• Tx2

Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!

Ännu en tråd närmre våra bröllop.

I år gifter vi oss!

Mars:
    7: Hummle, örgryte gamla k:a

Maj:
    2: Tx2, Bohus fästning + Folkets hus Ytterby
    Tizia
    9: baver, skt birgittas kapell + bryggan under bron
    16: SweetSun, Bohus fästning + finnbastun
    Myrmor, Villa Herne
    Linn74, Aspenäs Herrgård
    23: Skille
    skruttgumma

Juni:
    18: Stellajsj, Grekland

Augusti:
    1: MalinJohn, Råda kyrka + Råda hembygdsförening
    8: Danielaa, Lindome kyrka + Älvsåkersgården
    J D och D J, Hindås kyrka+ Hindås stationshus
    15: MissMijah, skallsjö Kyrka + varmbadhuset
    22: Vendel o Angelica, Utby K:a, LaCuveé

Oktober:
    10: Carolina1979, Lindome K:a, Lindome Församlingshem

December:
    31: Teapot, S:t Pauli kyrka + La Cuvée

Nya träffas och ha kul-tråden: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3224366.html

Gamla trådar:
    Tråd nummer ett: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m2850384.html
    Tråd nummer två: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3008135.html
    Tråd nummer tre: www.brollopstorget.se/Forum-5-46/m3122663.html

• Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!
  • hummle

tx2: wiiiiiiiiiii, gu va KUUUUUL

baver: skulle skicka inbjudan t finland o vart inne o frågat efter frimärken på några ställen att skicka till utlandet men d hade inge/va slut... fick tipset av nån av tjejerna här att man kunde köra 2 svenska frimärken... mkt B att återförsäljare inte har nån pejl på d...

skille: REA ME LIKE

ska nog shoppa lite dekorationer idag, vi får se...

• skille

Angelica: underkjole??? hvor fikk du det fra??

• Tx2

Min lilla norska, som jag snappat upp från skille, säger att undertöy betyder underkläder

Igår var det släktkalas, visade sig att T´s svägerskas ena syster har gått floristutbilding, jobbar inte som det men har eget företag då hon gör smycken bla, men även blommor. Och hon ville jättegärna göra min bukett. Så nu blir det nog inte den enkla saken som jag tänkt mig. Skall bli kul att spåna idéer, hon hade jättemånga olika.

• Tx2

Skille: Mina vänner hade vigselpsalm skriven av Christina Lövestam (den blomstertid nu kommer-melodin). Psalm 201, en vänlig grönskas rika dräkt. Psalm 791, Du vet väl om att du är värdefull, fast den sjöng deras solist.

Här på sv kyrkans sida kan du se texten till 201:an www.svenskakyrkan.se/umea/usf-12/usf-15/15_ex_vigselpsalm.html

• Vendel och Angelica

ja min norska är inte bra... och jag drömde väl om att det skulle vara just underkjol o inte underklädeer... det behöver jag hitta med ...

• baver

hummle, ahh då förstår jag..ja mycket B!

teapot, kul att hänger med, jag ringer imorgon och kollar om man kan boka bord en fredag, annars får vi "knöö" oss

sitter mest och väntar på mina sidenband till inbjudningskorten...

avundsjuk på dig tx2 som snart har klänningen hemma

skille, vad var det som ni hittade...detaljer tack

ha det gott, nu ska jag plugga engelska grammatik WIIIIIII

• Tx2

Här städas det. Våra föräldrar kommer på middag där vi skall prata om bröllopet. Lite ångest, för penga-frågan kommer säkert att komma upp. Och jag/vi blir nästan lite arga på mammsen att hon vill betala en del, speciellt när jag vet att dem inte har pengar och pappa pratar i sömnen om det och mamma funderar på att ställa in sitt firande när att hon fyller jämnt. Grrrr

.. och provdukas det. Skall se om jag kan ta något kort senare. Men vi har ratat våra gröna servetter, fel grön färg.. Grum- och bridzilla varning Tur att ikea har lång rettur-tid.

• Tx2

Förresten Skille: vad tyckte A om presenten?

• skille

Han lurte på om det inte va lite tidlig for slike klär... hans kusin skla ha barn når som helst, så han syns det passet bra.. hehe

• Danielaa

Tx2: Såå kul me klänningen som snart kommer då!

Skille: Tackar för senast! Jättekul me en heldag me shopping! Även om de inte blev shoppat alls så mycke som jag hade velat...! Sur för underklädesaffärer me dåligt sortiment!

Myrmor: Man skaaaa inte handla när man e hög! Kan bli rätt tokiga resultat på de...

Tx2: Provdukade gjorde jag lite igår, här hemma bara på matsalsbordet... Men fint blir de, ännu bättre än jag hade sett de framför mig, så vi e nöjda me de vi tänkt oss! Säg till om bilder kommer sne så vi får kika!

hummle: Kul me positiva kommentarer på inbjudningarna!

Å svar om klänningarna jag väljer på just nu.. Dom flesta av er har ju sagt Venus, eller båda! Å inte kan jag bestämma mig bättre för de...! *Funderar lite till*

Svar på tråden Göteborgsbrudar 2009 - Del 4!