• knyjoy

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad mycket det blev att svara på nu ^^
    Jag körde mina nio veckor mellan mars och maj 2007 för jag skulle vara fin till min student :)
    min startvikt var då 105 kg och jag vägde 84 när jag var klar. Min målvikt var under 90 strecket.
    Jag har gått upp allt efter en ganska stor depression och hemifrånflyttande och dålig karaktär helt enkelt.
    Eftersom min våg är paj så är jag inte helt säker på vad jag väger. Men säkerligen 105 eller lite till. Bävar inför att ställa mig på vågen :S
    Mitt mål nu är att gärna komma under 85, helt under åttio för att slå ett nytt rekord :)

Ingen fara =) Själv då? Start och målvikt? :) Hur länge har du tänkt hålla på?

Pentan skrev 2009-02-26 09:10:06 följande:
    Men nu vill jag ha lite fakta på dig! Svara BARA om du vill naturligtvis När körde nu dina 9 veckor?Vad var din startvikt då och hur mycket vägde du när du var klar?Har du gått upp allt, eller lite? Eller kör du en ny omgång från där du stod när du var klar?Om du har gått upp - varför?Hur mycket väger du nu vid start och vad är ditt mål?Hoppas du inte tycker att det blev värsta korsförhöret nu!
  • knyjoy

Hm, min konsulent var väl inte jätte nöjd över det men så länge jag höll mig till sockerfritt så sa hon att det var okej. Jag höll mig inom ketos och kilona ramlade av mig. Framförallt kändes tuggummi viktigt pga den taskiga andedräkten man får :S Nån som vet något annat bra sätt att hantera den?

Hm nej jag tyckte bara att det var skönt att få tugga ^^ Men det kan säkert variera från person till person :)
    Jag var inte heller hungrig och som sagt jag missade ju min sista soppa flera gånger just för att jag inte alls kände matsug eller hunger. :) Fungerade skitbra för mig... men man ska inte tugga för många tuggummin per dag.. försök hålla i ett tuggummi länge :)

Pentan skrev 2009-02-26 09:12:05 följande:
    Jag får inte köra med tuggummi, höll du dig inom ketos då? Var du hungrig när du tuggade? För jag har verkligen inget sug eller behov av att äta. Och tror att det har att göra med att jag inte tuggar på något extra, eftersom jag hört att det kan skapa ett sug och ett hungerbehov, dels för att man går ur ketosen.
  • knyjoy

Nej nej, finnar är jag van vid. Det här kom bara över bröstet och var som stora fläckar där huden liksom på något sätt försvunnit. De savade och kliade.. det gick som i en ring runt bröstet och ryggen och sen började det i hårbotten också. fick en massa krämer och äckel av vårdcentralen som trodde det var allergi.. tänk vad ett enda blodprov kunde ha berättat för dem. Puckon.
    Det var min konsulent som kände igen symptomen.
    Men det var ju som sagt för att jag missade "middagen" så fort jag blev lite mer noga så försvann de... med lite hjälp av baby oljor och annat :) det är väldigt otrevligt så var noga. Jag hade precis träffat en ny kille när jag fick det där... mm man känner sig riktigt sexig när man typ saknar hud lite här och där för att cellförnyelsen inte hänger med! *blä*

Tokstolla skrev 2009-02-26 09:19:45 följande:
    Knyjoy: Jag tänkte på en annan sak: Menar du utslag som i form av massa finnar typ? För det verkar de flesta här inne få då och då. Kroppen släpper ifrån sig gifter som lagras i fettet så det är inte konstigt alls (var på kroppen du än fått dem).Om du nu verkligen vet att du hade en bristsjukdom ska du nog överväga att ta vitaminer och omega3.
  • knyjoy

Jo det var mycket skönt ^^

Usch det låter inget mysigt alls. Jag mådde jättebra under hela tyiden.. förutom att jag ofta blev yr när jag reste mig.. men det är helt klart överkomligt. Jag skulle ha druckit mer vatten :)
    Men ett tillskott pöå vitaminer kan nog vara bra.. hellre för mycket sånt än för lite ;)

Tokstolla skrev 2009-02-26 10:20:08 följande:
    Knyjoy vad skönt att det försvann. När jag hade gått nästan 3 veckor mådde jag så dåligt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Jag bestämde mig då för att ta ett tillskott av vitaminer. Mådde så mycket bättre av det. Sedan rekommenderade min konsulent att även ta omega3, så det var bara att konstatera att jag inte kunde tillgodose mig allt.
  • knyjoy

Hejja hejja!
    Du är skitduktig! Det är bara att kämpa vidare!

Pentan skrev 2009-02-27 08:01:25 följande:
    Dag 5878,7 kg SnabbfaktaStart:99 kgLängd:172 cmÅlder:28 årVägt som mest: 112 kg (höggravid 122 kg)Mål 1: 80 kg KLART!Mål 2: 75 kg Inte mer än så vill jag vägaMål 3: 70 kg Är såååå nöjd med dettaMål 4: 67 kg DrömmålMål 5: 65 kg Drömmål till bröllopet
  • knyjoy

Min stora fråga återstår. Det största problemet med Cambridgekuren. Hur ska man göra för att slippa lukta så illa?

Någon som har något kalastips?

Här är mina "uppgifter";):

LÄNGD: 173 cm
    ÅLDER: 20 år
    MAX VIKT: 113 kg (som 13:åring)
    VIKT START C.K: 105-110, återkommer med exakt vikt
    REN KUR EL. KOMBINERAD?: Ren kur :)
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?: Minst 9 veckor.
    SLUTMÅL: 75 kg
    DELMÅL: 85 kg
    BELÖNINGAR: Själva grejen är ju belöningen i sig :)
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?: Säkert så att jag först äter 2 mål ck och eytt mål mat.. sen ett mål ck och mat.. och för att sen bara äta mat.
    MOTION: powerwalk med stavar en gång om dagen (de 3 första dagarna blir det nog däremot mycket vila) och sedan yogalates, afrikansk dans, bodyjam bodybalance, body combat och bootcamp träning mixat fyra pass i veckan.

Det här blir bra =)

• knyjoy

Haha jag tror nog att det är mest andra.. jag visste inte ens själv att jag luktade ^^
    Ska prova mintpastillerna.. jag tänkte även försöka med ett te som finns som hjälper till med detoxen. :)

Tokstolla skrev 2009-02-27 09:45:59 följande:
    [citat]Min stora fråga återstår. Det största problemet med Cambridgekuren. Hur ska man göra för att slippa lukta så illa?Någon som har något kalastips?Asså det tror jag mest är relaterat till hur många ketoner du har koncentrerat i kroppen. Drick mer! Men förutom det fungerar mintpastiller från CBK bra. Munsprej från apoteket. Är det du själv eller andra som påpekar doften?
  • knyjoy

Ja precis.. haha jag mötte en kompis på stan.. det första hon sa till mig var "har du tuggummi?" och jag tog upp och bjöd henne då¨sa hon "bra! ta ett par stycken!" haha. nära vänner är det ju inte så farligt med.. men typ i jobb och sånt så vill man ju ogärna skrämma bort dem ^^

lönnsjö skrev 2009-02-27 10:06:06 följande:
    87,3 kg idag *glad glad glad* Detta är så roligt!! "Bara" 17,3 kg kvar till mål, 7,3 kg till delmål 1.Måste hylla er här inne Jag är här inne flera gånger om dagen och läser, ni peppar verkligen och är så himla duktiga allihopa.knyjoy: Jag använder också munspray. Är så nervös att folk ska skygga undan när jag kommer. Hahaha som på reklamen med munvattnet från Apoteket,blommorna vissnar osv.
  • knyjoy

Det kan säkert vara så att kroppen reagerar på aspartam och sucralos om du inte dricker lightprodukter annars. Minns att min kropp också gjorde det då jag i den mån jag kan undviker sötningsmedel :S

lönnsjö skrev 2009-02-28 09:55:02 följande:
    Har ni känt av era njurar? Jag fick ont i nedre delen av ryggen igår, känns lite idag också. Innan har jag inte druckit så mycket vatten, mest pepsi max men nu dricker jag ju mycket vatten jämfört med tidigare. Funderade bara om det kan vara det. Att njurarana reagerar liksom...
  • knyjoy

Men hjärtat det är väl inget svårt? Det du behöver ha med dig är ju typ en flaska vatten (som du ju ändå säkert har eftersom man måste dricka kopiösa mängder vatten) och kanske en termos om du vill ha något varmt?
    Och så är det ju bara att köra...? Eller är det något större problem menar du?

GiJa skrev 2009-02-28 21:10:24 följande:
    Puffar upp mina frågor, vill gärna ha mer svar...Har kört ren kur sedan i fredags förra veckan och har förlorat 3 kg (vatten och tom magsäck...) men ska iväg på kurs i 3 dagar när jag kört ren kur i 2 1/2 vecka, min avsikt är att köra ren kur i minst 3 veckor så hur ska jag göra när jag är iväg? Tar gärna emot råd och tips, för samtidigt vill jag ju inte bryta viktminskningen (om den kommer att komma igång ordentligt snart...) för jag ska gifta mig om knappt 5 veckor och dessutom komma i bikinin. Tar det mer än en vecka för att börja bli av med hungerskänslorna som dyker upp framåt kvällen, trodde det skulle inträffa tidigare i veckan. Kollar ketos med stickor och jag ligger mellan lågt och medel, beroende på när jag mäter. Hur har det varit för er andra? Vill så gärna bli av med iaf 5 kg tills det är dags för vigsel...
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!