Juni 2009 Nr 3
Vi gifter oss också 6/6! När skickar ni ut inbjudningskorten? Är februari för tidigt? Vi har precis äntligen börjat fila på dem. har haft så dåligt med inspiration men tyckte ändå att det var kul och personligt att göra dem själva.
Vi gifter oss också 6/6! När skickar ni ut inbjudningskorten? Är februari för tidigt? Vi har precis äntligen börjat fila på dem. har haft så dåligt med inspiration men tyckte ändå att det var kul och personligt att göra dem själva.
Ja, det har du rätt i. Lika bra att "boka upp" folk. Skriver ni klockslag för vigseln på inbjudan? Vi har inte hela schemat klart för oss än så det känns lite osäkert att skriva exakt tid. Kan man skriva "för mer info, se hemsidan" och så lägga upp rätt tid där sen när man vet?
Vi gifter oss på Rockelstad slott i närheten av Flen. Ni då?
Har ni gjort inbjudningarna själva förresten, eller beställt dem?
Fin klänning!! Jag är lite besatt av klänningar just nu känner jag. Det finns ju sååååå många fina.
Vad ska ni har för underhållning på festen? Ett band och dans?
MissDoe, samma problem här! Gifter oss 6/6 och har varken kock eller serveringspersonal än och håller på att diskutera vad vi ska ha för mat och hur och med vem etc.. Visst är det frusterande! Sambon är helt lugn medans jag börjar bli rätt stressad! Den är ju en så stor del så det vore så skönt att ha det klart. Sen kan man ju hålla på att fila på smådetaljer i flera månader utan stress.
Vad spännande! Berätta hur det gick!
Det varierar lite men tänk på att en del klänningar har leveranstid på flera månader. Och sen när du väl får den kanske det ska justeras lite. Så det kan väl vara bra att sätta igång.
Vilken tur att hon är sömmerska. Ska inte hon sy klänningen åt dig då?
Ja, vem vill inte gå ner några kilon först..suck. Jag beställde min ändå och tog snörning i ryggen så att jag kan justera lite sen om jag skulle ha lyckats gå ner i vikt. Än så länge går det inte så jättebra.. :)
Vad skönt ändå att det blir så. Hon ska alltså inte försöka rätta till den klänning du redan har, utan istället göra en helt ny?
Åh, vad snällt! Vart har du köpt den nånstans?