När skicka ut inbjudningskorten?
Vi gifter oss 29 augusti.
När tycker ni att vi ska skicka ut inbjudningarna?
(Tex så tycker jag och min tärna inte alls samma så det vore kul att höra era åsikter)
Vi gifter oss 29 augusti.
När tycker ni att vi ska skicka ut inbjudningarna?
(Tex så tycker jag och min tärna inte alls samma så det vore kul att höra era åsikter)
Tror etikettregler säger 5-6 veckor innan... Men de är ju lite omoderna, folk planerar ju semester långt innan. Vissa i min umgängeskrets måste lägga semesterönskemål på jobbet redan nu. Vi ska gifta oss i början av augusti 2010, det är ju poppis semestertid, så vi kommer att skicka ut save-the-date omkring årsskiftet. Då behöver man inte stressa med inbjudningarna. Räcker då att skicka ut dem i maj-juni med osa i juli.
Att man inte ska skicka ut inbjudningarna för tidigt är av hänsyn till gästerna, och beroende på osa-dag. Osa ska inte vara för tidigt innan bröllopet, för det kan man inte begära av gästerna att veta flera månader innan. Det får heller inte vara för långt efter utskicket av inbjudan, då gästerna ska kunna ha bekvämligheten att kunna svara ganska direkt och inte behöva ligga på inbjudan och komma ihåg ett osa-datum flera månader bort. Kort sagt - det ska vara smidigt och bekvämt för gästerna. Men med hänsyn till semestrar och sådant tycker jag save-the-date kort är perfekt. Det behöver gästerna inte svara på, men de vet att de inte ska planera in något annat om de avser att gå på bröllopet.
Vi hade tänkt posta dem i slutet på jan och vi gifter oss pingst men "några" hade börjat prata så mycket om att vi skulle gifta oss så vi postade dem lite tidigare så att det skulle bli överraskning för några iaf...
vi gifter oss 8 aug och kommer skicka i mitten av mars, men alla vet redan
De flesta av de som kommer bli bjudna till vårt bröllop, vet redan om det. Vi gifter oss 13/6 och skickar ut inbjudningarna i början av mars. Osa är 1/5
Vi gifter oss också 29;de augusti. Vi har nog tänkt börja fundera över inbjudningarna nu. Och försöka få iväg dom i mars någon gång skulle jag tro. Beror nog mycket på hur lång resväg gästerna har och så med. Vi får inte bara gäster från Sverige, så känns viktigt att vara ute i god tid.
Vi gifter oss 1/8 och jag la inbjudningaran på lådan för 1½ vecka sedan, med osa senast 1/6.
Detta för att några av våra gäster har 120 mil enkel väg till oss. Dom behöver kunna planera sin semester om dom nu vill komma, vilket vi innerligt hoppas och tror.
Kram till alla
Vi kommer att skicka ut våra inbjudningskort med julkorten iår, blir en rolig överraskning då inte många vet om att det kommer att bli bröllop nästa år. Vi gifter oss i april 2010.
catering och festlokal är på samma ställe så dom behövde inte mer än en månad på sig. Så vi kommer att 1 februari som osa tror jag. För då har vi lite mer tid med program och liknande.
Men då har gästerna ändå 2 månader att bestämma sig på om dom kommer eller ej.
Vi gifter oss 27/6 och ska skicka ut korten snart för att de är semestertider och folk inte ska hinna planera nåt annat.
Vi gifter oss 13 Juni och våra har varit ute i 1 vecka. Lite tidigt kan jag tycka. Men men..