anne på grönkulla skrev 2009-01-13 14:49:06 följande:
Jag kan inte se nån annan möjlig slutsats av alla de enskilda berättelser vi hör på BT om varför man väljer överlämning. Ser du nåt annat?
jag generaliserar inte som en skördetröska. Ifall ett par väljer att tjejen skall gå in med sin pappa eller mamma eller kanin eller whatever, så antar jag ju att det finns en anledning till att det är just hon som går in med vem det nu månne vara, på samma sätt som jag själv har en anledning. Jag förutsätter inte att alla tjejer i världen som vill göra detta är hjärntvättade för att de suttit med en barbie i ena handen och en romantisk hollywoodfilm i andra handen.
Återigen kan det inte dras andra slutsatser fast man skriver det i pannan. Om ni absolut inte kan vända på saker och ting och ens försöka se det ur ett annat perspektiv känns detta helt hopplöst. Jag är less på att försöka förklara för folk som är totalt ovilliga att lyssna till annat än sig själva.
Sist men inte minst innan jag lämnar tråden vill jag bara be om ursäkt för att jag nog låter rätt grinig och sur nu. Det kanske inte blir nåt bröllop för min del, så då kan ni vara nöjda med att en pappa mindre promenerade med sin dotter iaf. SÅ det är ju bra att nån blir glad då.