Inlägg från: shakynose |Visa alla inlägg
  • shakynose

Bröstförstoring 14

Jag tycker att du ska göra ristestet isf! Ta nylonstrumpa, fyll med ris (1ml för varje cc) och lägg i en mjuk topp eller liknande. (låna mammas behå )På så vis kan du se på ett ungefär hur stort det blir på dig.
    3dl = 300cc
    4,5dl = 450cc
    osv...
    Det beror jättemycket på dina grundförutsättningar vad du kan få för resultat, så se till att ni går igenom alla möjligheter noggrant vid konsultationen. Om du är jättetunn upptill så är det inte säkert att du kan lägga in hur mycket som helst på en gång utan att få fula bristningar som ALDRIG går bort.

Och som sagt, det är helt omöjligt att prata behåstorlek med en kirurg för det är inte det dom sysslar med. Haka inte upp dig på vad han sa om c-kupa!

För övrigt tycker jag att det låter lite märkligt att ni inte gör en ordentlig konsultation lite innan op. men det kanske hara tt göra med avståndet?

• shakynose
    platt88 skrev 2009-02-19 14:25:04 följande:
    shakynose: Har gjort ris testet hur många gånger som helst mellan 450cc och 550cc passar bra till min kropp-men absolut inte mindre än det. Jag ska ha konsultationen innan op.(samma dag) Jag hoppas/tror att det kommer att gå bra eftersom han sa att han inte kunde lova mig något via tel. fören han set mig MEN att han förstår vad jag vill ha, ska lägga i så mycket som min kropp tar emot.(utan att det ser konstigt ut eller ökar komplikation - risker)Försöker vara positiv :(Kram :)
    I så fall ska du nog inte oroa dig! Jag tycker bara att det låter sunt att han varnar dig för att det kanske inte går att lägga in hur mycket som helst. Om han dessutom sagt att han går med på att lägga in så mycket som det är fysiskt möjligt så ska du nog inte heller oroa dig. Vissa kirurger har väldigt starka åsikter om vad som blir SNYGGT enligt dem själva och avråder därför.
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 18:03:50 följande:
    Jasminaa:Läste nånstans att kokat salt kan man fylla i implantent 3 månader efter op om man säger till innan. Vet du om det är sant eller inte?
    Det är en speciell typ av implantat som man kan fylla på. De är inte så vanliga, men vid rekonstruktioner där huden ofta måste töjas en hel del så händer det att man använder sådana.
  • shakynose
    shakynose skrev 2009-02-20 18:10:32 följande:
    Det är en speciell typ av implantat som man kan fylla på. De är inte så vanliga, men vid rekonstruktioner där huden ofta måste töjas en hel del så händer det att man använder sådana.
    Få se om den här länken fungerar...
    www.mdanderson.org/Diseases/BreastCancer/reconstruction/display.cfm&method=displayFull&pn=70D0670F-D549-472B-BD98807A934C1515
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 18:47:37 följande:
    Tack shakynose, ska fråga honom om det :)
    Men de är ju bara till för att töja ut huden efter att man opererat bort ett bröst. Sedan ska man ta ut dem och ersätta med ett permanent implantat.
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 18:53:03 följande:
    Jag håller till mina runda geléhallons, men kan vara bra att veta vilka alternativ det finns :)
    Runda géléhallon funkar utmärkt!
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-20 19:50:18 följande:
    shakynose: Jaha det visste inte jag, vet du vad det kostar-betalar man bara narkosläkaren eller hela op för andra gången?
    Jag kan inte tänka mig att det används annat än vid just rekonstruktioner som sagt.
    Men om man skulle propsa på att använda det via en privatklinik så får man nog betala en hel del extra skulle jag tro.
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-21 18:15:37 följande:
    Faanny: Bara fram till sommaren i juni eller augusti flyttar jag till Gottland,fast i egen lägenhet. :)Jasminaa: Hur är det med magen idag? En till fråga när man ligger i op salen har man byxor på sig eller ? :SKram!!!
    Jag fick behålla mina egna trosor på, annars är man spritt språngande näck under en operation. Det är ju superviktigt med hygienen.

Jasminaa: Jag var också väldigt svullen om magen efter op. Det berodde antagligen på antibiotikan, värktabletterna och inte minst pga att man inte rör sig lika mycket. För mig funkade det kanon med psylliumfrö (finns på välsorterade mataffärer och hälsokosten) som jag lade i vatten över natt. Sedan mixade jag dessa slemmiga frön med juice och lite ingefära till en morgondrink. Hälsosamt och bra!
  • shakynose
    platt88 skrev 2009-02-21 20:22:42 följande:
    Faanny: Jo då? Lärde språket efter 1,5 år, men sen så fick jag gå ett år förberedelse inför gymnasiet och nu går jag trean :).Tycket att det roligt med språk kan 5st faktiskt: Serbokroatiska, Albanska, Svenska, Engelska och Ryska kan jag prata men är inte duktig på att skriva :)Shakynose: Hoppas jag får behålla mina trosor:S
    Imponerande språkkunskaper!
    Hahaha, jag ska hålla tummarna! (annars tror jag att vissa kliniker ger en supersexiga engångstrosor...)
Svar på tråden Bröstförstoring 14