Inlägg från: Miss Moneypenny |Visa alla inlägg
  • Miss Moneypenny

Juni 2009 Nr 3

Jag tror att det blir fint med ljus ändå. De är ju prydnader i sig vare sig de är tända eller inte.

Flisa80 skrev 2009-03-22 20:01:55 följande:
    Nu är jag mitt uppe i att tänka på ljusen till borden. Vi kommer förmodligen ha långbord där det får plats 6 personer vid varje bord. Hur mycket ljus ska man ha?! Det är ju i juni som sagt så man får ju inte riktigt effekten, men det är ju fint. Helst vill jag ha både antikljus, blockljus och värmeljus... Hur ska ni göra??
  • Miss Moneypenny

Samma här!

MulleNuh skrev 2009-03-23 11:47:12 följande:
    Vi har bestämt att vi inte ska köpa något till varandra!Vi ska ju gifta oss och därmed lagt ut en MASSA pengar på festen. Så vi klarar oss utan present!
  • Miss Moneypenny

Vad roligt! Vilka pyttefötter du har :) Man känner sig som en jätte med storlek 39 i jämförelse..

Jag vill också köpa skor men har inte fått klänningen än så jag vill vänta med det tills jag vet exakt hur lång den är och kan anpassa klackarna efter det. Det här med klacken är lite svårt. Borde man ha lite bredare klack om man ska gå delvis på grus? Hur tänker ni andra? Jag har hittat mest skor med smal klack.

Tidsmaskin skrev 2009-03-25 21:07:31 följande:
    Jag har hittat skor! Det visade sig vara väldigt svårt att hitta brudskor i storlek 35, har funnits i alla år, men just i år är det flera leverantörer som säljer från 36. Men - jag har hittat ett par med en låg klack, precis som jag ville. Har lagt undan dem och ska köpa imorgon! Är så glad!
  • Miss Moneypenny

Vad roligt! Men lite "jobbigt" att ha ringen där i en låda och inte få ha på sig den :) Jag väntar också på att vigselringen ska bli klar. Dessutom har guldsmeden min förlovningsring också för att man ska matcha den med vigselringen..så jag har ingen ring alls just nu :(

Just nu har jag lite ångest för att budgeten spricker. Vi har ju pengarna så det är egentligen inga problem utan mer en moralisk fråga som "är det galet att lägga så här mycket pengar?" Omgivningen verkar tycka det.. Hur resonerar ni andra för slippa ha ångest över hur mycket pengar som bränns? Typ att det är en investering i förhållandet och sånt eller?

xmarsan skrev 2009-03-27 09:20:42 följande:
    Hämtade även vigselringen igår... den är bara SÅ fin. Vill ha den på mig nu! Ja, alltså jag vill att det ska vara dax för bröllopet nu så att jag kan få ha den på mig! Har inte provat mer än att den passade i butiken och sedan har den fått ligga nedpackad i sin lilla låda!
  • Miss Moneypenny

Skönt, låter ju rimligt. Räknar ni med klänningar och ringar och sånt i den summan?

MulleNuh skrev 2009-03-27 12:08:03 följande:
    jo kolla priser gör man ju så klart.. Oh jag vet inte vad vi är uppe i.. Hmmm kanske 42.000 tror jag.. Eller det blir väl kanske 50 då när vi köpt drickat..fredag den 13e skrev 2009-03-27 12:02:23 följande:
  • Miss Moneypenny

Det kommer blir jättefint verkligen! Vad bra du passar i klänningen!

Flisa80 skrev 2009-03-28 22:23:57 följande:
    Jag har hittat ett par skor som jag funderar på. Vad tror ni om dem tillsammans med min klänning?? Båda finns i galleriet... Skulle vara tacksam att få höra vad ni tycker...
  • Miss Moneypenny

Jättefin klänning! Jag tror aldrig jag sett en Lilly-klänning som inte varit fin. De gör snygga saker! Jag tänkte åka dit och kolla på smycken, jag hoppas det finns lite.

Jag har fått ett värsta tipset på skor från en annan BT-medlem. Bara 249 kr, underbart! Bild finns i galleriet. Det är de första skorna man ser.

nni skrev 2009-03-30 12:09:39 följande:
    Nu väntar jag kommentarer om min klänning lite... tss tss
  • Miss Moneypenny

De finns här:

www.halens.se/ProductPage.aspx&mid=19&sort=0&dir=1

Jag har aldrig handlat där förut men de hade faktiskt en del fina skor rill bra priser. De här gillar jag också, även om de inte är några bröllopsskor direkt:

www.halens.se/ProductPage.aspx&oc=4

xmarsan skrev 2009-03-30 15:40:25 följande:
    Miss Moneypenny skrev 2009-03-30 14:58:17 följande:
    Var fanns dessa att få tag på för det facila priset?! Finns det andra modeller också?
  • Miss Moneypenny

Åh, nej! Gud vad tråkigt! Jag känner verkligen med dig eftersom min också var felsydd och den nya kommer aldrig!! Måste den göras om helt eller är det bara några förändringar som ska göras?

MulleNuh skrev 2009-03-31 21:26:42 följande:
    yes!!Den är felsydd igen!
  • Miss Moneypenny

Apropå OSA..en kompis tackade nej till bröllopet igår för att de inte har någon barnvakt och att de ändå kände att bebisen är för liten för att lämna bort (9 månader). Så tråkigt! Känns som att jag borde säga att det är ok att de tar med barnet men vi har ju skrivit att det är barnfritt och då känns det orättvist mot de andra.

Hur hade ni gjort?

Red Scarlet skrev 2009-04-01 06:49:40 följande:

Jag använder mig av BT:s gästlista, fungerar ju bra att bocka av så fort någon tackat ja/nej. Den räknar ut själv hur många som finns på varje sida, skönt så man slipper räkna fel. En till tackade ja igår! Nu är det bara 7 kvar..ååh...;D
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3