Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Barnkarusellen snurrar vidare

Se nu att mitt inlägg om pudding kom lite fel.

JustMeandmyLove - välkommen hit. Det låter verkligen onödigt krångligt. Önskar er lycka till!

• start september

Jag aktar mig också för ÖF, vi var ju sjuka en hel del under inledningen av vintern när framför allt jag drog på mig det ena efter det andra som resten av familjen också fick.

Nu är jag ganska bortskämd med såväl grannar att gå promenad med som några riktigt bra andra föräldrar i föräldragruppen, så vi träffar andra barn ett par gånger i veckan ändå. Nu i vår ska det nog bli lite mer ÖF tänkte jag, då får nog lilla tjejen ännu mer ut av det.

• start september

Tinga,

det är nog mer regel än undantag att någongång känna som du gjort. Håller tummarna för att det snart ska vända med maten. Skaljackorna är fantastiskt fina och känns vettiga, jag har köpt en begagnad via Tradera och där verkar folk få ut riktigt bra priser för sina pop-saker.

Kram!

• start september

Ore,

testa även seabands och postafen om det blir värre. Nackdelen med Postafen är ju att man inte kan köra bil.

• start september

Välkommen Snigeln! Jag delar ditt skonummer också, för övrigt.

Här har tanten nu gjort entré högst välkommet. 29 dagar var denna cykel så kroppen verkar förhoppningsvis fungera. Det är ungefär som innan jag fick lilla tjejen.

• start september

Ensam hemma och äntligen sover dottern. Jag är alldeles skakig efter att hon idag föll från skötbordet. Trots att jag höll i henne så lyckades hon slänga sig över kanten. Hon verkar ok och nu är det åtta timmar sedan så det borde ha märkts om något var fel. Men usch vad dåligt jag mår. Jag minns knappt detaljerna, men ser ändå fallet och henne ligga därom och om igen.

Jag vet att jag inte är ensam om detta och att jag ska vara glad och tacksam att inget farligt verkar ha hänt, men ändå. Blä.

Jag tröstar mig med lite lagrad ost, fikonchutney och ett glas amarone som var fantastiskt gott igår, men just nu vete sjutton. Blä igen.

• start september

Usch Liten, jobbigt med magsjuka. Sitter här och väntar på att bli sjuk själv, lilla tjejen fick nån variant i helgen. Med hög feber - hoppades att det betydde att det inte var magsjuka men tydligen kan det vara någon riktig elaking då. Vi har ju haft en variant redan i år så jag tyckte det räckte nu. Ja ja.

• start september

Stor kram till dig Clownis och tack för att du tittade in och berättade. Det är nog fler än jag som då och så funderat på hur det går för er. Fantastiskt att ni fick så pass lång tid tillsammans ändå, med tanke på hur mörkt det lät när du var gravid. Jag hoppas att du har mycket familj och vänner runt er båda nu, både på kort och lång sikt.

Vill och orkar du så titta gärna in igen!

• start september

Tinga,

intresseklubben vill veta! Hur ställer de sig förresten till majskrokar och rån? Inte ens det åker in i munnen? Är det också ointressant? Ibland kan ju, som de kloka Muggles och Liten lärt mig, att äta själv väcka matintresset.

Bra att du ligger på för att få prata med någon. Du behöver få hjälp för att orka detta!

Jag funderar också på om din man eller någon annan kan ta några dagar så att du kan få göra något helt eget. Du behöver nog få längta lite efter dem.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare