• Laguna 2

När skicka ut inbjudningskorten?

Vi gifter oss 29 augusti.

När tycker ni att vi ska skicka ut inbjudningarna?

(Tex så tycker jag och min tärna inte alls samma så det vore kul att höra era åsikter)

• Svar på tråden När skicka ut inbjudningskorten?
  • pavar

Har många ringt första veckan och tackat ja eller nej? Vi skickar ut våra på måndag och gifter oss i början av juni.

MulleNuh skrev 2009-01-31 07:55:47 följande:
    Vi gifter oss 13 Juni och våra har varit ute i 1 vecka. Lite tidigt kan jag tycka. Men men..
  • MulleNuh

Några har sagt ja.. Men många har skrivit i vår gästbok på vår bröllopssida!

pavar skrev 2009-01-31 08:43:02 följande:
    Har många ringt första veckan och tackat ja eller nej? Vi skickar ut våra på måndag och gifter oss i början av juni.
  • pavar

Å vad kul, jag vill också att folk ska ringa snabbat =)

MulleNuh skrev 2009-01-31 08:43:49 följande:
    Några har sagt ja.. Men många har skrivit i vår gästbok på vår bröllopssida!
  • Nalle Puh 40

En del har faktiskt redan tackat ja och det är roligt...

• Red Scarlet

Vi gifter oss i juni och vi skickade ut inbjudningarna i slutet på januari. Främst för att vi behövde få det gjort medan det fanns tid men också för att de som ville gå skulle kunna planera in barnvakter och semester i tid. Vi har OSA i april för då måste vi betala festlokalen och behöver veta antalet deltagare, så våra gäster får stå ut med att få inbjudan i god tid och OSA två månader innan själva bröllopet. Har man som brudpar det problematiskt med organisering och finanisering tycker jag att gästerna får stå ut med det.

Jag tycker dock inte att bara för att man har ett långt osa-datum ska folk behöva vänta till sista minut med att svara Ja eller Nej, hälften av våra har redan tackat ja men de som måste tacka nej väntar säkert ett tag till ;)

• Blanka23

JAg skulle skicka inbjudningskort rätt tidigt,för ska man ha bröllop i sommam ska man vara ute i god tid, många har semester och planerar för den också. Oftast brukar man skicka ut ibjudningarna 6-8 veckor senast.Lycka till med Bröllopsplaneringar

• Myran82

Hej alla!

Vi skickade ut våra inbjudningar för lite drygt en vecka sen och vi gifter oss 27/6.
    Vi hade våra misstankar om ett annat par som kanske också skulle slå till denna sommar ( ett par i vår bekantskapskrets )
    så vi ville vara på den säkra sidan .
    men vi var på tre bröllop förra året och alla hade skickat ut inbjudningar ca: fem månader innan.

• witt

Jag gifter mig också den 29 aug och vi tänkte försöka få ut dem under februari. Många har fler bröllop att gå på och vill planera. Vi har redan fått frågor om detaljer som klädsel, övernattning etc, så det är lika bra att få ut dem. OSA lägger vi nog i juni.

• SM09

Vi ska gifta oss den 2:a maj och skickade ut inbjudningarna förra torsdagen, exakt 100 dagar innan.

• Goaste

Vi gifter oss 22/8 och har tänkt ha osa 14/6, är det bra, eller lagom? Tänkte skicka ut inbjudningarna i mars nån gång.

• WifeJune2009

Vi siktar på att skicka ut slutet av veckan då det är 14/2 på lördag, ha osa 13 april, gifter oss 13 juni, på det sättet är det två månader mellan varje "steg". Vi har långväga gäster så vi ville vara ute i god tid. Vi känner inte till fler än oss som gifter oss, däremot är det många bebbisar under våren i bekantskapskretsen. : )

Svar på tråden När skicka ut inbjudningskorten?