• 090208

Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?

Samma har!!

stinch skrev 2009-01-13 22:31:21 följande:
    Jag fick frågan "Är du gravid?" tre gånger på en vecka. Inte så dumt kanske men det sved lite, kan man inte få gifta sig av kärlek liksom?
  • 090208

Jag bor i London, lillsyrran visste vad vi planerade, att vi skickat hindersprovning och sant. Sa nar det var klart ringde jag samma kvall, pratade med syrran i en halvtimme innan jag vagade prata med mamma, jag var sa skit-nervos!! Sa har lat det...
    Jag- Jag har nanting att beratta for dig...
    M- Jaha, har du forlovat dig? (Har tror jag arligt att mamsen blev orolig att jag var gravid, och hoppades att jag "bara" forlovat mig.
    J- Naa, jag ska gifta mig.....
    M- *tystnad*
    J- Tycker du att det ar for tidigt?
    M- Ja, egentligen.

Men sen borjade hon blurra om att vi hade aldern inne och sant... Jag klandrar absolut inte mamma for att inte bli jublande glad, eftersom hon traffat min man 1 vecka bara, nar vi var i Sverige och halsade pa, plus att vi bara varit ihop i 13 manader.
    Pappa sa "jaha, vad ar det jag har hort, vad har du hittat pa da?".

Storsyrran sa till lillsyrran "ja, hon far ju sina ideer ibland". Syrran ar bitter singel-mamma.

Nu tycker mamma att allt ar jatteroligt, hon har ju traffat honom mer sen dess.

• 090208

Vill tacka TS för att ha startat en underbart rolig trad!

• 090208

VAAAA??? Men lagg av... Jag kan forsta att det ar jobbigt att sitta vid samma bord som ex-maken i flera timmar, men att VAGRA komma pga av en HALVSYSTER???

sarreb skrev 2009-01-19 13:20:41 följande:
    Min mammas första kommentar: - ska ni bjuda x (min halvsyster). - ja det har vi tänkt- då får jag se om jag kommer. Jag kommer nog inte.
  • 090208

Så skojade min man och min pappa oxå. Eftersom min man är typ arab.

• 090208

Jag maste starta en trad om detta dumma beteende...

linarasmus skrev 2009-01-30 13:47:15 följande:
    .... när ska ni skaffa barn? - är du gravid nu då?- eller nu?- Ja men nu får du väl ge din man ett barn, innan han blir för gammal, vad taskig du är..... - men ni planerar väl barn nu?Vafan? lämna mig ifred!!! Jag skaffar snoriga små ungjävlar (nej, jag är inte redo!) när det passar oss. Inte när det passar alla andra.
  • 090208

Men varfor maste man namna det??? Jag skulle inte heller kopa nytt. Det ar ju inte Nobelmiddagen man ska pa. Tror knappast nagon har bett gasterna att kopa nytt till deras brollop.

Svart klanning ar ju perfekt, kan man variera i oandlighet.

• 090208

Jaha... "I ratt ordning"...

Min man och jag pratade om giftemal och friade en gang var pa skoj. Sen flyttade vi ihop. Gifte oss. Bor i kollektiv och har aldrig ens haft egen lgh.
    Har inte hunnit forlova oss an...

• 090208

Jag ska bjuda ca 30 pers, det är väl inte lite?? Men jag skulle inte vilja ha fler, vill ju kunna umgås med ALLA. Sitta ner en stund och prata med folk, innan man partar med andra osv...

Svar på tråden Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?