-
Vad vill ni ha ut av resan?? E svårt! Vi ska åka 8 dagar till Rom. För vi vill uppleva staden. Sedan om man bokar en stad kan man göra lätta utflykter därifrån. Sedan ska vi göra en större resa till USA - åka runt västkusten och Mexico - avkoppling mest.Tidsmaskin skrev 2009-03-03 12:02:08 följande:Vi ska också skippa transportkostnaden, känner likadant att det var bra att spara in på något i alla fall. Vi skulle ha åkt häst & vagn, skulle ha kostat 5000-6000kr. Nu blir det min blivandes pappa som kör i deras A-ford från 1928, så det blir nog fint i alla fall. Han skulle i alla fall vara nykter för han har en biltävling dagen därpå då han ska köra. Blev en bra lösning.Vi letar bröllopsresa, och jag har panik!Vi hittar inget!
-
Du har kommit långt! Vi har kommit till den fasen att vi bokat allt det stora; som kyrka, lokal, fotograf, frisör och skickat inbjudningar. Annars e det snart klänningsletande som jag nämnt sedan andra bokningar. Detaljer som festhäfte och vigselhäfe gör vi först efter 1 april då vi vet hur många som kommer. Och då vi pratat med prästen. Men vi vet ungefär hur vi ska ha vigseln o festen iaf.xmarsan skrev 2009-03-03 15:21:49 följande:Kanske måste speca vad jag gjort också...Praktiska detaljer- budget (upplagd och möjlig att uppnå)- kyrka (bokad)- festlokal (bokad)- mat och dryck (avsmakad)- hotell till bröllopsnatt (bokad)- inbjudningar utskickade- blommor (brudbukett, tärnbuketter och corsage) beställda- hindersprövningspapper (inskickad)- anmälan om efternamn (inskickad)Till bruden- vigselring (beställd och handpenning betald)- klänning (köpt - ska sys in och ev läggas upp)- underkjol (lånad)- slöja (lånad)- väska (second hand väska)- smycken (egna)Till brudgum- skor (egna)- manchettknappar (egna)Till brudfölje- tärnklänningar (beställda)- näbbklänning (beställd)Personer- bruddnäbb (dottern - så hon gör som vi vill - hoppas vi)- tärnor (tillfrågade och sagt ja)- best man/marskalk (tillfrågade och sagt ja)- toastmaster (tillfrågad och sagt ja)- präst (tillfrågad och sagt ja)- frisör (tillfrågad och sagt ja)- fotograf (tillfrågad och sagt ja)
-
Just det vi har avklarat att fråga alla som vi vill ha hjälp av, och de har sagt ja. Som brudtärnor, bestman o toastmadams.
Får fråga om skjuts hem efter festen och kameraman nu bara. -
Fina ringar! Ska du ha rött eller vitt guld??090619 skrev 2009-03-04 21:21:48 följande:Ops.. missade den inställningen, fixat nu! :)
first lady; vad kul!!
Vi vet en som inte fått sin inbjudan (bor i England). Tror du att de kanske skickar tillbaka det till postkontoret som ligger lokalt här? Om ingen annan fått det i fel händer alltså...?
Annars får det bli en annan sorts inbjudan Störigt bara, för fått hans adress från honom själv... -
Hej alla!
Kul att se men samtidigt stressat att se, hur långt ni kommit! Härnäst ska vi fixa kläder.
Hur lång tid tar Hindersprövning att få bekräftad?? E det något annat man bör tänka på nu en tre månader innan bröllopet, alltså juridiskt sätt...? -
Vi har önskat oss pengar till resa som går till USA och Mexico. Det e det enda vi önskar oss. Men ombedjer inte andra presenter. Ska vara upp till gästen vad hon/han vill ge oss.MulleNuh skrev 2009-03-11 15:26:09 följande:Vi har faktiskt varit tråkiga nog att önska oss pengar. Vi har suttit och funderat och funderat.. Det ska ju vara till vår resa, och er idé är ju superbra! Men vi har inte boka vår "riktiga" resa än utan bara en kortis vi gör i samband med bröllopet..
Vår toastmadame tar hand om ett konto där man får lägga in en valfri summa till resan. -
Just nu försöker jag hitta en Makeup-artist förresten. Det e det jag vill boka nu härnäst. Snart prova klänning som gäller också!!
-
Miss Moneypenny skrev 2009-03-12 12:56:54 följande:
Ska du göra hår och smink på samma ställe? Om inte så verkar ju många rekommendera Make up store för då får man köpa produkter för den summan man handlar för.Själv ska jag göra både hår, smink och naglar på samma ställe i katrineholm. Jag hoppas det blir bra..Nej, jag får försöka hitta en makeup artist som e frilansare!? För så slipper man åka runt till olika ställen o man kanske kan ha frilansaren hemma hos sig eller hos en kompis. Och byta om där också till klänning. Det som jag hört är att om man bokar Makeup-store så måste man åka dit o sminka sig!? O Makeup-store finns inte ens här där jag bor...
Har frågat en bekant som e makeup artist, väntar på svar från henne nu...
Tack -
Oh oh! Jag ska nog beställa en helt ljuvlig klänning. Känns helt perfekt för mig!
www.edenbridals.com/popup_image_test3.php
Hoppas jag nu inte får kalla fötter.
Nä men ska NOG beställa. -
Åh tack tack alla för respons!!!!
Ja jag vill beställa, ska bara få tummarna loss.