• 1augusti2009

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Nu har jag varit och vägt mig och det gick riktigt bra. Vill inte slänga det i ansiktet på er som har det tufft med viktminskningen men hoppas att det peppar istället

5 1/2 vecka -13,4 kg hade gått ner 2,9 den här veckan. Jag och min nya underbara konsulent satte upp ett delmål den 4/4 då jag ska jag på inflyttningsfest, att jag ska gå ner ytterligare 5 kg och klarar jag det innan så skulle jag få en present.
    Hon trodde att jag skulle grejja slutmålet till 1 augusti om inte innan och det känns ju lugnare

Hoppas ni får lite pepp av viktminskningen, sköt om er å kämpa på

KRAM

• 1augusti2009

Grattis till alla nedgångar brukar nämna det lite då å då för jag tycker alla här inne är så jäkla duktiga.

Kankse inte är på mitt bästa humör idag... Är HUNGRIG, men det hade varit skoj och fått lite feedback på inlägget om viktnedgång, har alltid fått det förut och man blir så glad när man får respons det är det bla som gör att man orkar kämpa vidare...

Pentan din sambo är ju störtskön

Ha en bra kväll nu ska jag sussa till en bättre dag imorgon

• 1augusti2009

Hej!
    Idag är det min 48:e dag och vågen visar -16,3

• 1augusti2009

Grattis härligt jobbat

Pentan skrev 2009-02-20 22:03:48 följande:
    Dag 51 ren kur81,2 kg.-17,8 kg
  • 1augusti2009

Ett stort grattis till dih

student73 skrev 2009-02-22 07:25:47 följande:
    ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN, ÄNTLIGEN har jag klarat av min första dag på ren kur. Jag är så glad, har försökt att gå på ren kur i flera år men misslyckats varje gång. Jag är så glad.
  • 1augusti2009

Skitkul med Wii Fit har det med

Det verkar så har inte sett, tex Tokstollan Cbk09 på länge...

Jag har kört i 7 veckor exakt idag, och har som mål den 10 maj då det har gått 18 veckor, vet inte om jag klarar det men som det känns nu så SKA det gå.

Efter blir det kombinerad och efter det blir det att äta sunt, tallriksmodellen.

Jag ska bara i bröllopsklänningen!

Grattis till snart en 7:a

Jag gick under 100 här om veckan åhh vilken känsla det var att ha 2 siffrigt igen har inte sett det på 3 år

Ha det bra/
    Helena

Pentan skrev 2009-02-22 12:00:53 följande:
    Wii Fit är inhandlat och jäkla vad kul det är!!Någon mer som kör med det??
  • 1augusti2009

Tack

Jag håller det inte hemligt, berättar för att andra ska kunna förstå när jag tackar nej till en middag eller fest eller dylikt.
    Behöver stöttning oxå

Men jag förstår dig det där att känna sig isolerad, visst blir det mindre saker nu när man går på ren kur, men det är som du säger det är ju bara för en liten tid...

Brukar dra en ramsa i huvudet, bara 18v av mitt liv, bara 18v av mitt liv osv....
    Vad är 18v av resten av mitt liv

Du är duktig som klarat helgen, sträck på dig

Kram H

Isabellekaramell skrev 2009-02-22 13:51:08 följande:
    Pentan och 1augusti2009: Shit vad ni är duktiga! Ni är mina idoler!!Student73: Grattis! Nu är du på rätt spår! Keep up the good work!Själv har jag kämpat mig igenom helgen...dom är absolut svårast för mig. Har tidigare förknippat helgmys med frosseri, så att titta på tex melodifestivalen utan att äta nåt gott till är rena tortyren för mig. Känns inte alls lika kul. Är det inte sjukt?Jag undrar om nån utav er gör detta i smyg? Alltså att era vänner och bekanta inte vet om vad ni gör? Jag har valt att hålla det för mig själv. Bara min familj vet. Det känns skönast så för jag orkar inte hålla på att förklara. Alla mina vänner är väldigt negativa till "pulverdieter". När ingen vet nåt känner jag inte heller nån press på mig och det känns bra. Men det har också gjort att jag fått lov att isolera mig lite. Kan inte gå på middagar och så, så mitt sociala liv är helt dött just nu. Det känns oftast ok, eftersom att jag vet att det bara är en period, men ibland, som just nu, känns det himla jobbigt. Är det nån som förstår vad jag menar?Stora kramar på er alla!
  • 1augusti2009

Visst e vi GRYMMA, kan bara hålla med

Jag bor utanför Borlänge!

Du då?

MinSoulmate skrev 2009-02-22 17:09:54 följande:
    ------> jodå, räkor innehåller nästan inga kolhydrater alls så visst kan du tugga ngra sånna om du måste..När jag & min sambo sitter och kvällsmyser riktigt längtar jag efter en varm chai-latte( dvs vi kokar upp 3,5 dl vatten på spisen med kanel,kardemumma och mald ingefära i vattnet.Låter det svalna av lite,kör det i mixern med en påse cambridge Vanilj med locket lite öppet,annars exploderar det över en haha, och vipps så har man en "chai-latte" framför tvn, supersött,varmt & gott, testa det ni som blir kvälls-sugna!Pentan, 1augusti2009,student73,Isabellekaramell,jag själv o ni andra; VI E GRYMMA!!Ang att köra i hemlighet, jo jag o min sambo vi kör lite i hemlighet, eller familjen vet om att vi tagit ett krafttag nu efter jul och så,men inte att vi kör ren kur,får ljuga o mörka lite men så får det vara,har sagt till en del när jag varit tvungen att nää,vi kör lite diet nu en period..snackat bort det. och ja, jag har isolerat mig ganska mkt också,blir mest att man håller sig hemma, det e så svårt att klura sig ur mat,fik,dryck-situationer annars..tycker jag.Mina tuttar har blivit "tomma" haha,skönt att det ger resultat!Länge leve denna hälsosamma livsstil vi kommer få !!Vart bor ni alla förresten??
  • 1augusti2009

Hej!

Ska oxå prova min brudklänning för första ggn i slutet på mars

Har redan gått ner mycket men det är ca 28 kg kvar så det är ju ganska lika med dig...

Jag gifter mig den 1 augusti och hade tänkt att allt ska hinnas gå ner

Skulle vara kul och följas åt,
    (gått på ren i 7 veckor och målet är ganska många veckor till...)

Ha det gott /H

lönnsjö skrev 2009-02-23 17:44:37 följande:
    hej!Jag börjar med Cambridge idag...igen.men nu jäklar ska det gå Skaprova klänning om tre veckor så det är mitt första delmål. Har ganska mycket att gå ner,20-25 kg. Inte tvunget att gå ner allt till bröllopet men 15 kg skulle sitta fint. Gifter oss den 22 augusti. just nu har jag panik över klänningprovningen. vill inte stå där och känna mig som ett fläskberg.usch vad hemskt. Vill göra mitt bästa nu på tre veckor, så får jag sätta ett nytt delmålefter det.Ger alltid upp tredje-fjärde dagen. Vill verkligen klara det nu. Vilken härlig känsla det måste vara att nå sitt mål Får tänka på det när jag blir akut sugen på mat.Har också köpt Wii Fit. Megaroligt
  • 1augusti2009

Fy fasiken vad SKITDUKTIG du är

Pentan skrev 2009-02-24 08:52:01 följande:
    80,0 kg!!Dag 55Nu satsar jag på 75 kg.Känns helt otroligt!! Kan knappt fatta det!!
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!