• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Hej hej Tinga!!!!

Har varit ute i vårvädret för fjärde gången idag. Gick för att lämna Max kompis denna rundan.

• Mrs  B

Ore
    Inget vidare med illamående, men det är ju för en bra sak iaf.
    Har aldrig mått illa så jag har tyvärr inget knep.

Har inte heller besökt ÖP särskilt mycket. Med Max gjorde jag annat och nu med Malte har jag inte hunnit eftersom vi har haft Max tider på dagis att passa. Sen har ju som sagt Malte varit sjuk en hel del.

• Mrs  B

Hej hej

Liten
    Krya på dig och hoppas verkligen att ni inte får det igen!

AM
    Grannflickan ringde i lördags och undrade om hon fick leka med Max, men vi hade fullt hela dagen så det blev inget. Sen pratade jag med hennes mamma och det visade sig att flickan haft svinkoppor i veckan och fått pencilin i onsdags. Verkligen tur att det inte blev något lekande!!!!!!!
    Hoppas Livia blir frisk snart!

Snaily
    Välkommen!!!

MSW
    Kul med budgivning!

Här har det varit full rulle som vanligt.
    Kalas i fredags.
    Sim för maken och Max (livräddning) i lördags.
    Stan för alla, handla, konsert för maken och Max (Mojje) och sen middag hemma tillsammans. Sen somnade vi alla innan 22.
    Gårdagen innehöll gympa för Max och sen ett köpcentrum där EA bor och sen en LÅNG omväg hem eftersom vi glömt Maltes vinterkängor på kalaset i fredags.

• Mrs  B

Ska på bröllop i maj och letar och letar efter en klänning.
    Inte lätt och få tag i en med det finare stuket och att den ska gå under knäna och sitta bra.

Fick köpa en "nödklänning" på Hennes igår för att ha som reserv om jag inte hittar någon annan. Blev en långklänning, mycket färger och inte av bomull.
    Pratade med mamma i morse (hon ligger hemma i influnsan) och hon var direkt negativ till klänningen och kunde inte alls förstå att jag köpt den.
    Åh vad ledsen man blir.
    Försökte förklara att vi har så mycket planerat framöver att det inte finns så mycket tid till att åka runt för att leta efter en klänning och eftersom jag ser ut som jag gör är det verkligen inte lätt att hitta något bra för en bra peng.

Min mamma och jag har inte alls samma uppfattning om kläder och det är så tråkigt när man blir kritiserad på det viset.
    Försöker att inte bry mig men man blir ledsen ändå.

• Mrs  B

Liten
    Dagis brukar säga att man ska vara hemma 48 h efter det att man blivit frisk för att undvika att sprida smittan vidare.
    En del säger fast avföring.

• Mrs  B

BS
    Fast avföring är ju svårt på små barn, men det var vad dagis sa till oss sist (i nov). Lite lättare på vuxna.

Ore
    Både jag och maken är nöjda med klänningen, men uppenbarligen inte mamma, så jag har bestämt mig för att inte diskutera saken mer med henne. Hinner jag så ska jag kolla fler affärer men går det inte så går det inte. Ingen lätt djungel som sagt.

Just nu står vikten helt stilla här och jag måste ta tag i motionen för att komma vidare men just nu går svenskan före så jag vet inte hur jag ska göra.
    Har en inlämningsuppgift som ska vara klar på torsdag (kl 16) och jag har inte börjat än.......

• Mrs  B

Liten
    Kanske något du ätit som du inte skulle ha börjat med??????

• Mrs  B

Skickar många och långa kramar till Vickan, Tinga och Clownis!!!!!

Själv sitter jag och analyserar ett tal skrivet av Jan Björklund, inlämningsuppgift som ska vara inne på torsdag. Går sådär.....
    Ger snart upp och tar med mig det till jobbet imorgon istället.

Tinga
    Om du vill gå en runda på stan (hos dig) på lördag så kan jag vara där när affärerna öppnar. Ska på möhippa senare på eftermiddagen i stan och måste ta tåget ner i vettig tid ändå.
    Jagar ju som sagt en klänning.....

• Mrs  B

Vickan
    Kanske en aningens kort...????
    Vill gärna ha nedanför knäna.
    Provade några stycken av samma märke igår men de satt konstigt.

• Mrs  B

Godmorgon!!!!!

Har sovit uselt inatt pga Malte......
    Han har sovit flera hela nätter nu och vi hoppades att det skulle fortsätta men icke......
    Tur man inte ska jobba idag iaf!

Max var jättedålig i magen igår kväll och även nu i morse. Har inte gått på toaletten mer än tre gånger sammanlagt, men det känns inget vidare.....
    Imorgon måste jag sitta med svenskan så i värsta fall få jag ha Max hemma och lämna ner Malte. Får hoppas det ordnar upp sig idag!

Liten
    Jag har haft alla möjliga tider på dagis för Max eftersom jag har haft olika jobb/tider. Han är ett riktigt dagisbarn och älskar att vara på dagis så det har funkat fin fint.
    Tror mer att det är vi föräldrar som tycker det är jobbigt att barnen är så mycket på dagis.
    Jag gillar inte våra tisdagar och vi försöker fixa med eftermiddagen men det kommer inte alltid att funka.
    Am´s tider låter perfekt!
    (om man nu har de jobbtiderna dvs )

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare