• Frejis

Barnkarusellen snurrar vidare

Tur att jag inte visste om programmet i Malou, hade suttit där fastklistrad och gått med mina funderingar efteråt. DS och andra trisomier (+ andra missbildningar) skulle uppta rätt mycket av min tankeverksamhet, men jag vägrar tänka på det. Är egentligen livrädd att få dåliga siffror på Nuppen.

Nähäpp, nu ska jag inte följa spåret "allt hemskt som kan inträffa under en graviditet!

• Frejis

Bra råd från er som har varit med förut Jag får ju se hur hon känns under Nuppen, sedan går det ju alltid att byta inför stora UL. Har även en extra tid hos min BM två veckor efter Nupp (det är mycket spring med det här, en gång varannan vecka).

• Frejis

Tycker att Iris verkar vara en smart tjej!

A M - du får ligga på en filt i stället

Tycker att vi också borde ha en plan B ifall det är jättekallt i början av maj *säger en som alltid fryser och sedan blir förkyld*, men bara för att jag sade det kommer det att vara +20.

• Frejis

När det gäller Nupp så vill jag bara veta att hon inte ser några fel. Gillar inte alls när de plötsligt med fruktansvärd intensitet börjar studera skärmen, ser extremt allvarliga ut och säger inte ett ord. Då vill jag veta vad de ser. Annars ... ge mig siffrorna, visa bebisen och sedan är det bra.

• Frejis

A M - okej, då förstår jag bättre. Har precis läst upp allt som skrevs om Nupp i tråden imorse för maken som ringde. Han ska ju följa med och har ett annat sätt (mer terrierliknande beteende när det gäller sådana saker. Dessutom blir han ännu mer intensiv av siffror... och så nu ville han veta allt om hur det har gått med Livia etc. Han tackar för alla råd
    (får se vad det är för rapport jag avlägger här efter Nuppen

• Frejis

Picknick 9-10 maj låter alldeles utmärkt

• Frejis

A M - ja, det skulle han uppskatta, tror jag. Han gillar som sagt siffror.
    Sedan ville han veta mer om Livia och hur gammal hon var nu så jag berättade att du ibland fick jaga runt henne i våningen för att få ytterkläderna på henne. Med andra ord, det ena leder till det andra...

Koko - cancersjuk åttaåring, vad hemskt! Såg förresten "Diagnos okänd" igår och det var också lite läskig, en ung kille i trettioårsålder som hade massor med olika symptom som ingen visste vad de berodde på.

• Frejis

Tack A M! Då har vi lite mer att förhålla oss till och vet iaf hur det hela är uppbyggt.

Det känns onekligen lite nervöst inför NUPP, vilket jag också hörde på maken som ovanligt nog gled över till emotionella och psykologiska aspekter av sannolikheter som människans hjärna inte är gjort för att hantera. Det känns med andra ord som tiden före och efter onsdag.

Lycka till med overallsjakt. Knepigt väder för ytterkläder, det blir ofta antingen för varmt eller för kallt.

• Frejis

Muggles - är siffrorna dåliga, blir det fostervattenprov. Jag tror att det blir det även om siffrorna är halvdåliga.
    Annars är ju sannolikheten att få dåliga siffror inte så stor, men den finns där ändå

Rött och grönt är fina färger tycket jag, men det beror på hur omfattande "uppiffning" ni har tänkt er. Gardiner, matta, kudde på gungstolen?

• Frejis

Hej Piggelin!
    Skoj med att få flytta in i någonting nytt och nu på våren så har ni en härlig sommartid framför er i det nya huset.

Jag gillar rött och grönt jättemycket, men har inte så mycket rött hemma, mest av praktiska skäl. Och så bor jag inte ensam heller... Har börjat upptäckt blått (mörkblå och turkos) som också är jättefint.

Nu ska jag iväg. Trevlig eftermiddag!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare