• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Heloise

Jag har ätit mellan 2-3 soppor beroende på faktiskt och ett magert mål mat( vv recept)vet inte om det är det ultimata men det fungerade för mig iaf.
    Har gått ner ca 8 kg, men då har vi faktiskt varit ut och ätit ngn gång.
    Har inte alls varit lika duktiga som er
    Jag äter ju nutrilett( eftersom jag kan beställa billigare från jobbet) och då ska man äta 5 påsar,har försökt äta lunch; så påse morron och kväll och sen ett välbalanserat mål mitt på dagen.

cbk09 skrev 2009-02-06 17:52:19 följande:
    HeloiseHåll ut bara!! Blir mycket lättare snart!!Du e superduktig!!Tänkte fråga dig som gått på kombinerad kur så länge.Tog du 3 soppor och ett litet mål mat om dagen eller två soppor och ett/två mål?Kanske nåt annat alternativ?Och VAD åt du?/höll dig väck från?Hur mycket har du gått ner på dom 6 veckorna?
  • cbk09

Heloise

Hacka inte ner på dig själv!!
    DU ÄR JÄTTEDUKTIG!!!!!!!! VERKLIGEN!!!! :)

8kg e väldigt bra!! :)
    Hur har du motionerat?

• Heloise

Det är ju svinhalt ute eftersom de av princip inte sandar där jag bor. Personligen tror jag att de vill sysselsätta alla ortopeder/kirurger som bara går och drar.
    Så jag har cyklat på motionscykel, intentionen var varje dag men det har nog mer blivit varannan. Tycker själv att jag cyklar på rätt fort 1 mil på ca 22 min, bara smälla på Rammstein( maiden och metallica funkar oxå ) dvdn och trampa på.

cbk09 skrev 2009-02-06 18:13:05 följande:
    HeloiseHacka inte ner på dig själv!!DU ÄR JÄTTEDUKTIG!!!!!!!! VERKLIGEN!!!! :)8kg e väldigt bra!! :)Hur har du motionerat?
  • Heloise

Jag har egentligen inget val jag ser ut som en julgris och jag VÄGRAR gifta mig och sen inte kunna se mig själv på bröllopskorten och eftersom tiden tickar iväg( 5 mån kvar) så har jag ju inte så jäkla mkt att välja på, bara att bita ihop.
    Har ngn av er provat det där e--- nått som tar bort hungerskänslorna( receptbelagt)? var lite inne på det ett tag men vill helst inte mickla med nå piller.
    Är djupt imponera av er alla, kan ni så kan jag eller?

• Tokstolla

Heloise: Äter du BARA 2-3 påsar nutrilett och en tallrik mat?

Ja, du kan också. Det är bara att bestämma att så ska det vara Men svårt är det ofta...

• Tokstolla

Fråga mig inte vad som just hände med inlägget över... Jag anser mig vara hyfsat datorkunnig men det där kan jag inte förklara

• Tokstolla
    cbk09 skrev 2009-02-06 09:16:32 följande:
    Ja!! de känns SÅÅ skönt!!!!!!!!!!!! :)Ska ALDRIG över 70 igen!!!Hur går de för dig Tokstolla?
    Det är OK faktiskt. Kroppen mår mycket bättre sedan jag äter vitaminerna- skillnaden är ju enorm. Imorgon kommer Chiefen(m2b numera aktiv i tråden) och jag väga in oss för 5:e veckan. Jag antar att jag fortfarande lär ha vätska iom mens men jag hoppas verkligen på under 77... men vi får se. Rapporterar imorgon
  • MinSoulmate

Hej allihop!

Dag 7 imorgon för oss, mig & min sambo..
    Jg har haft lättare än honom med hungerskänslorna, har faktiskt knappt kännt av hungern ett dugg, dock har jag haft alla de andra biverkningarna kuren förväntas ha, allt enligt kurens fortlöpande. Men idag!!! herreguuud,idag har jag fått igen för uteblivna hungerskänslor, my god! magen riktigt skriker och det är svårt, mkt svårt att inte sväva iväg till godsaker i tankarna.. Dricker och dricker, kollade min ketos nyss och jag ser ut att vara i den mellanlila rutan, svagt o utspätt men iallafall lila.Annars tänkte jag att det kanske berodde på att man gått ur ketos..men ikke. Vad tusan e jag då så himla hungrig för just idag då...

Funderar på att hoppa över att väga mig förräns den rena kurens sista dag..för att inte tappa motivationen.. Kanske inte händer så mkt med vikten på de här 2 veckorna trots allt, inte för mig iallafall. Jag hoppas ju dock på att jag tills dess har samlat på mig tillräcklig motivation för ett fortsatt MKT hälsosammare liv, där jag både kan må bättre pga nyttig mat men också att jag kan få Må bra AV att vara nöjd med min vikt och VILJA leva sunt för att förbli sådan.

Jag vet ju, och förstår, att många här,och där,inte tycker att VLCD är ngt för en "smalis" som det kan kallas, men som sagt,det är ju så individuellt hur man ser ut,förutsättningar etc..Klart att jag inte är nöjd med en 8-10 kilos fettökning. Att dessutom inte kunna röra på sig lämnar ju inget annat alternativ än att lägga om kosten..tyvärr..vilket jag ju har insett nu. Jo, detta får vara startskottet, och jaaa,jag kanske valde en liite mer plågsam metod men det kändes behövligt för att "ruska om" mig själv och få fram suget mot en förändring.

- Sådär, nu har jag peppat mig själv förbi säkert en kvarts hunger, haha, alltid ngt! tack för det!

• Heloise

För det mesta 3.

Tokstolla skrev 2009-02-06 21:17:16 följande:
    Heloise: Äter du BARA 2-3 påsar nutrilett och en tallrik mat?Ja, du kan också. Det är bara att bestämma att så ska det vara Men svårt är det ofta...
  • anna01

Ni som ätit renkur så länge, blir man avtrubbad? Slutar man tänka på mat? Igår fick jag göra middagen på jobbet + att de åt tårta på kvällen. Då började jag direkt fantisera om vilken mat jag skulle göra när jag var klar
    Den här gången slipper jag i alla fall försvara mig mot alla som tycker "bantingssoppor är rena bluffen" å "dee skulle jag aldrig äta" Eller "fan va dyrt".
    Nu vet dom ju på jobbet att de fungerar från förra gången så de är skönt, annars är man tvungen å gå in i försvarsposition direkt
    Hoppas ni får en bra dag.

Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!