Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Juni 2009 Nr 3

Vi gifter oss också 6/6! När skickar ni ut inbjudningskorten? Är februari för tidigt? Vi har precis äntligen börjat fila på dem. har haft så dåligt med inspiration men tyckte ändå att det var kul och personligt att göra dem själva.

längelevekärleken skrev 2009-01-23 10:18:31 följande:
    Ja, fullt upp är det, och efter ett himla pysslande för att få inbjudningscd:na att bli bra hade min m2b fixat det medan jag vart utomlands på jobb så de är nu klara att delas/skickas ut. 6/6 gifter vi oss och det går framåt här. Alltid något att pilla med, men det är ju kul. Idag skall jag skicka efter diamanter till min ring:D hoppas det blir snyggt, så svårt att välja storlek.
  • Miss Moneypenny

Ja, det har du rätt i. Lika bra att "boka upp" folk. Skriver ni klockslag för vigseln på inbjudan? Vi har inte hela schemat klart för oss än så det känns lite osäkert att skriva exakt tid. Kan man skriva "för mer info, se hemsidan" och så lägga upp rätt tid där sen när man vet?

Vi gifter oss på Rockelstad slott i närheten av Flen. Ni då?

Har ni gjort inbjudningarna själva förresten, eller beställt dem?

• Miss Moneypenny
    längelevekärleken skrev 2009-01-26 09:27:36 följande:
    Och vilken underbart romantisk klänning du har :D jätte fin
    Åh, tack, vad snällt! Hoppas jag inte trasslar in mig bara :)
    Eller svettas ihjäl..herregud vad varma bröllopsklänningar är med alla lager..

Har du själv beställt klänning?
  • Miss Moneypenny

Fin klänning!! Jag är lite besatt av klänningar just nu känner jag. Det finns ju sååååå många fina.

Vad ska ni har för underhållning på festen? Ett band och dans?

sanste skrev 2009-01-27 21:45:08 följande:
    En till som gifter sig i juni! Vi gifter oss den 13 juni, funderar på att skicka ut inbjudningarna snart.Klänningen är beställd, en aspera, lokal, catering och fotograf. Underhållning på festen är nästa bit att ta tag i.
  • Miss Moneypenny

MissDoe, samma problem här! Gifter oss 6/6 och har varken kock eller serveringspersonal än och håller på att diskutera vad vi ska ha för mat och hur och med vem etc.. Visst är det frusterande! Sambon är helt lugn medans jag börjar bli rätt stressad! Den är ju en så stor del så det vore så skönt att ha det klart. Sen kan man ju hålla på att fila på smådetaljer i flera månader utan stress.

• Miss Moneypenny

Vad spännande! Berätta hur det gick!

MulleNuh skrev 2009-02-15 20:24:16 följande:
    I morron ska jag hämta mina kläder! Är nervös..
  • Miss Moneypenny

Det varierar lite men tänk på att en del klänningar har leveranstid på flera månader. Och sen när du väl får den kanske det ska justeras lite. Så det kan väl vara bra att sätta igång.

nni skrev 2009-02-16 10:19:44 följande:
    Åh vad kul! Säg sedan hur det gick, lägg upp bild med mera. Jag måste beställa klänning snart, hur lång brukar leveranstid vara på?
  • Miss Moneypenny

Vilken tur att hon är sömmerska. Ska inte hon sy klänningen åt dig då?

Ja, vem vill inte gå ner några kilon först..suck. Jag beställde min ändå och tog snörning i ryggen så att jag kan justera lite sen om jag skulle ha lyckats gå ner i vikt. Än så länge går det inte så jättebra.. :)

nni skrev 2009-02-16 15:19:01 följande:
    Jag vet, det e nog dax, men vill gå ner några kilo... Får väl beställa snart o sy in...älskarlivet; Ok, då vet jag. Jo justeringar e väl inte så ovanligt att man gör antar jag. Tur man har en svärmor som e sömmerska iaf. En sak som e lättnande.
  • Miss Moneypenny

Vad skönt ändå att det blir så. Hon ska alltså inte försöka rätta till den klänning du redan har, utan istället göra en helt ny?

MulleNuh skrev 2009-02-16 21:25:08 följande:
    Ja alltså denna tjej är HELT underbar.. Jag har aldrig träffat en mer hjälpsam tjej!!!Hon kommer inte ge sig förns jag är HELT nöjd.
  • Miss Moneypenny

Åh, vad snällt! Vart har du köpt den nånstans?

Svar på tråden Juni 2009 Nr 3