Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen snurrar vidare

Tack för två bra tips!

Är såld på MD Formulations annars men ville testa något ögonnytt.

Tack för matsympati - börjar se ett mönster nu. Allt man serverar fram till cirkus tretiden är hopplöst om det inte äts själv - sen går det bra. Alltså serverades lunchen klockan tre idag... Om man äter på ett råd/bröd samtidigt så går det bättre.

Min lunchdate idag fick alltså stå ut med att en visserligen glad tjej satt och slängde bitar av rån omkring sig - inte ens äta dem var kul. Maten jag serverade bara fnös hon år. Lilltjejen alltså - inte lunchdaten. Den senare åt sin lunch så duktigt

• start september

Är svagt lattefärgat fel? Lite tråkigt kanske? Jag tycker den färgen är snygg på väggar till körsbär, men kanske behövs det något lite mer här.

• start september

Jag hade mellan 140 och 150 hela vägen och ut kom en liten tjej! Fast vår BM vägrade säga att det fanns ett samband...

Underbart Frejis ochKoko med VUL och CUB!

EA - det låter ju väldans plussitivt... Håller hårda tummar.

Vårdguiden är bra - men ibland säger de lustiga saker. När jag ringde om magsjuk åttamånaders sade hon att det var viktigt att jag undvek läsk, godis och stekt mat närmaste veckan När jag upprepade åtta månader så tänkte hon lite och sade att det kanske inte var så svårt att undvika just det.

• start september

Oj, nu är jag äntligen ikapp. Så mycket man vill säga och inte ens hälften kommer jag att komma ihåg.

Grattis Ore! Jättekul verkligen!

Lapinette, att ett minus kan vara så efterlängtat. Jättebra att du nu är tillbaka igen.

Frejis, jättebra att pyret växer. Myomen låter ju inte kul, men det låter bra att du ska bli kollad.

Största kramarna till EA och Nenne. Livet är orättvist och ger en ibland käftsmällar man inte trodde var möjliga.

Vickan, kram til dig också. Jag tror jag förstår dig lite, jag är nog precis som du ganska fertil men det har svårt för att stanna. Jag hann ju med två tidiga mf och ett X. Det var mycket blandade känslor innan vi försökte igen. Jag uppfattar också att du genom din tro har grubblerier kring flera mf, försök hitta lite styrka i den också.

Cicci, du är supertuff som åker till Dubai med V. Skönt att höra att ni är mer på samma nivå igen nu. Låter jättebra med Amex försäkring - visste inte att den var så bra. Har också Platinum och har haft en hel del nytta av det.

• start september

Fick avbryta och ta upp vaknande tjej tidigare.

Muggles, beklagar sorgen. Min erfarenhet är att dödsfall och annat elände kommer i omgångar - sedan blir det en längre period av bra igen. Förresten fick jag inte höra det där med kopparjonerna när jag plockade ut spiral - men det låter väl rimligt.

För egen del är det bra. Lilla tjejen växer och utvecklas i full fart - jag har jobbat lite och maken har varit hemma lite en period nu och det är en kick att få göra annat också. Men nu kommer våren och då ska jag njuta fullt ut av min sista del av föräldraledigheten.

Inväntar tant snart - ska bli kul att se hur cykeln ser ut. Första tanten kom för snart fyra veckor sen, så det borde snart vara dags. Vi avvaktar med syskonförsök tills vi har koll på cykeln, så om tanten kommer hyfsat regelbundet kanske man kan börja kolla ÄL och det är ett stort steg i rätt riktning. Hoppas kunna börja försöka på allvar i sommar, men vi är rätt sugna redan nu. Dock inte sugna på nya tidiga mf. Tror att det blir progesteron+albyl direkt denna gång därför.

• start september

Tinga,

du har absolut rätt i att det nog vore lugnare att ta det som det kommer - försöka ett tag utan att oroa sig över någonting. Jag har ju två issues som gör att det mentalt inte fungerar. Dels X.et - jag vill ha koll på dagar kring BIM så att jag kan reagera om något är fel. Har jag inte koll på dagarna komemr jag gå och vara rädd varje dag de närmaste månaderna och det mår ingen i vår familj bra av. Minsta magknip blir till ett X. Sen funderar jag på att ta progesteron från strax innan BIM och då vill jag veta när ÄL var, annars funkar det ju inte (hormoner i onödan som ställer till det, dessutom är de dyra och receptbelagda).

• start september

Klart det är genomtänkt med FL-bannern! Vi är väl en av trådar med störst besökarantal här, klart man styr reklamen som visas.

• start september

Blodpudding är gott! Det blir det till middag idag här!
    Och blodkorv är nästan samma sak. Korven är rund och imnnehåller russin, puddingen är oftast halvmåneformad och där slipper man de slajmiga russinen.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare