• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

EA
    Skickar massor av kramar!!!!!!
    Hoppas att du har testat för tidigt!
    Kram på dig

Här är vi lite bakis efter en 40 års fest igår, men barnen är livliga som vanligt.
    Malte fick vara hos mormor och morfar för han hade lite feber och var gnällig igår (1 års sprutan plus ev förkylning IGEN), men vi andra var på kalas.
    Max var lite halvgnällig hela tiden, men det var öppet hus på festen och inte många som han kände förutom kusinerna, men sen somnade han 21 och vaknade 01 när vi skulle hem.
    jag och maken hade det kul iaf, men det känns lite idag.....

Sov hos mina föräldrar eftersom festen var en gata bort från dem och Malte vaknade 05.30 som vanligt , men det blev Vasaloppet sen med lite frukost.

Nu har Max en kompis här och snart kommer hans familj på fika. Kul!!!!

• Mrs  B

Har också precis avverkat besök och städning.

Nu är det dags för plugg i en timme sen mat.

Maken vill ha pizza så här dagen efter, men jag får nöja mig med en sallad.

MSW
    Håller koll på hockeyn via tv:n!!!

• Mrs  B

EA
    Om du är i stan i dag får du gärna komma till glasögonaffären (vid leksaffären) vid middagstid för då är jag, barnen och mormor där. Har tid hos optikern 11.50.

Koko
    Grattis på födelsedagen!!!!

Cicci
    Det var makens svåger som fyllde år och de valde att ha öppet hus, vilket fungerade alldeles utmärkt för de har bara ett radhus och inte jättestor plats för matgäster. Vi valde att ha Malte hos mormor och morfar eftersom han var lite gnälig och febrig, men tog med oss Max. Tyvärr var Max inte riktigt på humör, men somnade strax innan nio i kusinens säng och sen sov han där tills vi gick hem 01. Skönt!
    De som hade små barn var på festen under eftermiddagen och tidig kväll och de som tog med sig barn hade lite större barn (+ - 10 år).
    Vi var de sista som lämnade festen.

Jag skulle nog ha valt resturangen och sen kaffe och avec, plus fest hemma. Natta lite barn i sovrummen kanske.
    Är man gravid måste man tänka lite på sig själv också.

Max älskar RÖTT och vill ha alla kläder i den färgen.

• Mrs  B

Cicci
    Övertalningen får börja idag alltså.....
    Om ni lämnar bort Victor så hade det ju varit skönt med en barnfri fest, där alla kan slappna av, men din bror kanske inte har någon att lämna dottern till????
    Blir det hemma välj då catering!!!

Snart bär det av till optikern!!!!!!!

• Mrs  B

Jag gillade den första lägenheten, inte den andra....

EA
    Tack för sällskap i stan, bollplank med bågarna och stöd vid diskussionerna mm.
    Blev inte Maxi, kände att Malte inte var i form.
    Försöker få honom att sova nu.
    Kul att iaf Max skötte sig bra!

• Mrs  B

Liten
    Ja, här är inget kul idag.
    Har försökt få honom att sova i över en timme nu men det är hopplöst.
    Han bara skriker och gnäller.....

Nu ringde precis en rektor till och gissa vad jag ska göra på fredag precis direkt efter intervjun?????????????
    Jo, jag ska på en intervju till, fast här i stan.

Men det värsta är att jag inte vet om det är ett lärarjobb (och i så fall i vilka ämnen)eller om det är ett förskolejobb.
    Har tyvärr inte sparat lappen från AMS.

Någon som vet om man kan få tag i pappret på något vi???????

• Mrs  B

Liten
    Malte vill inte alls sova och bara skriker och gnäller just nu.

Ja, man kanske skulle ta och ringa ams.....
    Kollade mina mail och jag hade inte skickat till just det namnet rektorn sa att hon hette. Kan ju ha varit att jag skickat till någon annan som tagit hand om ansökningarna och sen lämnat dem vidare...????

• Mrs  B

Ringde ams, "bara" 8 min i kö, men fick svar på min fråga iaf.
    (av en dam tuggade tuggummi hela tiden och var från Stockholms trakten)

EA
    Ja, det var verkligen kul och skön att få ventilera sig lite.
    Men Malte var tyvärr inget kul idag.
    Ja, jag hoppas också jättemycket på jobbet i stan!!!!!!
    (so, eng/sv)

• Mrs  B

EA
    Ja, det skulle jag nog gjort för han blev inte bättre när vi kom hem. Bara skrek och gnällde hela tiden. Halv sex gick jag ner och började plugga så maken fick ta hand om resten.
    Orkade inte med Malte.....
    Så trist och jobbigt när han är så.

Den skolan som har en särskola till granne.

• Mrs  B

EA
    Nej, N är särskolan, jag har intervju på grannskolan T.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare