• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • ElMac

Så sugen att prova på.. men jag är rädd att jag inte fixar fler än två påsar.. Vart köper ni? Finns de något ställe där de är billigare? Är det bara blandade boxar eller är det med olika smaker i olika boxar?

• MinSoulmate

anna01; Jaa, viktklubb låter som en riktigt bra grejj för min del, det stämmer ju ganska exakt överens med mitt sätt att tänka, det va ju lite den vägen jag lutade åt, att köra lite viktväktartänk..Inte slaviskt men ja, räkna ut vad saker man tycker om innehåller etc, så TACK för det tipset, viktklubb ska jag utforska!

Pentan; Nää,precis, som jag skrev,alla hittar vi ju vår egen väg men ja, jag ville bara höra era tankar om saken,lite brainstorming för min del.

GI och LCHF,atkins etc är alla suveräna dieter,levnadssätt, för min del tänkte jag först se hur vanlig hederlig "mindre kcal in, mer motion" ser jag nga resultat på den vägen vill jag gärna sätta mig in i de ovan nämnda,uppenbarligen funkar dom ju.

Kaffedax!

• Tokstolla
    ElMac skrev 2009-02-08 11:31:09 följande:
    Så sugen att prova på.. men jag är rädd att jag inte fixar fler än två påsar.. Vart köper ni? Finns de något ställe där de är billigare? Är det bara blandade boxar eller är det med olika smaker i olika boxar?
    Du kan ju köpa 3 påsar för att testa på
    Kolla in cambridgekuren.se var du kan hitta närmast konsulent. Vill du gärna köpa via internet kan du göra det på nailsbodybeauty.se som är fraktfritt. Det är bara att välja själv vilka smaker du vill ha. Priset är destsamma ungefär överallt ca 23 kr +-0,5 kr så det är ingen skillnad typ.
  • Tokstolla
    Heloise skrev 2009-02-06 23:53:30 följande:
    För det mesta 3.
    Lite förvirrande att du bytt avatar hihi

iaf, jag blir faktiskt lite orolig för dig. Om man nu ska äta 5 påsar nutrilett i max 14 dagar eftersom de inte anses vara godkända som enda näring i mer än 2 veckor (De fullföljer inte 100% RDI på allt) och du bara äter 3påsar + 1 mål mat om dagen?? Får du verkligen i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler? Du känner ju självklart din kropp och om den mår bra, men bara en liten tanke att ägna någon sekund på om ifall du skulle börja känna dig lite knepigt på något sätt.

*Kram*
  • Heloise

Jag ska nog byta till cambridge fick bryta ren kur igår
    Det är ngt som min kropp revolterar emot kanske går bättre med cambridge? Kräktes igår och mådde jättedåligt fick dessutom störtblödning( har inte mens pga hormonspiral dessutom helt fel tid i månaden) kändes inte bra. Jag har mått jättebra på 3 påsar och ett mål mat, ser till att äta välbalanserat det målet jag äter (äter även tillskott), men såg att de säljer cambridge här i stan ska nog prova det och se om det går bättre på ren kur, vill ju gärna gå på ren kur men det är inte kul när det känns som hela kroppen klappar ihop

Tokstolla skrev 2009-02-08 15:27:36 följande:
    Lite förvirrande att du bytt avatar hihi iaf, jag blir faktiskt lite orolig för dig. Om man nu ska äta 5 påsar nutrilett i max 14 dagar eftersom de inte anses vara godkända som enda näring i mer än 2 veckor (De fullföljer inte 100% RDI på allt) och du bara äter 3påsar + 1 mål mat om dagen?? Får du verkligen i dig tillräckligt med vitaminer och mineraler? Du känner ju självklart din kropp och om den mår bra, men bara en liten tanke att ägna någon sekund på om ifall du skulle börja känna dig lite knepigt på något sätt. *Kram*
  • Tokstolla
    Heloise skrev 2009-02-08 15:47:47 följande:
    Jag ska nog byta till cambridge fick bryta ren kur igår Det är ngt som min kropp revolterar emot kanske går bättre med cambridge? Kräktes igår och mådde jättedåligt fick dessutom störtblödning( har inte mens pga hormonspiral dessutom helt fel tid i månaden) kändes inte bra. Jag har mått jättebra på 3 påsar och ett mål mat, ser till att äta välbalanserat det målet jag äter (äter även tillskott), men såg att de säljer cambridge här i stan ska nog prova det och se om det går bättre på ren kur, vill ju gärna gå på ren kur men det är inte kul när det känns som hela kroppen klappar ihop
    Å nej!
    Har du möjlighet att få en tid på VC? Dom kanske kan göra ett rutinprov - kolla vitaminer, järnbrist? B12brist? Inte vet jag men det låter inget vidare alls. Hoppas det verkligen ordnar sig snart. *KRAM*
  • ElMac

Kan någon kika på innehållsförteckningen. Är det många E-nummer? Hur många olika e-nummer per påse i så fall?

• Heloise

Jag ska över till min kompis som är läkare( helt överlägset) och ta lite blodtryck osv, men hon trodde att det nog bara var för att det vart sådan omställning( inge fast föda alls) som jag fick mens. Liten chock bara,är nog ingen fara alls.
    Har 6 påsar kvar sen så ska jag prova cambridge får se om det blir annorlunda på det.
    Skulle vilja göra 8 veckor på ren kur, får väl bara bita ihop och prova igen

Tokstolla skrev 2009-02-08 16:29:04 följande:
    Å nej! Har du möjlighet att få en tid på VC? Dom kanske kan göra ett rutinprov - kolla vitaminer, järnbrist? B12brist? Inte vet jag men det låter inget vidare alls. Hoppas det verkligen ordnar sig snart. *KRAM*
  • Heloise

Jag ska över till min kompis som är läkare( helt överlägset) och ta lite blodtryck osv, men hon trodde att det nog bara var för att det vart sådan omställning( inge fast föda alls) som jag fick mens. Liten chock bara,är nog ingen fara alls.
    Har 6 påsar kvar sen så ska jag prova cambridge får se om det blir annorlunda på det.
    Skulle vilja göra 8 veckor på ren kur, får väl bara bita ihop och prova igen

Tokstolla skrev 2009-02-08 16:29:04 följande:
    Å nej! Har du möjlighet att få en tid på VC? Dom kanske kan göra ett rutinprov - kolla vitaminer, järnbrist? B12brist? Inte vet jag men det låter inget vidare alls. Hoppas det verkligen ordnar sig snart. *KRAM*
  • Tokstolla
    Heloise skrev 2009-02-08 18:01:41 följande:
    Jag ska över till min kompis som är läkare( helt överlägset) och ta lite blodtryck osv, men hon trodde att det nog bara var för att det vart sådan omställning( inge fast föda alls) som jag fick mens. Liten chock bara,är nog ingen fara alls.Har 6 påsar kvar sen så ska jag prova cambridge får se om det blir annorlunda på det.Skulle vilja göra 8 veckor på ren kur, får väl bara bita ihop och prova igen
    Vad bra att din kompis tar en titt på dig, det gör mig MYCKET tryggare
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!