• MSW

Barnkarusellen snurrar vidare

Nu sover sonen för andra gången idag! Hoppas det blir längre än en halvtimme nu!

Sitter och planerar mina ärenden eftersom vi ska in till stan sen.. Och det känns som jag glömt något som jag hade tänkt införskaffa.. jaja..
    Annars är här sol och snö här också! Första gången jag tittade på termometern idag visade den -10grader!!
    Känns som att både jag och sonen tar små steg mot att bli bättre nu! Hoppas att det inte bara är inbillning!

Tinga: en idé är juh att tillbringa den extra tiden här..

Muggles: spännande med spiralutplockning!

• MSW

Piggis: Det ser super fint ut!!
    Gillade (fond??)tapeterna i sovrummet och tv rummet.. Det röda på kaklet likaså!!!

• MSW

Alkohol: Dricker nästan ingenting... Tycker att ETT glas vin kan vara gott, eller ngn cider eller drink som inte smakar sprit.. Maken dricker mest öl..

Bröst: ligger på d-e nånting i vanliga fall, men tycker inte det är ngn större skillnad nu... Hängiga var de redan innan, pga viktökning/minskning!

Tydligen räcker det inte att vara förkyld! Jag kräktes två gånger igår kväll, och en gång i natt... M en nu mår jag ganska hyffsat.. Lite matt och så bara... Får se hur dagen utvecklas!! Har bara fått i mig vatten, nyponsoppa och skorpor hittills...

sweet: katten ser ursöt ut!!

• MSW

Grodan: A är likadan, när han vaknar på natten är det bara mat som gäller.. Fast så har han varit hela tiden! Men han har bara sovit hela nätter ett fåtal gånger! Fast tror mer att han tycker det är mysigt med maten på natten, än att han är hungrig.. För när vi försökt med flaska på natten har det inte funkat alls!
    Jag hoppas på bättring när han börjar äta mer mat.. Gröt på kvällen typ...
    Problem med "nattproblemen" är juh att man är trött och vill sova själv, så man är inte lika konsekvent som man vill vara!

• MSW

Lappis: Ha det super bra i Barca! Och hoppas du kommer hem och är utvilad och att kroppen är i lag igen!!

• MSW

MrsB: Ha det så skönt att vara iväg själv med dietisten! (lät snuskigare än vad jag menade.. Men du fattar nog.. )

Am: Lycka till! Men det blir säkert inga problem!

Jag har typ alltid bara en BH som jag trivs riktigt bra med.. Lite jobbigt! Men man vet juh aldrig vilka man kommer att trivas i och köper därför bara en...
    Nu när det är amningsbhar som hjälper har jag heller ingen lust att köpa hur många som helst, det ska juh bara användas begränsad tid...

Igår bestämde jag mig för att A banne mig skulle somna i sin egen säng (ist för i min famn, som det vanligtvis blir..).. Han jollrade och pratade och hade sig, och grät lite mellan varven, men vi gick in och stoppade i nappen och jag satt och sjöng "vår" sång ute i TV-soffan, efter 50 minuter hade han somnat! Gissa vem som var stolt över att inte ha gett upp då??! Var riktigt trött på det efter 40 min, men då tyckte jag att när jag hållt på så här länge funkar det juh inte att ge upp!! Maken var däremot beredd att ge upp (även om jag fick springa flest gånger) så han blev djupt imponerad över mitt tålamod..
    Nu ska tålamodet bara fortsätta och så hoppas jag att det tar lite kortare tid för varje kväll!
    När det känns som att detta "sitter" så blir det nog att ta tag i nattmatningarna.. Ska bara få med maken på det.. Jag har ont av att A är ledsen, men jag tror att maken tycker det är ännu värre, åtminstone när det finns något att göra åt det.. (mata..) Fick mycket inspiration av Sweet när det gäller nattmatningarna.. Långt och ego..

• MSW

ALltså... Långt och ego syftade inte på sweets inlägg angående nattmatningar...
    Utan om mitt inlägg... Blev lite syftningsfel där..

• MSW

Am: Skönt att summan blev bra även om det var jobbigt att ta sig dit!! Nu ska du se att det blir bra.. Oavsett hur ni nu än väljer att göra.. INgen lust att avslöja snittdatum?? *nyfiken*
    Jag vill juh inte bli igångsatt eller något alls nästa gång, eftersom vi tyckte det var jätteläskigt kvällen innan.. Med en massa tankar alá "imorgon har vi en bebis" och "vad gör man sista kvällen utan barn" osv.. Men jag har juh inte haft de problemen som du har haft med båda barnen (om jag förstått det rätt..)..
    Och så vill man juh ha det "man inte kan få" och det man missat..

Tack för alla heja rop ang sömnen.. Känns bra fortfarande.. Vilket bådar gott för kvällens tålamod..

och så var det något mer jag hade tänkt kommentera känns det som.... Men det är nog bort blåst verkar det som!!

EA: Hade varit gott med cupcakes.. Men har inga ärenden neråt skåne så får nog ändå tacka nej...

• MSW

BF-lista
    Am 2/5 2009
    Cicci 9/6 2009
    Kängu 21/6 2009
    Koko 29/8 2009
    Frullan
    Frejis

BIM-
    Nenne: Kanske runt den 24/2..? Tillbedjan till nålguden är det som gäller denna månad.. Har redan planerat festligheter för kanylballens dag!

EA: ca28/2 Som är första BIM efter mirakelvattnet..

Lappis: Som mest hoppas att X'et ska spolas bort så dom kan försöka på riktigt igen!

Ore: Denna gången håller vi tummarna för att du får stanna uppe på dom rosa molnen!

• MSW

Förresten: FruL: Har nog inte kommenterat att du fått reda på att dina hormonvärden var bra!! Jätteskönt juh!

Svar på tråden Barnkarusellen snurrar vidare