Barnkarusellen snurrar vidare
Hej!
Ser att ni diskuterar ett kärt ämne, vad man får och inte får äta under graviditeten. Hm, jag är nog mer på Ciccis linje om än inte fullt ut har rätt så dålig koll själv, men maken verkar ha memorerat Livsmedelverkets lista så jag frågar honom i stället.
Rårörda hallon, så gott! Tur att jag är för lat att gå ner till Hötorget och köpa några askar.
Koko, grattis till sonen (98%, men ändå...)!
Mrs_B det låter extremt jobbigt att inte få sova. Du är stark som orkar både jobba och plugga!
Cicci - välkommen hem! Vilken resa tillbaka till Sverige, via Turkiet och allt. Tur att V. distraherade alla vid rätt tidpunkt annars vet vi inte vad som kunde ha hänt. Det hade kanske blivit en liten turkisk medborgare i stället *hm, undrar faktiskt vad man gör i sådana fall? Köper en ny svindyr flygbiljett med ett annat bolag?*
Vickan - stödkramar till dig!
Nenne - håller tummarna att tanten håller sig borta från dig och att inga ivf-samtal behövs på ett bra tag.
Lappis - så nu är du på banan igen. Har ni någon plan nu eller är planen att ta det lugnt ett tag?
Var och kollade pyret idag som har vuxit ikapp sin tillverkningstid och är 11+1. Häftigt att se en minimänniska som viftade med armarna och verkade ha det allmänt skönt. Det mindre myomet verkar ha minskat, men det stora utanför livmodern har nu blivit 8 cm i diameter och har tryckts ut åt sidan. Allt såg bra ut och doktorn lovade att jag kommer att börja känna av myomet som en boll utanför magen Vi får väl se hur mycket det kan växa, fortsätter det som hittils blir det väl 35 cm i diameter eller så. Blä!
Och nu tänkte jag på AM och svinkoppor, stackars Livia som får ta penicilin och syn om hennes mamma som får ta hand om enorma tvätthögar. Svinkoppor, usch!