Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Juni 2009 Nr 3

Tårtan och sånt blir ju ett moment till faktiskt eller kanske efterrättsbuffé? Sen kanske man kan ha nån liten canape eller nåt först som serveras eller som redan står på bordet när alla sätter sig?

090619 skrev 2009-02-20 15:12:24 följande:
    Har inte bestämt hur vi ska lägga upp det och har tänkt precis som du! Det blir ju toastmasterns uppgift att styra upp det men självklart måste vi ju ha någon plan :) Är också rädd för att alla tar en gång och sedan är klara... och sen bara sitter där..Hmm måste tänka vidare.. kom gärna med förslag...Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 14:10:40 följande:
  • Miss Moneypenny

Tack vad snällt! Är intresserad av alla typer typ chokladmousse eller kanske nåt fräschare som hallonmousse eller passionsfruktmousse.

Våra mammor har erbjudit sig att göra tårta, men pratade med min mamma igår och hon var lite inne på att köpa tårtor istället som present till oss för att slippa stå och slabba på morgonen och stressa. Vi har redan en tårtställning och dekorationer. Tror ni man helt enkelt kan köpa tre stycken tårtor hos konditorn utan att de tar helt hutlösa priser som de tar för bröllopstårtor?

Eller massa små bakelser att ställa på tårtställningen kanske? Vad brukar det kosta?

xmarsan skrev 2009-02-25 14:25:56 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-02-20 10:39:03 följande:
    Miss Moneypenny - är det någon särskild moussetårta du är ute efter? Har ett par recept från Allt om Mat och SvD Min Helg som är toppen - men då är ju frågan vilken smak. Har även ett recept hemma på bröllopstårta i Leilas bok A piece of cake (har dock ej testbakat det).Själva överlåter vi på lokalen/cateringen att ordna tårtan - de har egen konditor som gör den tårta vi önskar till rimligt pris.
  • Miss Moneypenny

Ja, tiden går fort! Hur långt har ni kommit?

laris skrev 2009-02-26 08:45:38 följande:
    Halloj tjejer!!! Idag är det 120 dagar kvar till vårt bröllop. Blir nervös bara jag tänker på det =)
  • Miss Moneypenny
    MulleNuh skrev 2009-02-26 09:19:14 följande:
    Hjälp!!! Ja gud va tiden går.. Vi har 107 dagar räknade jag nyss ut! Det känns som det var för 3 veckor sen man bestämde sig för att vi skulle gifta oss.. Men det har ju gått nästan 7 månader.
    Hur går det för er och hur går det med din klänning? Verkar det bli bra till slut?
  • Miss Moneypenny

Ja, visst är det läskigt.. Jag ska få min vilken dag som helst och det kommer kännas så himla tråkigt om den inte är jättefin. Jag hoppas den kommer snart!

Jag vill få klart detta med maten nu. Står och väljer mellan två alternativ och hoppas det blir klart innan veckans slut så att man kan pusta ut.

MulleNuh skrev 2009-02-26 09:47:30 följande:
    Jo det är beställt igen. Jag är svinigt nervös för hur den ska bli! Vet inte vad jag gör om denna också blir fel!!!Miss Moneypenny skrev 2009-02-26 09:46:25 följande:
  • Miss Moneypenny

Ja, det här med festprogram. Vad skriver man i ett sånt? Presentationer av gästerna och typ snapsvisor eller?

• Miss Moneypenny

Vad roligt! Blev du nöjd med den?

GlamourKitten skrev 2009-02-26 12:07:01 följande:
    Jag fick min klänning med bud igår, NU känns det verkligt!! wooohoo! Jag kan föreställa mig i den med min älskade fint uppklädd bredvid mig, hand i hand. Och alla våra närasta o käraste med oss.
  • Miss Moneypenny

Vad bra att ni sa det där med hindersprövning. Ska ta och skicka in idag.

Ja, visst känns det som tiden bara springer iväg och snart är det dags. Någon mer som är stressad? Vi har så himla mycket kvar känns det som..

• Miss Moneypenny

Låter skönt att ha allt under kontroll!

Vi ska skicka ut inbjudningarna den här veckan och det ska bli skönt att ha det gjort.

• Miss Moneypenny

Ja, man vill ju inte vara en galen bridezilla som tjatar när folk är snälla och hjälper :)

Men ni har över tre månader kvar så det är ju lugnt om ni skickar dem om nån vecka.

090619 skrev 2009-03-09 15:28:50 följande:
    Jag vill också känna mig lugn men icke... Hinderprövning och namnbytes lapp inskickade och jag ska också skicka inbjudningarna denna vecka förhoppningsvis, en vän hjälper oss med att trycka dem och det har tagit lite längre tid än vad jag önskat men det är svårt att tjata och det är ju gratis..
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3