Vilka korkade/dumma kommentarer har du fått när ni pratar om ert bröllop?
Men Emmy, du nämnde väl det? "Oj då, trodde du sååå gärna ville förlova dig??" Jag hade älskat att se minen!!
Men Emmy, du nämnde väl det? "Oj då, trodde du sååå gärna ville förlova dig??" Jag hade älskat att se minen!!
Kom pa nu att jag fick nagra fragor om jag skulle konvertera innan vi gifte oss. Min man holl pa att skratta pa sig! "Men vadd ska du konvertera FRAN da??" Jag ar helt religionsbefriad och bade jag och min man tycker det ar uber-falskt och respektlost att konvertera da.
OT, och borja ingen diskussion for da far jag skulden...
Jag gillar inte tanken pa att Victorias brollop kommer kosta flera miljoner. Eftersom det ar skattepengar. Hon hjalpte ju knappast till att betala mitt...
Na, tycker det hela ar ur-lojligt! Saaa jakla dyrt behover det faktiskt inte bli. Pinsamt.
Va, vad ar det dar for dialekt..?
Det forra brollopet?? Har jag missat nat nu...
Nar min mans syster gifte sig var det 4000 gaster dar. Min man bjuder sina kompisar, som bjuder sina foraldrar plus syskon, alla jakla grannar och deras jakla foraldrar osv osv... Helt sjukt!!! Var ju en jakla massa folk dar hon aldrig traffat forut. Men sa hade hon 3 dagar pa sig att halsa pa alla...
4000 stammer. Och joda, han kommer fran Pakistan. Hans pappa fick salja ett av sina hus...
Men visst ar det helt jakla vardelost... Hans pappa har varit revisor hogt uppe sa han har ju en jakla massa fint folk som ska ha dit fruar, barn och sjalvklart, foraldrarna.
3 soner som ska ha dit sina bastisar och deras familjer.
Och sa har ju min svartskalle-man ca 26 kusiner...
4000 stammer. Och joda, han kommer fran Pakistan. Hans pappa fick salja ett av sina hus...
Men visst ar det helt jakla vardelost... Hans pappa har varit revisor hogt uppe sa han har ju en jakla massa fint folk som ska ha dit fruar, barn och sjalvklart, foraldrarna.
3 soner som ska ha dit sina bastisar och deras familjer.
Och sa har ju min svartskalle-man ca 26 kusiner...
Jag kan visserligen forsta barn- och visum-kommentarerna. Hade bara varit i Sverige 1 gang med min man och varit ihop 1 ar nar vi ringde och meddelade att vi fatt hem hindersprovningen och nu skulle boka. Folk vart saklart helt chockade. Och undrade varfor... Fast inga dumma kommentarer riktigt, dom blev ju glada forstas.
Men! Nar man HAR BARN ihop, och folk tycker det ar konstigt att man gifter sig... Giftemal ar val ingenting om man jamfor med att skaffa barn! En make blir man latt av med genom att skriva pa nagra papper, men ens barn pappa far man ju sta ut med hela livet. Vare sig man vill eller inte...
Varfor tycker folk att det ar helt normalt att skaffa barn efter 1 manad tillsammans (stor risk att bli ensamstaende...) men helt galet att man vill gifta sig efter 10 ar??
Varfor maste man banta infor brollopet??? Fattar jag inte. Forstar dock att man vill vara fin. Men trana kan man val gora alltid for halsans skull? Jag menar, om man inte tycker man ar fin i storlek x, varfor har man inte gatt ner innan? Om man inte trivs som man ar?
Och nu tar ju folk for givet att man ska ga ner i vikt. Larvigt. Man kan vara jattefin anda.
passionsblomman & Soon and very soon: Tack!
Ja, det ar urlojligt ibland. Dom som bryr sig mest om hur vi ser ut ar ju- vi sjalva. Think about it...
Sa lange man inte ar farligt tjock sa tycker jag man oroar sig i onodan. Fine att man kanske vill slimma till sig anda, men da tycker jag man kan dra pa sig joggingskorna istallet for att kaka pulver!!
Halla, aktenskapforord och testamente kanske??? Kan ni ju ial ljuga om sa folk kan minda sina egna business...
Men vad lojliga dom ar...
Du har helt ratt i att man slipper krangel med alla kidsen... Sa det var klokt gjort!