Inlägg från: feministbrud |Visa alla inlägg
  • feministbrud

Brudöverlämning?

Kajsalisan skrev 2009-02-11 22:27:50 följande:
    Äh.. vad spelar det för roll om det är Hollywood eller inte? Om det känns rätt för paret? Jag hade ex inte velat att min mamma överlämnade mig för vi har inte den relationen. Sen att jag valt det har dessutom att göra med att min pappa fyller 80 i höst och jag vet inte hur länge till jag får ha kvar honom så för mej år det nog ganska viktigt att han är där och lämnar över mej. Sen kan andra tycka vad de vill om det, DE/NI måste ju inte bli överlämnade av någon =)
    Det finns ALLTID speciella anledningar till varför just pappa. Lustigt det där.
  • feministbrud

Och ang hollywood så är det just det som de flesta brudöverlämningsförespråkare hävdar med bestämdhet att de INTE har påverkas av.

• feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 09:38:09 följande:
    Jag kan förstå purjo. Ja självklart ska man ha olika åsikter och kunna ha samtal om dessa. Men kanske hon menar att vissa vägrar acceptera.Dom som är FÖR att gå in med pappa måste ju promt förstå de som INTE vill gå med pappa.Men inte tvärtom.
    Jag håller inte riktigt med där. Jag gick in i debatten när tredje eller fjärde inlägget kom med fraserna "Jag kan inte fattar hur man kan vara emot" och "Varför ska alla klanka ner hela tiden" och "Jag tycker att det är fint och hur kan andra inte tycka det"...osv. Om man inte vill ha debatt, varför skriver man då så?

Du vet att jag kommer att bekämpa brudöverlämning så länge det förekommer för jag vill inte leva i ett samhälle där det är vanligt!
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:21:35 följande:
    Ja men jag förstår ju helt klart att du gick in då! Ni måste ju få fram er mening också! Lika mycket som de som tycker och tänker tvärtom..Det var inte så jag menade.. Menade bara att "debatten" borde vara på lika villkor.
    Jag väntar på bra argument
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:23:00 följande:
    hoho..Snart ska vi ha vårat vigselsamtal med prästen!!
    Jag får väl hoppas på att du får en principfast präst
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:45:31 följande:
    haha ja en riktig kurragömma kyrka. Nej då. Men iaf 4 ingångar har den!! En till präst skrev 2009-02-12 10:44:49 följande:
    Jag vet ju vilken kyrka det är och jag tänkte att det borde vara fler en två ingångar. Då tycker jag att ni ska gå in från var sitt håll! Det är ju inte så många som gör det så det är väl lite kul att göra något eget? *försöker att påverka*
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:49:35 följande:
    Ni får komma dit och titta!!Kyrkan tar 1200 pers och vi är ca 55 gäster.. Annars får jag ha en inkastare utanför som drar in folk!!!
    Ja, det kan man ju göra! Men då får du lova mig att inte ha brudöverlämning, för då kommer jag inte
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:52:55 följande:
    oh hjälp!! haha.. Va jobbigt det skulle bli då!!
    Om du vill kan jag stå utanför och dela ut flygblad
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:53:27 följande:
    Det känns som att OM jag inte gick in med pappa och du satt där i "publiken" så hade du blivit rörd som en MOR!! haha jag är HELT övertygad!
    :~) = rörd snyftsmajli
  • feministbrud
    MulleNuh skrev 2009-02-12 10:54:35 följande:
    Nää det får du inte! Eller det beror ju på vad som står på dom så klart!!
    Nej jag ska inte, jag lovar!
Svar på tråden Brudöverlämning?