Några från Halmstad?
Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.
Några från Halmstad med omnejd som planerar bröllop?
Själv är jag från Oskarström och gifter mig den 9:e maj.
Jag har bokat hår och smink på Salong moniqe. de tar 1995 för hår för mig och sminket var 800 om jag inte minns fel.
Har även tid för min tärna där.
Har hört av andra som fixat sin brudfrisyr där att de bjuder på vin undertiden man blir fixad. Gäller att man har nån som hämtar en då om det stämmer
Jag ska sminka mig på Anette & Maries Hudvård vid lilla torg. Hört från flera håll att de ska vara riktigt bra. Vill att det ska se naturligt ut och inte FÖR sminkat. De tar 650kr, så får man gå dit någon dag innan och få brynen plockade med! :)
Min frisör var redan bokad (plus att det är hennes sista dag på salongen då jag gifter mig) så en av de andra tjejerna på salongen ska fixa mitt hår. Men min frisör finns ju där som stöd iallafall! Just det, priset hamnar nog på runt 1000-1200kr (de kör timdebitering) Lite rädd för att det blir ont om tid mellan hår och fotografering dock! Hade glömt att jag ska hinna få på mig klänning med när frisyren är klar!
Jag har visat antydningar till att bli en bridezilla..... Igår fick jag ett litet bryt på den blivande, tyckte att han inte var engagerad och att jag fick göra ALLT! haha, den stackarn. Är nog mitt eget fel då jag vill ha koll på ALLT med! Får vara extra snäll hela helgen nu känner jag!
De har höjt priset till 110/portion. (tror jag det var)
Tror inte de har nån hemsida, men jag tror att de har lite olika menyer... Vi har alltid kört på denna buffén för den är smaskens!
Nummret till hon som äger det är i alla fall: 0703261541 Maja heter hon och är jättebra att ha att göra med.
Hahaha! Jag får psykbryt på sambon när han lägger sig i för mycket! Han har nämligen ingen smak alls när det kommer till dekor o.s.v.
En dag kläckte han ur sig att han trodde att vi skulle ha helt vanliga rosa marsipanrosor på tårtorna... ???? Vi har inte nåt som är rosa alls i vårt bröllop (och då när han kläckte detta var inte rosor med i bilden alls heller) så jag fatta ju såklart inte vart han hade fått det ifrån. Då tyckte han att det kan man väl visst ha. Då började jag stort sett gråta. Vi har haft många dispyter om det där med tårtan... Jag vill ha en stilren vit tårta som ser ut som en RIKTIG BRÖLLOPSTÅRTA i våningar, medan han har tänkt i banorna: vanlig grön prinsesstårta fast med vit marsipan (jag hatar marsipan), gräddtårta med rosa rosor och våra namn i gelé, frukttårta... Vi är liksom på helt olika plan! Tårtorna han drar upp tycker jag passar utmärkt....om nån fyller år!
Men oftast lugnar det ner sig när jag förklarar för honom att det här är viktigt för mig, medan han egentligen inte bryr sig utan bara vill hitta billiga alternativ. Jag brukar då hitta bra, FINA alternativ som inte blir mycket dyrare...
Ett annat psykbrut fick jag när han tyckte att vi kunde ha vanliga vita pappersdukar på borden....
Jag bokade nu Salong Chess på Snöstorpsvägen så att jag kommer ut ur city lite. De tar 870 kr/tim inkl konsultation. Fotograf var inget problem, de har 2 av 5 stolar öppna på lördagar varav jag har en.
Salong Monique hade ju också tid men då hade jag fått en nybörjare vilket jag INTE vill ha!
Ja, precis! Pappersdukar liksom!?!? Hur kommer man ens på den idén???!!!
Nu blir det lakan från IKEA istället... Det är åtminstone tyg!
Funderar dock på att köpa sån 7-kronors spets son de har på ikea och lägga ovanpå lakanen också...
Haha! Tur att man inte är ensam då! Grejen är att en kollega sa åt mig "varför låter du inte honom ta hand om allt gällande bröllopsresan då? Så slipper du det iallafall." Men jag litar nog inte riktigt på honom när det gäller det! =-)rädd för att han bokar något som jag blir besviken på.... Så jag får nog allt skylla mig själv att det är jag som gör mest! Lakan från Ikea? Ska du sy egna servetter och dukar alltså? Hhhmmm, nu kommer smålänningen i mig fram. Jag har nämligen tänkt hyra både linneservetter och dukar, redan bokat upp mig. Hhmm. Nej jag får nog köra på hyrning, det blev inte så många kronor har jag för mig.
Var hyr du då från?
Använder lakanen precis som de är. Ett lakan per bord. De kostade 15:- styck så det blev ingen stor kostnad. :)
Servetter kör jag med vanliga i papper, gröna.
Sambon är den som engagerar sig mest i vår resa, men det var nog jag som "bestämde" resmålet (fast han tror nog att det var han)
Men jag klagar inte för att han inte engagerar sig. Han är däremot den som får ringa runt (jag har lite telefonfobi), så han får en lista då & då med vart han ska ringa och vad han ska fråga om.
Jag hyr från Tjärbytvätten. Servetterna kostar 8,50kr/st och dukarna 65kr. Såvisst, det blir lite pengar... Men fick priser på 20kr/st för servetterna på andra håll. Svärmor ska hjälpa mig vika servetterna fint : - ) .
Samma sak här med telefonfobin, men jag försöker jobba på det! Å jag som jobbat som telefonförsäljare (ja jag var en som jobbig som ringde och ville sälja strumpor, klassiska musikstunder samt Kalle Anka under min studietid!)! haha!