• anja1661

viktklubb, fler??

nu har jag precis anmält mig till viktklubb! jag har varit med förut och jag VET att det verkligen fungerar!!

jag har redan beställt klänningen till bröllopet så jag kan nog inte gå ner alla mina kilon innan bröllopet tyvärr men jag kör på lite lagom så får vi se hur mycket jag kan gå ner utan att klänningen blir för stor. (snörning i ryggen) resten tar jag efter bröllopet!

fler som vill ner i vikt som behöver lite peppning?
    jag börjar på söndag.

jag: 26år
    vikt idag: 71
    delmål: 65, bröllopet 9maj
    slutmål: 55 eller 60

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-16 14:37
    glömde skriva min längd: 157cm

• Svar på tråden viktklubb, fler??
  • Mikabella

Hej Anja. Jag började min viktminskningsresa med hjälp av Viktklubben Är ett jätte bra sett att få en överblick över vad man äter, vilken träning man faktiskt behöver och det ger bra motivation till att hålla sig i skinnet när man ser hur fel staplarna är i början...

Hur går det för dig?

Jag är lika lång som du, dvs, 157, vägde när jag började i mars 08, 57kg. Vägde på mitt bröllop i augusti 52 kg och har nu nått min målvikt på 48-50kg Hjälper dig gärna med tips. peppning. Det enda negativa med att hitta formen är ju att den måste bibehållas Kram!

• Livsvinst

Hejhej!

Joanna här . Planerar bröllop till sommaren och är medlem på VK. Du kan läsa min senaste krönika på startsidan just nu

/ Joanna
    www.livsvinst.se

• Saxiquine

Gick ner 10 kilo under ett halvår och var som snyggast nån gång i april förra året.
    Sedan under hösten tappade jag både träning och kosthållning och gick upp fem kilo igen.
    Men nu är målet satt till slutet av spril så jag har rätt kropp när jag slutprovar min klänning.

Skynda långsamt alltså =)

• Elide

Skrev in mig på VK den 12 januari. Har några kilo mer än dig att gå ner men har redan fått en minskning på bara en vecka. Peppning och pushning av andra är samma sitts är aldrig fel.:)

• fromheretoeternity

Jag är också med i VK, gick med 3/1 och har sen dess gått ner 3,3kg, första målet är -15kg och sen hade det ju varit en dröm att gå ner 10kg till men det känns så oöverkommligt så jag börjar med 15!
    Har satt upp små delmål för mig själv, efter 2kg fick jag köpte lite smink, och efter 3kg gick jag och fixade naglarna och ögonfransarna
    Jag är megapeppad!

Hur många kcal får ni äta/dag.
    Jag får äta 1300 men äter sällan mer än 1000.

Anja, 6kg ska du ju klara till maj! Absolut!! Lycka till!

• Saxiquine

Jag äter nästan 1500, men som sagt jag skyndar långsamt.
    Dock bör du äta minst 1300 annars ställer kroppen in sig på svält och då stannar snart viktminskningen av, eftersom kroppen kommer vara rädd för att släppa ifrån sig något.

Bara ett tips =)
    Så ta hellre två frukter til om dagen och kom upp i 1300.

• fromheretoeternity

Jo jag vet, och du är jättegullig som vill hjälpa. Jag har dessutom väldigt stor kunskap om kroppen så jag håller med dig om att man inte får äta för lite.
    Men jag har gjort tester på flera olika ställen där en maskin räknar ut hur många kcal jag gör av med på en dag och de maskinerna säger nästan exakt det samma, 1500 i grundförbränning. Ändå räknar VK ut att min grundförbränning ligger på 2000kcal/dag.
    Jag vet inte hur tillförlitliga de där maskinerna är, men min kompis som är lika lång, smalare men med färre muskler är uppe på 2100kcal enligt maskinen. Detta var vid tillfällen när jag inte bantade. Tycker ändå att det förklarar lite varför jag har haft så lätt att gå upp i vikt i jämförelse med andra. (Har kollat tyroideastatus så det är inget fel på ämnesomsättningen).
    VK´s sätt att räkna ut grundförbränningen är ju bara enligt en formel där man sätter in kön, ålder, höjd och vikt. Och vi vet ju idag att olika människor har olika förbränning och går olika lätt upp i vikt.

I alla fall har jag aldrig gått ner så snabbt i vikt som jag gör nu så jag kommer försöka hålla mig på ca 1000. Jag känner ju att jag mår bra och jag äter väldigt nyttig mat för de kcalorierna.

Saxiquine skrev 2009-01-21 14:02:02 följande:
    Jag äter nästan 1500, men som sagt jag skyndar långsamt.Dock bör du äta minst 1300 annars ställer kroppen in sig på svält och då stannar snart viktminskningen av, eftersom kroppen kommer vara rädd för att släppa ifrån sig något.Bara ett tips =)Så ta hellre två frukter til om dagen och kom upp i 1300.
  • Bridemma

Hej
    Jag är också med i VK, sedan en tid och har gått ned 7 av mina 10 kilo som jag vill bli av med. Jag tycker det fungerar jättebra, plus att det finns massor av underbara männsikor där som kan pusha och peppa! De sista kilona vill jag naturligtvis komma ned tills bröllopet i september, vilket inte borde bli några problem...men vissa saker är lättare sagt än gjort! Jag brukar följa Joanna på Livsvinst blogg för hon är så himla inspirerande!

• anja1661

usch...jag har redan säckat ihop! jag tycker att viktklubb funkar bra men jag har bara ingen lust att sitta och planera varje dag vad jag sak äta....jag tröttnar snabbt!!! *suck*

vad ska jag göra??

• Saxiquine

Anja1661:

Finns nog tyvärr inga genvägar, utan planering är vad som krävs.
    Efter ett tag med matdagboken och lite vägande av maten så får du ju rutin på hur stora portionerna skall vara samt vad som innehåller ca hur många kalorier.
    Då kanske man inte måste fylla i slaviskt jämnt utan det sitte rmer i ryggmärgen.
    Men tills du får det i ryggmärgen är det nog viktigt att planera NOGA.

Lycka till! =)

• Tillde

Nejnejnej, inte planera och grejja, då skulle jag ruttna på en kvart! När du ska laga mat så ta recept från VK, gör storkok och frys in matlådor! Lagar du mat några ggr/vecka så kan du äta olika saker på dagarna!
    Jag har gått ner 5,5kilo sen jul och ska ner lika mycket till tänkte jag. Får äta 1963kcal/dag och tränar de dagar jag ska göra nåt särskilt och vill kunna äta lite mer. Tränar ca. 4 pass/vecka men äter oftast inte upp alla kcal.

När jag och grabben ska laga helgmysmat så tar vi också recept från VK, lite mer planering men du måste ju ändå planera och köpa maten du skulle lagat annars!
    Ha också alltid en Weightwatchers hemma för de dagar du absolut inte orkar och inte har nån god mat hemma, funkar jag lovar!! Och SMÅ portioner, det är det viktigaste av allt!! Kom igen nu, det fixar du!! har gått ner 10kilo med VK förut (som jag gick upp under min graviditet) så jag vet att det funkar!!

anja1661 skrev 2009-01-28 19:41:02 följande:
    usch...jag har redan säckat ihop! jag tycker att viktklubb funkar bra men jag har bara ingen lust att sitta och planera varje dag vad jag sak äta....jag tröttnar snabbt!!! *suck*vad ska jag göra??
  • sanste
    anja1661 skrev 2009-01-28 19:41:02 följande:
    usch...jag har redan säckat ihop! jag tycker att viktklubb funkar bra men jag har bara ingen lust att sitta och planera varje dag vad jag sak äta....jag tröttnar snabbt!!! *suck*vad ska jag göra??
    Jag känner precis som du, men det var väldigt peppande att läsa vad Tillde hade skrivit.

Nya tag imorgon!!!
  • MalinJohn

Hejhej.

Jag är med i VK och tycker det fungerar toppen. Var med i tre månader förra våren och så snart man får in rutinen i skrivandet fungerar det toppen.

Har testat flertalet metoder och tror ändå mest på viktklubb, efter några månader har man lärt sig hur man ska äta och då bara flyter det på..

Börjar på 79 kilo till mina 180 cm och satsar på -8 kilo nu.. Klänningen är beställd i en liten storlek 40 med snörning och kommer om precis en månad. Den är lagom i dagsläget men den borde ju gå att ta in lite. Dessutom är det snörning i ryggen.

Svar på tråden viktklubb, fler??