• Pentan

CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!

Oj vad fort det går när man har roligt!
    Vår tråd är stängd så jag tog mig friheten att öpnna en ny!
    Kom igen nu tjejer och killar!

Här pratar vi och stöttar, ältar och grubblar över renkur eller kombineradkur av Cambridge.
    Måltidsersättning (VLCD) i pulverform.

Tidigare trådar:
    Tråd nr 1: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1429039.html
    Tråd nr 2: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1615410.html
    Tråd nr 3: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1790451.html
    Tråd nr 4: brollopstorget.se/Forum-2-19/m1928984.html
    Tråd nr 5: brollopstorget.se/Forum-2-19/m2007383-1.html
    Tråd nr 6: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2202889-1.h...
    Tråd nr 7:www.brollopstorget.se/Foru m-2-19/m2381116.html
    Tråd nummer 8: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2541880.htm...
    TRåd nr 9: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2654293.htm...
    Tråd nr 10: www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m2833128.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-1-20/m2998723.htm...
    www.brollopstorget.se/Forum-2-19/m3127705.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-01-23 08:24

Nytt försök!

Nu vill vi veta mer om våra kära medlemmar i denna härliga tråd!

Låt oss skapa en lista, kopier och fyll i.

LÄNGD:
    ÅLDER:
    MAX VIKT:
    VIKT START C.K:
    REN KUR EL. KOMBINERAD?:
    HUR LÄNGE GÅR DU PÅ KUR?:
    SLUTMÅL:
    DELMÅL:
    BELÖNINGAR:
    HUR SKA DU TRAPPA UPP?:
    MOTION:

• Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
  • Pentan

Student73
    Välkommen, detta hoppas vi verkligen att du ska klara av!! Själv ska jag gå på ren kur i 12 veckor, har just klarat av 5 veckor och är nu inne på min 6:e vecka.

Har du frågor är det bara att peppra oss!

• student73

Pentan

Tack. Jag har följt din viktminskning i denna tråd och du är anledningen till att jag börjar med cambridge. Jag hade ungefär samma start vikt som dig och hade jag börjat tidigare hade jag också vägt runt 85kg idag. Denna tanken fick mig att börja med ren kur.

Tack för att du har inspirerat mig.

• Pentan

Nej men!! Vad glad jag blir!! Tack

Det är många starka tjejer i den här tråden som inspirerar. Titta gärna in på min blogg: www.nogg.se/minresa

Lycka till med allt!

student73 skrev 2009-02-05 10:07:23 följande:
    PentanTack. Jag har följt din viktminskning i denna tråd och du är anledningen till att jag börjar med cambridge. Jag hade ungefär samma start vikt som dig och hade jag börjat tidigare hade jag också vägt runt 85kg idag. Denna tanken fick mig att börja med ren kur. Tack för att du har inspirerat mig.
  • cbk09

Idag ligger ketossstickan på ett steg högre än igår! :)
    Den e på låg men jag e ändå SÅÅÅ glad!!!! :)

student73
    Välkommen hit!!

Pentan
    Läste ditt inlägg om op kostnaden... tyckte det va mycket pengar!
    Jag ska göra full bukplastik, bröstlyft+inlägg och kommer betala 88000kr.
    "stödet" till brösten vet jag ingår i priset men vet inte om maggördeln ingår.
    Blev bara så förvånad över att priserna kan variera så mycket!!!
    Iaf kul att du bokat datum :)

• student73

Tack för tipset, jag har redan varit inne på din hemsida. Brukar regelbundet vara inne och läsa om din fantastiska viktminskning. Dina bilder är jättefina. DU ÄR SÅ DUKTIG.

• Pentan

Ja det var en ordentlig skillnad i pris! Vilken klinik är det?
    Akademikliniken är ju "kända" för att vara dyra och anser sig nog vara den bästa kliniken i Sverige.
    I mitt pris ingår:
    Operation av mage - full bukplastik, bröstlyft och implantat (bara de kostar 55000kr). Narkos, övernattning 2 nätter, gördel samt fettsugning av höfterna och kapselförsäkring. Men då har jag ändå fått rabatt...
    Ska faktiskt gå på fler konsultationer, vill jämföra innan man gör något så stort!

cbk09 skrev 2009-02-05 11:10:19 följande:
    Idag ligger ketossstickan på ett steg högre än igår! :)Den e på låg men jag e ändå SÅÅÅ glad!!!! :)student73Välkommen hit!!PentanLäste ditt inlägg om op kostnaden... tyckte det va mycket pengar!Jag ska göra full bukplastik, bröstlyft+inlägg och kommer betala 88000kr."stödet" till brösten vet jag ingår i priset men vet inte om maggördeln ingår.Blev bara så förvånad över att priserna kan variera så mycket!!!Iaf kul att du bokat datum :)
  • Pentan

Jag rodnar...

student73 skrev 2009-02-05 11:11:54 följande:
    Tack för tipset, jag har redan varit inne på din hemsida. Brukar regelbundet vara inne och läsa om din fantastiska viktminskning. Dina bilder är jättefina. DU ÄR SÅ DUKTIG.
  • hujjedamejj

Jag bröt ren kur igår. Mådde så illa så jag hulkade efter svampsoppan, tänkte att NU blir jag magsjuk!!! Så jag syndade och tog EN knäckebrödsmacka med smör och skinka. Är så förvånad att jag lyckades hålla mig till EN macka. Iaf, så hur dåligt var det här då?

• Tokstolla

Välkommen student73

ALLA: Jag har funderat på en sak. Ni som läser det jag skriver kanske minns att jag numera tar en vitamintablett varje dag och mår mycket bättre av det- jo till min fundering då- Vitaminer är ju antingen vatten ELLER fettlösliga- det är ju inget snack om vattnet för det får vi ju i oss men vi får ju inte i oss fett så att vi kan lösa upp vitaminerna(A-, D-, E- och K) i tunntarmen. Så är det då inte så att: Även om CBK anses vara fullvärdig näring kanske vi inte får i oss dem där vitaminerna som vi borde då vi inte kan ta upp dem på ett adekvat vis? Eller?

Jag ska, som min konsulent rekommenderade, börja med Omega3 så fort jag kommit och handlat Kanske det lilla fettet kan bidra också

Sedan det där med ketonstickor börjar jag ju tvivla på också. Jag går ut och in ur ketos utan att egentligen göra något "dumt", så efter att ha surfat runt massor kom jag fram till att: Stickorna talar ju bara om att du kissar ut ketoner, ingenting om hur mycket som bildas, hur mycket som används och av vad de gjorts... De finns massvis av människor som bildar ketoner utan att de kissar ut dem- för visst märker vi alla att om vi druckit tokmycket en dag att koncentrationen sjunker?
    Enligt min uppfattning är de enda som kan ha nytta av dem diabetiker som äter kolhydrater och som misstänker att de håller på att få ketoacidos.
    Det är ju mycket möjligt att du ena dagen kanske är mer aktiv så du förbränner mer ketonkroppar istället för att utsöndra dem via urinen. En liten tanke bara. Hm...

Pentan: Vad skönt att det går åt rätt håll.

*Peppningskram till alla*

• Tokstolla
    hujjedamejj skrev 2009-02-05 11:52:33 följande:
    Jag bröt ren kur igår. Mådde så illa så jag hulkade efter svampsoppan, tänkte att NU blir jag magsjuk!!! Så jag syndade och tog EN knäckebrödsmacka med smör och skinka. Är så förvånad att jag lyckades hålla mig till EN macka. Iaf, så hur dåligt var det här då?
    Ska jag vara ärlig så var det väl synd att du tog till kolhydrater eftersom de kommer bara att göra det hela svårare för dig idag- hur märkbart det blir återstår att se. MEN! Jag är mäkta imponerad att du bara tog EN Bra gjort hujjedamejj, det är även viktigt att lära sig en viss självkontroll
Svar på tråden CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!