• MalanMicke

Hur mycket är/var er budget?

Alla ni som har haft eller ska ha ett lite större bröllop med många gäster men en liten budget, hur mycket har ni tänkt lägga ut?

Vi kommer nog bli runt 60 personer,men är ju super svårt o veta hur mycket man ska lägga budgeten på. Vi vill ju såklart ha ett fint men billigt bröllop.

Några tips om hur man kan spara in pengar?Allt är välkommet!

• Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?
  • MalanMicke

SandraochMichael Vad hade ni tänkt er för mat?Såg ni hade budget på 5000? Lät himla bra =p

• sandraochmichael

tårta som någon annan än bruden gör (och då vanlig hederlig gräddtårta) och sen en buffé utan varma rätter utan mest plock mat peteér och annat smått och gott =) och spriten blir billig pga vi kommer åka kryssning innan med viking så fort dom lägger ut en gratis kryssning igen, så alcoholen köper vi där då lite billigare. och sen för att undvika för mycket kostnader så har vi sagt att gästerna får ta med sig egen alc. om dom vill fortsätta efter middagen.

• Hemlig2009

Låter väl helt okej, men jag skulle nog bjuda gästerna på mer än 1 glas till middagen?

sandraochmichael skrev 2009-01-30 15:41:36 följande:
    tårta som någon annan än bruden gör (och då vanlig hederlig gräddtårta) och sen en buffé utan varma rätter utan mest plock mat peteér och annat smått och gott =) och spriten blir billig pga vi kommer åka kryssning innan med viking så fort dom lägger ut en gratis kryssning igen, så alcoholen köper vi där då lite billigare. och sen för att undvika för mycket kostnader så har vi sagt att gästerna får ta med sig egen alc. om dom vill fortsätta efter middagen.
  • sandraochmichael

hehe skrev fel sorry =)=)
    2 glas vin eller öl för dom som ej gillar vin.
    whiskey eller liknande i kaffet efter

• MalanMicke

mmm jo precis..måste bara skicka en länk till sidan jag fick nyss! www.projectwedding.com/ Super fina tips och ideér!! Hur mycket fina bords dekorationer och annat som helst!Där blir man nog sittandes =p

• didis

Tycker vi fått ett hyfsat pris på huvudrätt + allt porslin till hela kvällen + personal för 19.000. Då är vi 100 pers.

Förrätt och efterrätt fixar vi själva (eller ja, kankse inte men vi köper dem inte färdiga).

Så vi landar på 50-60.000 någonstans totalt, har inte räknat efter.

Fördelen med att ha väntat med bröllopet är att vi kan göra som vi vill, ekonomin är inget bekymmer som det skulle ha varit när vi var yngre. Samtidigt kan jag förstå om inte alla orkar vänta i 20 år

• rottizz1

vi hade ca 60 gäster och vårat gick väl på ca 40 000:-

• annanilsson78

Vårat bröllop kommer med ALLT inräknat kosta ca 40.000 kr. Det blir ca 60 gäster, vi bjuder på mat och all dryck till maten, vi tar ingen kuvertavgift men har bar till självkostnadspris.

Vi kommer göra mycket själv, har redan fixat en hel del...
    Personligen vill vi ha ett i våra ögon "drömbröllop" men utan att ruinera oss.
    Men det är ju så individuellt vad man vill ha:)

TIPS!
    -Bar till självkostnadspris
    -Låt någon kompis fixa håret och smink
    -Hitta en billig blomster affär, jag har hittat en som bara tar kostnad för blommorna, men då har jag en enkel bukett
    -Köp dekorationer på rea, plocka in saker från naturen till dukningen
    -Beställ klänning på nätet, verkar vara billigt och bli bra
    -Köp skor från "vanlig" butik

• JustMeAndMyLove

Vi har kalkylerat hit och dit och kommer nog landa på 150.000 någonstans om vi räknar med bröllopsresan (vi känner att upplevelser får kosta för så ofta har vi inte varit utomlands)

Det som kostar oss är kläder då vi ska ha två uppsättningar var (kanske ska jag bara ha en men det får vi se när vi provar) och så underhållning på festen (typ ståuppkomiker)
    Mat blir buffe och vi står för en del avalkoholen och sen vill vi ha självkostnadsbar också.

Ståuppkomiker plus att vi ska ha bröllopskordinator kostar ju men jag lägger gärna pengar på att bjuda på underhållning och slippa tänka på dekorationer på den stora dagen än på dyr mat och serveringspersonal :)

• guldlockm

Vi landar nog på 150.000kr eller lite mer, känns ok!

Svar på tråden Hur mycket är/var er budget?