• Mrs  B

Barnkarusellen snurrar vidare

Cicci
    Välkommen tillbaka!
    Låter som en härlig vecka!

Egentligen borde man vara van vid att inte få sova eftersom Max inte sov ordentligt förrän han var 3 år, men nu har Malte sovit bra i 3-4 nätter och så kommer det en sån här usel natt och man är helt förstörd.
    Ja, det är faktiskt skillnad med två barn. Om vi inte har Malte i sängen så har vi Max (i perioder), så ibland blir det lite för lite med sömnen.
    Vi brukar också skoja om att när de är tonåringar lär vi inte se så mycket av dem och måste dra upp dem från sängarna.
    Tiden går verkligen fort. Max blir ju 5 år i december!!!!!!!!!!

Det är väldigt skönt att få jobba och just nu funkar det bra med två dagar i veckan på jobbet och en dag hemma med studier. Visst hade jag velat jobba mer men har just nu inga andra alternativ så jag är nöjd.
    Får väl se hur det blir till hösten. ????
    Jobbet funkar annars bra och det är kul för det mesta. Men som sagt jag jobbar med tonåringar så det där går ju upp och ner.

• Mrs  B

Igår var Max helt insnöad på att vi skulle ha våfflor idag till lunch, men när jag frågade honom vid lunch idag hade han ändrat sig och ville ha pannkakor istället. Så det blir inga våfflor idag.

Han har klagat på huvudvärk hela dagen, så nu gav jag honom en alvedon. Får hoppas på det bästa nu!
    Måste verkligen plugga imorgon......

Mina pojkar och jag ÄLSKAR fisk, maken tycker sådär.
    Köper inga halvfabrikat i fisk, utan gör olika varianter själv.

Cicci
    Oj, vilken pärs det blev när ni skulle hem!

Med Max följde jag alla anvisningar på vad man fick och inte fick äta. Med Malte gick det ok men inte fläckfritt.

• Mrs  B

Vi åt förresten pannkakor med frysta hallon (tinade förstås) och lite socker. SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ gott!!!!!!
    MYCKET bättre än hallonsylt.......

AM
    Vad gör man inte för att få i barnen mediciner?????
    Max har aldrig protesterat och jag har inte blandat i något annat. Men det kanske kommer senare.....?

• Mrs  B

AM
    Ögondroppar var svårt att ta i början men funkade ok i slutet.
    Har kanske haft tur med mediciner så här långt....
    Spruta har vi kört med redan från början. När det gäller alvedon nu på Max har jag brustablett och det dricker han antingen på sked eller ur ett glas.

Frejis
    Vissa dagar är som sagt bättre än andra.
    Hur mår du annars då??
    Skönt att att var bra med kotten, men trist med det andra!

• Mrs  B

Hej hej!!!!!!!!!!

Har Max hemma idag för han vaknade med feber , men har lämnat iväg Malte för att kunna sitta med svenskan.

Vet egentligen inte vad det är med Max. Han är lite dålig i magen men går bara 1-2 gånger per dag på toa och bajsar. Igår klagade han på huvudvärk och idag på magont. Vill inte äta, men dricka går hyfsat liksom glassen Piggelin.
    Får se hur maken gör imorgon när jag jobbar.....

Cicci
    Jag hade satsat på en golfweekend, om han ska ha presenten för sig själv dvs.

AM
    Min inlämningsuppgift som ska vara inne imorgon handlar om retorik.
    Börjar få kläm på det hela nu......

Tinga
    Skönt att du har bokat in möten med psykologerna nu!!

• Mrs  B

Att Max har feber ska ju inte vara kul, dvs

• Mrs  B

Känner mig som världens sämsta mamma nu.....
    Max är ju som sagt sjuk och jag har suttit framför datorn hela dagen (svenskan).
    Känns inget vidare men vad gör man när man har en deadline....?
    Maken har jobbat hemmifrån så vi har iaf kollat till Max lite då och då, men annars har han fått klara sig själv vid tv:n.

Snart ska vi på en diskussion om Max ska till dagis imorgon eller ej. Jag tycker att han ska vara hemma med maken och maken vill lämna honom på dagis (tror Max fejkar en del).
    Får väl se hur det blir...

Nu är iaf svenskuppgiften klar (eller nja...) och jag ska ta ledigt ett par dar.
    Nästa vecka väntar en muntlig uppgift med redovisning i Växjö fre-lör.

Cicci
    Synd maken inte vill åka en bit för Skåne är nog bäst när det gäller golf.

• Mrs  B

Blir det en fjärde här vill/ska jag ha en tjej.
    Men troligtvis blir det nog en pojke till....

• Mrs  B

Vickan
    Kram till dig idag!!!!!

EA
    Du kanske blir konkurrent till min "baktant" här i byn.

• Mrs  B

EA
    Snart kanske du är lika duktig.....
    Synd att ni inte var hemma i söndags.

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare