• nni

Juni 2009 Nr 3

Miss Moneypenny skrev 2009-02-16 14:51:29 följande:

Det varierar lite men tänk på att en del klänningar har leveranstid på flera månader. Och sen när du väl får den kanske det ska justeras lite. Så det kan väl vara bra att sätta igång.
    Jag vet, det e nog dax, men vill gå ner några kilo... Får väl beställa snart o sy in...

älskarlivet; Ok, då vet jag.
    Jo justeringar e väl inte så ovanligt att man gör antar jag. Tur man har en svärmor som e sömmerska iaf. En sak som e lättnande.
  • nni
    Piru skrev 2009-02-16 15:30:53 följande:
    Vi har inte bokat kyrka än men är väldigt flexibla med tiden på dagen eftersom det bara ska vara vi + präst + vittnen. Vi funderar på att ta det den 12:e juli som är en söndag, det är väl mindre populärt att gifta sig på söndagar så hela dagen kan väl inte vara fullbokad? Vi har nämligen lite svårt att bestämma oss för kyrka... Hoppas ni inte misstycker mitt inlägg eftersom det handlar om juli :).
    Ja det e mer ovanligt med söndag, tror lördag e mest vanligt, t o m än fredagar.
    Jag tar inte illa upp.

Miss Moneypenny; Nä det blir för mycket jobb, men hon ska sy brudtärneklänningarna, 3 st.
    Korsettsnörning i ryggen e både snyggt o håller allt på plats. Ska se om jag hittar en sådan fin klänning jag kan justera lätt sedan när jag väger mindre. Men visst, det e svårt med viktnedgång för mig med.. Även jag har mål så måste jag ha tid o planera bra rutiner.
  • nni

090619 skrev 2009-02-16 15:24:34 följande:

Här är en till Junibrud :)
    Hej där
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-02-16 21:14:44 följande:
    Min klänning blev MISSLYCKAD!!!! *morr*
    Nä men. Den ska ju bli likadan som bilden man fått av den. Usch då. Tur hon ska rita en ny. Blir detta utan kostnad?
  • nni

Tidsmaskin; Detta med vikten ja, jag vet hur det känns. Försöker hålla igen o promenera. Ska börja träna om 2 veckor ca. Det låter ju förnuftigt det du gör. Jag äter frukost, lunch, kvällsmåltid o fika med jämna mellanrum. Äter vanlig nyttig lunch och nutrilett som kvällsmåltid de flesta dagar. Annars nutrilett till lunch o något annat nyttigt sedan. Funkar för mig. Men som sagt träningen kvar. Vill själv gå ner en 5-7 kilo innan jag provar klänning.

Kul att du skrev hur du gör ju Vi e nog en del i den sitsen att vilja gå ner till bröllopet.

MulleNuh; Kul! Lägg upp bild sedan

• nni

Oh ja, jag måste ner dessa kilo nu snarast för att beställa klänning, kan jag tillägga. Har sedan en 5 kilo kvar... Mer pondus!

• nni

Miss Moneypenny skrev 2009-02-18 08:37:39 följande:

Vad duktiga ni är tjejer! Är så imponerad av folk som klarar det här med nutrilett, det har aldrig gått för mig. Vill har RIKTIG mat till alla mål..Själv har jag bara lyckats med 2 kg och nu verkar det vara tvärstopp hur nyttigt jag än äter och tränar och sånt. Men min sambo säger att det är bättre att bara låta det vara och vara mig själv för att min klänning behöver fyllas ut med kurvor... Men det är väl sånt som killar säger för att vara snälla :)
    Jag klarar inga pulverdrycker, utan bars. Alltså såna som ser ut som choklad. De smakar fort ok. Vanlig mat e ju det bästa!
    Ja, jag går ner väldigt långsamt, har gått ner lättare innan. Kan bero på obalans med mera. Som sagt, får promenera mer o röra på mig mer...Kämpa på.
  • nni
    MulleNuh skrev 2009-02-18 09:14:28 följande:
    Ja detta med vikten!! Jag fick ju barn för 10 månader sen. Har väl nu gått ner ca 25 kilo. Trodde jag var rät tnöjd när jag beställde min klänning i slutet av december och trodde jasg hade samma mått. Men igår när jag måttade igen så hade magen minskat med 7 cm!! På den korta tiden.
    Oj skitbra ju! Vad roligt för dig!
  • nni

Nu e det bestämt! Den 9:e nästa månad ska vi kolla efter klänning. Borde gått ner lite tills dess.
    Hur går det för er?
    Ska själv boka makeupartis och limo (?) snarast.

• nni
    älskarlivet skrev 2009-02-19 12:23:17 följande:
    Vi skickade våra inbjudningar igår, hoppas på att de kommer fram redan idag!
    Roligt! Väntan på att anhöriga ska höra av sig sedan kan va lite jobbig. Men stort steg, kul!
Svar på tråden Juni 2009 Nr 3