Barnkarusellen snurrar vidare
Min ivf- och Freud skadade hjärna tur att jag inte är ensam om det här i tråden.
Dags för tvättstugan. "Inspirerande"!
Min ivf- och Freud skadade hjärna tur att jag inte är ensam om det här i tråden.
Dags för tvättstugan. "Inspirerande"!
Trevlig helg Koko!
Cicci - härligt med blommor från maken
Lappis & Nenne - ÄL-perioden verkar vara väldigt vältajmad. Det är nog dags att hålla tummarna om en vecka eller så.
Och jag har inte glömt bort dig EA, väntar med spänning på söndag.
Här är jag och har precis läst ikapp
Jättestort grattis till plusset Ore! Några symptom så här långt?
Mrs_B - grattis till det nya jobbet! Hoppas att det går bra med inskolningen och att du trivs på det nya jobbet. Ska du göra praktik snart om jag nu har förstått det rätt?
Nenne - tycker att du ändå ska satsa på syltkokning ifört den där korta kjolen även om du får hjälp från olika "hålstäder".
Läskigt med sendrag och en massa nålar
EA - finns det inga fler gyn att gå till? Vänta och se är ju en vanlig strategi i vården, men det kan kanske vara en idé att bara göra ett vanligt VUL för att se att allting står rätt till. Särskilt när tanten har försvunnit så mystiskt...
Izzie - starkt att gå och träna före jobbet!
Hm det var något mer, kommer kanske på det. Just ja, Cicci - tycker som andra att du ska åka om det känns rätt för dig samtidigt som det kan vara klokt (iaf långsiktigt) att försöka lyssna på maken. Knepigt - men vill du åka så tycker jag att du ska göra det.
Ego - japp, jag hade ett ultraljud nu på torsdag igen, som läkare sade bara för att kolla att allt står rätt till. Det känns ovant att jag plötsligt blir erbjuden ultraljud utan att ens själv fråga om det symptomen har för övrigt lugnat sig förutom det gasiga magen och lätt lätt illamående. Trodde så klart att något var fel förra veckan, men det var det inte.
Jag har också fått jobb ett par dagar i veckan tills jag går ut, sedan får vi se hur det ska fortsätta. Spännande och kul i vilket fall som helst.
A M - hittade den här sidan som iaf har en sista bild som visar hur magen ser ut 4 dagar efter ingreppet. Hela proceduren får man också se *varning för känsliga tittare*
www.kanalen.org/kejsarsnitt/index.php
Lappis - skönt med minus, nu kan du ju börja på nytt igen.
Du kan annars gå till City Akuten på Hötorget. De är snabba, duktiga och bra på andra sätt. Kort väntetid
Nenne - gasig mage (blä!), lite illamående och lite ömma bröst (med betoning på lite). Om det inte var magen, skulle jag knappt känna någonting alls.
A M - får man inte sådan valk först när man har lagt på sig rätt många kilo? Tänker nu på alla amerikanska program om kraftigt överviktiga människor och deras valkar och eksem, men det är ju inte samma sak.
Nenne - det är klart att ni kommer att plussa och det snart
Oms - skoj att du ska på intervju till drömjobbet. Hoppas att du får det!
Är i 9+0 idag.
A M - tycker att du resonerar klokt. En ev igångsättning tre veckor tidigare kan kanske vara en bra lösning. Det skulle kanske vara bra med en second opinion från någon annan än operatören?
Muggles - sugna på en liten tvåa, vad roligt! Tycker också att det låter härligt när du beskriver hur glad Moa är!
Lappis - halsfluss, då var det väl bra att du gick dit! Ett apotek som inte har penicilinet
Liten & A M -
När jag var liten hittade jag en mycket spännande ask högst upp i skåpet som jag inte har sett förut och den innehöll små vita ballonger (kondomer) som jag genast blåste upp och bar ut till köket där bland annat mina föräldrar, mormor och morfar satt. Min fråga till föräldrarna var ju varför jag inte hade fått så fina ballonger om de nu hade dem Gissa om jag hittade någonting liknande fler gånger?
Sweet - förstår dig helt när det gäller att ha småbarn och jobba. Jag skulle inte heller trivas hemma och vill inte vara hemma någon längre tid, men jag kan rent intellektuellt förstå andra kvinnor (och män) som vill vara hemma. Jag har ju själv en man som gärna skulle vara hemma ett år (säger han), men vi får se hur det blir. Tror inte att det är så jättebra bl a för karriären att vara hemma så länge, men vill han, så why not?
Ego - har mått illa pga gasig mage, tror jag, tog Postafen och sov sedan nästan hela eftermiddagen. Trevligt, men inte så effektivt :-] Vet ni förresten om det finns någon dunderpiller som man kan ta för avhjälpa detta delikata problem?
Hur gör man den röda gubben? Har nu kommit så långt att jag kan ta in ytterligare information om det
Frullan - vad bra att du har pratat med BM om dina tankar kring bebisens kön, det brukar vara lättare att komma fram till någon sorts klarhet då. Hoppas att de fixar en psykologtid för dig annars får du väl visa för dem hur sjuk du egentligen är
Brudsommar - jag som inte har åkt skidor på en massa år blev lite avis på din längskidsåkning. (det får kanske bli ett projekt till nästa år) Trist att Iris är sjuk och maken har skadats, men hoppas att det blir lindringa saker. Du får ha det fortsatt bra!
Koko - mysigt att börja känna pyrets rörelser. På vilket sätt skiljer sig gravidyoga från vanlig yoga?
Välkommen hit Brud 090606!
Ore - jag började må illa ungefär så här tidigt som du, men det har avtagit (peppar peppar!) rejält nu. Att borsta tänderna på morgonen är dock lite knepigt och jag tål av någon anledning inte att se toastolen
Ska vara hos gyn om en timme och det känns lite nervöst.