CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
Ja på tal om toalett. Jag tror jag nämnt att jag är dödsrädd för att bli förstoppad... någon som upplevt detta?
Ja på tal om toalett. Jag tror jag nämnt att jag är dödsrädd för att bli förstoppad... någon som upplevt detta?
Samma här, de är visserligen små så de gör ju inte ont.. men tänk om man mot förmodan måste hålla sig en längre tid när det är så där hårt?
Det kan ju inte vara hälsosamt...?
FUSK!!
Här satt jag precis och åt lite för mycket kräftskjärtar... nu känns det ju inte alls bra.
Känns riktigt dåligt faktiskt... både psykiskt och fysiskt.
Bah... jag får ta igen det med lite hård träning imorgon!
Gah, det här tycker jag är skitjobbigt, någon annan som lider av att ibland ha väldigt svårt att somna pga en obeskrivbar ångest som ligger och gör en orolig för ingenting?
En jättebra lösning på det problemet är att dricka ett glas varm mjölk, så man blir mätt och varm i kroppen och känner sig lite segare.
Här sitter jag nu mitt i natten och har druckit mitt johannesörtte men kan ändå inte sova. Psykiskt? Säkert!
Karln väckte mig med ett sms som gjorde mig orolig och sen fick jag inget svar på ett bra tag.. Dumming. Nu ligger oron kvar och jag blir inte av med den trots att jag vet att "hotet eliminerats"..
Tack för att ni finns!
Hejja hejja! Jag fick ju också i mig lite grann igår... fast det var nog inte så bra.. hehe. Men jag tycker du ska göra det som känns rätt. Om du blandar in lite proteiner i form av räkor eller kalkon så kommer du knappt märka någon skillnad tror jag :) Alltså på om du gör det eller inte gör det. :)
Ok, här kommer panikslagna jag igen!
Jag har fått utslag! Liknande dem jag fick förra gången när jag hade fuskat med middagarna och inte ätit!
Men nu har jag inte fuskat, jag äter alla tre målen.. men häromdagen blev liksom lunch och middag samma sak... bara lite extra stor. Kan det bero på att jag varit lite kass på att sprida ut mina måltider? Eller kan det vara så att jag tränar för hårt?
Funderar på om jag borde äta någon form av mellis de dagar jag tränar som hårdast... någon som har något tips på något bra man kan äta i så fall? Någonting ganska näringsrikt?
Alltså jag är vettskrämd jag vill INTE ha problem med de där utslagen igen! Usch!
Jag åt en sallad igår för att försöka få i mig vitaminer så att utslagen försvinner :/
Jag har nu läst lite och kollat lite och det enda jag kan tycka liknar det jag har är niacinbrist... pellagra heter det visst. Det utspelar sig som så att man får utslag/sår på huden och diarré. Den kallas tydligen 4D-sjukdomer som står för diarré, demens, dermatit, och död.. :O
Sååå nu blir det nog lite vitamintillskott och ett ägg innan jag tränar tror jag :S
Allt för att få i mig lite B3 (niacin).
Borde ju hjälpa med vitamintillskotten iaf!
Ska prova!
Men jag är fortfarande lite skraj... :S
Svampsoppan tycker jag är god och grönsakssoppan är iaf helt okej :=
cbk09:
jag tänkte försöka träna på ren kur.. men ta en macka med kalkon/ägg, och vetegroddar på innan varje träning för att få i mig lite extra energi. men jo jag ska prata med min konsulent imorgon.
tack för tipset iaf :)
cbk09:
Jaa du.. jag vet faktiskt inte :S
Jag vet att jag höll mig i ketos även fast jag åt två tunna skivor kalkon förut iaf...
Men känner att jag måste prova det här om det är så att jag inte klarar mig på bara ck.. För nu har jag ju inte tränat så mycket än och jag har redan fått symptom på att det är någonting som fattas.
Men jag ska först prova och se om de försvinner om jag äter på utsatta tider.
Förra gången jag gjorde ck så gick jag i skolan så då blev ju tiderna utsatta åt mig. Nu är jag ju arbetslös så jag har liksom ätit när jag blivit hungrig... och det har blivit ganska spridda tider. Frkost mellan 8 och 11 lunch mellan 13 och 18 (!) och sen middag mellan 18 och 23...
Nu har jag satt tiderna på frukost klockan 9 lunch klockan 13 och middag senast nio.. men det är ändå ganska långt mellan 13 och 21... och om jag dessutom ska träna någonstans däremellan...
Men jag ska som sagt prata med konsulenten imorgon :S