CAMBRIDGE kuren - tråd nr 13. Alla nya & gamla se hit!!
Kollade av ketonnivån nyss dessutom. De var inte mycket färg på stickan även om den blev lite lätt aprikosfärgad.
Förresten Cbk09:
Du behöver inte alls svara på en sådan personlig fråga! Glömde att säga det
Så, efter att ha mått hur knepigt som helst igår kväll (var zombiliknande) tvingade killen i mig mat. Ketosen är nu icke existerande och jag antar att det bara är att börja på ruta 1 igen. Vikten hade ökat 0,5 kilo sedan igår, men det är OK, det är tråkigt men jag kan ta det. Ca 1300 kcal fick jag i mig igår. inkl CBK... Men fasen, jag vill må bra på kuren så som många andra säger att de får kickar osv... Var är min kick? Känns bara som jag är en boxningssäck som någon slår på! Nä, ett ytterligare försök från början (fast på en lägre startvikt och med mindre glykogener i kroppen) samt kontroll på vätskeintag. Det är det enda jag kan göra för stunden.
Kramisar till alla
Cbk(snart en ½)09 ... Hur mår du idag? Känns det som du fått en bra start igen?
Cbk09:
Tja, sådär faktiskt- ketosspåren kommer och går.
Jag var ju noggrann med att inte stoppa i mig förmycket kolhydrater även om jag tog några. Själv gick jag bara upp 0,5kg men det var på EN måltid! Kolhydrater binder vatten i kroppen så du ska se att du snart blir kvitt dina 2,5 och lite till. Varken du eller jag har kämpat i en månad för att stanna nu! För vi har verkligen kämpat! Jag kan garantera att om vi börjar äta nu kommer vi att gå upp allt och lite till eftersom vi saknat mat och kroppen inte fått gå på kombinerad kur och vänja in ämnesomsättningen igen. Den kommer bara säga: "Svälten borta? LAGRA!" Nej, jag totalvägrar att behöva gå igenom det här igen. 6,5 (30) kilo är borta och inte en chans i världen att jag stannar innan jag når stlk 38 i byxor! Sedan jag var barn har man försökt få mig att gå ner i vikt. Ska jag hålla på så här hela livet? Jag vägrar få skavsår på insidan av låren en sommar till! Ska jag slita på mina stackars ben med övervikt tills jag blir 60 med rullator eller rullstol? NEJ, för mig är det NU som gäller och det är inte alltid vi har motivationen Cbk09 men vi behöver detta. Det är ju en av våra största önskningar och VI är dem enda som kan göra det här! Du vet precis vad du går igenom. Du har gjort det här och vet att ditt humör kommer att ändras. Fasiken, DU VILL DET HÄR! Vad har 20 veckor för betydelse om det kan ändra resten av våra liv!? DU har redan varit så duktig och tappat över 20kilo! Du kan det här nu! Du är halvvägs.
Att ketos inte inträffar för dig och mig beror ju på att vi har ungefär samma vikt. (Vid 73 så funkar inte dieten om man inte gör mer ändringar). Vi MÅSTE dricka mer och röra på oss mer så att vi förbränner de få kolhydraterna vi får i oss så att kroppen skapar eget sedan. Jag funderar seriöst på att dammsuga 1 rum precis efter att jag tagit en shake. kan ju passa på att få renare hem på kuppen