• Celeste97

Hur lång resa till Sydafrika?

Ja, hur lång blir flygningen dit, och var brukar man oftast mellanlanda?

• Svar på tråden Hur lång resa till Sydafrika?
  • Cielo

Flög från Kapstaden till Stockholm förra året. Resan tog ungefär 12 timmar totalt. Mellanlandade Addis Abeba och Rom.

• E11a

Det är 11 timmars flygning mellan London och Jo'burg samma till Cape Town. Vet inte om det går direktflyg från Stockholm eller Köpenhamn... men det måste det ju nästan göra.... i alla fall från Köpenhamn?

• CeciliaA

Skriver ännu en gång om South Africa här.. Min bror har varit väldigt mycket i Sydafrika då han jobbat där i perioder. Det är ett väldigt farligt land med väldigt hög kriminalitet, att bli rånad är nästan garanterat om man är där under längre tid och det finns även en hel del farliga djur ormar etc om man nu är rädd för sådant. (som jag) Men sydafrika är också ett av de vackraste länderna i världen, åka på safari och se the big five osv. Men jag tror man ska vara införstådd i det kriminella klimatet som råder, korrupt polis osv innan man åker annars kan man nog lätt känna sig väldigt obekväm om man kommer dit och bara tror att man ska vara med om häftiga naturupplevelser. Det är väldigt dyrt att åka till Sydafrika, det är billigt att leva där men du kommer förmodligen inte dit under 30.000:- (endast flyg) då det är långt bort.

Fråga gärna om du har frågor, har som sagt rätt bra koll på landet och en expert att fråga.

/Cecilia

• Tooticki
    CeciliaA skrev 2009-01-30 22:18:04 följande:
    Skriver ännu en gång om South Africa här.. Min bror har varit väldigt mycket i Sydafrika då han jobbat där i perioder. Det är ett väldigt farligt land med väldigt hög kriminalitet, att bli rånad är nästan garanterat om man är där under längre tid och det finns även en hel del farliga djur ormar etc om man nu är rädd för sådant. (som jag) Men sydafrika är också ett av de vackraste länderna i världen, åka på safari och se the big five osv. Men jag tror man ska vara införstådd i det kriminella klimatet som råder, korrupt polis osv innan man åker annars kan man nog lätt känna sig väldigt obekväm om man kommer dit och bara tror att man ska vara med om häftiga naturupplevelser. Det är väldigt dyrt att åka till Sydafrika, det är billigt att leva där men du kommer förmodligen inte dit under 30.000:- (endast flyg) då det är långt bort.Fråga gärna om du har frågor, har som sagt rätt bra koll på landet och en expert att fråga./Cecilia
    Jag hittade flygresa för 9 000 kr tur och retur från Göteborg till Kapstaden för ett tag sedan.
  • Originalrosen

Hmmm...jag känner inte igen mig i Cecilias beskrivning.

Flygbiljetter 10.000 tor Stockholm. Billigt att bo och gå på restaurang, normalpris på att hyra bil. Hyra bil är i min värld ett måste i Sydafrika.

Må vara att det är hög kriminalitet men det är mest gängrelaterat som driver upp statistiken. Jag hade stor hjälp av denna sajt och efter att ha varit i Sydafrika kan jag tycka att det var bra råd på sajten. www.kapstaden.nu

Kolla gärna FAQ

• Tooticki
    Originalrosen skrev 2009-01-30 22:30:02 följande:
    Hmmm...jag känner inte igen mig i Cecilias beskrivning.Flygbiljetter 10.000 tor Stockholm. Billigt att bo och gå på restaurang, normalpris på att hyra bil. Hyra bil är i min värld ett måste i Sydafrika.Må vara att det är hög kriminalitet men det är mest gängrelaterat som driver upp statistiken. Jag hade stor hjälp av denna sajt och efter att ha varit i Sydafrika kan jag tycka att det var bra råd på sajten. www.kapstaden.nuKolla gärna FAQ
    Nu hittade jag för 8 100 kr, man kanske borde boka..?

Tack för länken, har sparat den i favoriter!
  • CeciliaA

Okej kanske har dålig koll på priserna (har nog blivit billigare sedan fler bolag börjat köra dit) men det politiska läget är precis så som jag beskriver det och bör inte förskönas för det är långt från Sverige om man börjar känna sig osäker och får hemlängtan och då blir ju liksom hela bröllopsresan förstörd..

• Tooticki
    CeciliaA skrev 2009-01-30 22:44:29 följande:
    Okej kanske har dålig koll på priserna (har nog blivit billigare sedan fler bolag börjat köra dit) men det politiska läget är precis så som jag beskriver det och bör inte förskönas för det är långt från Sverige om man börjar känna sig osäker och får hemlängtan och då blir ju liksom hela bröllopsresan förstörd..
    Du tror inte det beror på vart man befinner sig då?
  • E11a

Thailand är ju inte närmare hem det om man skulle få hemlängtan

Svar på tråden Hur lång resa till Sydafrika?