Barnkarusellen snurrar vidare
Tack tack!!!!!!!!!!!!!
Tack tack!!!!!!!!!!!!!
Tack för alla Grattishälsningar!!!!!
Det känns bara bra nu , förrutom förkylningen förståss....
Har varit en kämpig kväll, eftersom maken är iväg så fick jag ta nattningen själv och det gick sådär.
Vet inte vem som skrek mest......
Men vid nio sov de iaf.
Nu är det snart läggdags för mig!!!
Men jag har ju glömt en sak att berätta:
Har nu gått ner 3 kg sedan jag började och kommit till en viktgräns jag ville komma till och förhoppningsvis passera.
Nu väntar vikten jag hade när jag fött Malte.
(Kom ihåg nu att jag gick ner i vikt de sista månaderna istället för upp).
Ore
Nu börjar det bli spännande!!!!
EA
Skickar en stor kram (förkylningsfri)!!!!
Vilken karusell!!!!
Krya på er ni som är sjuka!
Vickan
Ja, det har verkligen funkat bra.
Nu väntar jag bara på att få tid att träna också.....
Kanske att det kan funka nu när jag ska lägga svenskan på en dag istället för alla kvällar.
God natt!!!!
Dags att sova och ladda batterierna för morgondagen då inskolningen ska börja.
9-11, precis i Maltes sovtid......Kul! (nja, vi får väl se)
Hej hej
Nyss hemkommen från den första inskolningstimmen. Blev bara en timme idag men ons-fredag ska det vara 9-11.
Allt gick bra och Malte var hur lugn som helst. 7 barn fanns där idag annars kommer de att vara 11 med Malte på avdelningen, 3 fröknar. Helt ok!
Själv är jag förkyld, halsont och snuva plus lite öronvärk.
Malte hostar då och då och Max är ok.
Gick inte alls att lämna Max idag, liksom förra veckan, så han har nog fått det som små barn brukar få när de precis är inskolande och allvaret börjar.
Han vägrade gå in, skrek, grät och ville bara vara hemma med mamma.
Kanske få ha en inskolning med honom också. ?????
Ore
GRATTIS GRATTIS GRATTIS!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur kul som helst!!!
Frejis
Grattis till ditt jobb också!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hur kul som helst förstår jag.....
De praktikdagar jag ska ha gäller för svenskan som jag läser på distans.
Den här terminen ska det vara 5 dagar och jag har fått på en F-9 skola i grannbyn.
Muggles
Japp, det är ett gravvik (pappan ska vara hemma) och gäller bara i tre månader. Men hel ok det med tycker jag. Har ju inget annat att välja på just nu.
Ja, jag är också imponerad över mitt viktras och jag har avstått helt från godis och kakor, vilket jag är särskilt imponerad av själv efter som jag annars gillar söta saker.
Nu ska bara träningen till.....
MWS
Jag skulle vilja komma igång med träningen just för att känna sig lite piggare och verkligen få bort alla de kilo jag har kvar.
Sötsaker måste jag nog avstå helt från dessvärre, för annars kommer det nog inte att funka....
Liten
Ingen fara om barnen inte kan äta själva och behöver hjälp. De kommer att lära sig allt på dagis tids nog. Som det är nu pillar Malte i sig makaroner själv, det andra är lite svårare, men vill gärna försöka själv med sked ibland. Det kommer det också.....
Men att öva är ju inte fel det heller.
MSW
Minst 20kg vill jag gå ner, en enligt BMI ska man nog gå ner ännu mer, men det vet jag inte hur det kommer att se ut på mig. Jag är nämligen 172 cm och har "tjock" benstom, så vi får väl se.....
Ska snart beställa böcker för nästa delkurs i svenska så jag kollar upp den boken då också. Tack för tipset!
MSW
Del 2 tror jag att jag är klar med, om jag nu har tänkt rätt dvs....hmmm Nu blev jag osäker igen.
Del 1 ska jag få hjälp av från en kompis imorgon kväll. Hon är utbildad sv-lärare och har lovat att hjälpa till lite särskilt med att förklara....
Sen skickar jag iväg tentan på torsdag kväll.
MSW
Hoppas jag med, men får iaf en genomgång imorgon kväll så kanske det löser sig till slut....