det kan kanske tyckas konstigt. Faktum är att jag stör mig på att folk väljer att gifta sig i kyrkan när de inte är troende. Och sedan gör det mig väldigt glad att så många inom kyrkan har tagit ställning i frågan om brudöverlämning. Svenska kyrkan är inte lika med svenska staten och det gör mig upprörd att så många verkar tro det. Så, tja, det är väl därför jag är så engagerad
Svar på tråden Pappa som ger bort?