Föräldrarna som grannar?
Är det någon som har det??
Vad finns det för fördelar och nackdelar??
Är det bättre att ha ens försäldrar som grannar än nån annan?
Dela gärna med er vad ni har för erfarenheter eller tankar omkring detta
Är det någon som har det??
Vad finns det för fördelar och nackdelar??
Är det bättre att ha ens försäldrar som grannar än nån annan?
Dela gärna med er vad ni har för erfarenheter eller tankar omkring detta
Åh, vad svårt.... I mitt fall skulle jag kan jag se både bra och dåligt med det såklart.. Hmmmmmmmmmmmmmm... Spontant måste jag nog säga helst inte som grannar. Man vill ju på något sätt inte bo tillsammans med dem även om det inte är det man gör, men.. Nej. Gärna i närheten, men inte just närmsta granne..
Nhe jag förstår vad du menar.. mina föräldrar ska flytta till en lägenhet som ligger granne med oss... bara en lägenhet emellan.. sen ahr jag ju en lillasyster på 13 år, hon och jag vill träffas oftare och är lättare då. När jag var liten sa jag att ajg ville bo granne med mina föräldrar... kanske det tog det bokstavligt haha :P
Nä aldrig!!
Hellre bor jag nära mina svärföräldrar faktiskt!
Någongång i framtiden kommer jag att tvingas ta hand om mina föräldrar, när de blivit gamla, men tills dess håller jag gärna lite avstånd.
Men det är klart, när barnen var små hade det varit praktiskt med föräldrarna närmare till hands.
Vi bodde granne med svärmor under två och ett halvt år- fungerade super!!
Hon var inte den som sprang ner dörren, TROTS att vi fick barn (och hon sitt första barbarn) under denna tid, och ställde glatt upp som barnvakt när vi frågade och kom in på fika och middag när vi ringde henne.
Åhhh, jag skulle kunna flytta tillbaka imorgon om det inte vore för att vi jobbar typ 60 mil därifrån numera.
ja det hade jag gärna gjort!! jag älskar det området och tänk vad bra med den närheten för våra två små barn!!
sen brukar ju jul, nyår, midsommar och andra fester hållas där och vad e bättre än krypavstånd hem! (skämt å sido)
Aldrig. Mina föräldrar hade själva farmor och farfar på nära håll och höll på att bli galna av deras oanmälda besök. Lite avstånd när definitivt den typen av familjeband.
det beror väl säkert på vad man har för relation tills ina föräldrar.. Själv känner jag mig dels posetiv för jag kan träffa lillsyrran oftare, mindre posetiv för att det kan då bli lite ofta på ringningar på dörren om att passa deras hund osv...
Jag hade gärna haft både mamma och blivande svärisarna nära! Vad mysigt det skulle vara!
Jo men det har jag sagt, vi har vårat och dom har deras och bara det inte blir för ofta.. Men känner jag mina föräldrar rätt kan det misstolkas!!
haha barnvakt om det skule komma små bebisar hade vart super hahah :P